beantwoord

Nieuw NS regeling

• 14 October 2016
  • 12 reacties
  • 545 Bekeken

Wie heeft er verzonnen, dat de intercity een grote stad als Dordrecht niet meer aan doet? Onbegrijpelijke misser.........
Bij wie moet ik zijn?
icon

Beste antwoord door Tochjo 14 October 2016, 12:59

De intercity van Den Haag naar Eindhoven zal in de nieuwe dienstregeling over de hogesnelheidslijn rijden tussen Rotterdam en Breda. Dit is een bewuste keuze geweest, want hierdoor is een grote groep reizigers sneller op zijn bestemming. Omdat de hogesnelheidslijn niet langs Dordrecht komt, kan deze trein dan niet langer stoppen op station Dordrecht. Het is dus niet zo dat de trein zonder te stoppen door Dordrecht rijdt.

Ter compensatie van het verlies van de intercity vanuit Dordrecht naar Eindhoven komt er een intercity van Dordrecht naar Breda en rijdt de Sprinter Dordrecht-Breda rechtstreeks door naar Tilburg en ’s-Hertogenbosch.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
De intercity van Den Haag naar Eindhoven zal in de nieuwe dienstregeling over de hogesnelheidslijn rijden tussen Rotterdam en Breda. Dit is een bewuste keuze geweest, want hierdoor is een grote groep reizigers sneller op zijn bestemming. Omdat de hogesnelheidslijn niet langs Dordrecht komt, kan deze trein dan niet langer stoppen op station Dordrecht. Het is dus niet zo dat de trein zonder te stoppen door Dordrecht rijdt.

Ter compensatie van het verlies van de intercity vanuit Dordrecht naar Eindhoven komt er een intercity van Dordrecht naar Breda en rijdt de Sprinter Dordrecht-Breda rechtstreeks door naar Tilburg en ’s-Hertogenbosch.
Reputatie 1
Het is inderdaad mooi opgelost door een nieuwe Intercity Rotterdam - Dordrecht - Breda in te leggen.
Reputatie 6
Badge +1
Wie heeft er verzonnen, dat de intercity een grote stad als Dordrecht niet meer aan doet? Onbegrijpelijke misser.........
Bij wie moet ik zijn?

Als u serieus van mening bent dat dit een grote misser is voor het land zou u kunnen proberen te klagen bij de minister, die in deze opdrachtgever is van NS. Maar er is op aanvraag van de politiek ook al een extra trein Dordrecht-Breda ingelegd. Ik verwacht niet dat dit besluit wordt teruggedraaid.
Overigens kunt u altijd nog met de Intercity naar Vlissingen tussen Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal reizen. Deze IC blijft in Dordrecht stoppen.
Er werd al aangegeven dat reizen vanaf Dordrecht minder gunstig zou worden. Dat klopt helemaal en niet zo'n beetje ook. Ik reis op het moment een keer per week heen en weer naar Maastricht en doe zo'n 2 uur over de heen en terugweg. Vanaf december ga ik 4 jaar lang 2 keer per week heen en weer reizen. De nieuwe dienstregeling betekend dat ik voor de heenweg 30 minuten extra nodig heb!! Wil ik om half 9 op mijn werk aankomen dan moet ik de trein van 5 uur nemen ipv van 6 uur nu. De terugweg scheelt 20 minuten, gelukkig iets minder. Ik ben heel erg teleurgesteld en vraag me af hoe dit in het vat te gieten.
Reputatie 6
Badge +1
Het is inderdaad mooi opgelost door een nieuwe Intercity Rotterdam - Dordrecht - Breda in te leggen.

Als ik het goed begrepen heb rijdt deze IC alleen Dordrecht-Breda en niet door naar Rotterdam toch?
Reputatie 2

Als ik het goed begrepen heb rijdt deze IC alleen Dordrecht-Breda en niet door naar Rotterdam toch?

Klopt! Alleen Dordrecht-Breda
Het is inderdaad mooi opgelost door een nieuwe Intercity Rotterdam - Dordrecht - Breda in te leggen.helaas niet voor de vroege reizigers. had dan wellicht een mogelijkheid geweest om met deze trein dan op de 'snelle' verbinding naar Eindhoven te kunnen stappen.
Reputatie 3
Badge
Er werd al aangegeven dat reizen vanaf Dordrecht minder gunstig zou worden. Dat klopt helemaal en niet zo'n beetje ook. Ik reis op het moment een keer per week heen en weer naar Maastricht en doe zo'n 2 uur over de heen en terugweg. Vanaf december ga ik 4 jaar lang 2 keer per week heen en weer reizen. De nieuwe dienstregeling betekend dat ik voor de heenweg 30 minuten extra nodig heb!! Wil ik om half 9 op mijn werk aankomen dan moet ik de trein van 5 uur nemen ipv van 6 uur nu. De terugweg scheelt 20 minuten, gelukkig iets minder. Ik ben heel erg teleurgesteld en vraag me af hoe dit in het vat te gieten.

De verslechtering op Dordrecht-Maastricht is inderdaad wel heel erg bar. Maar ik vrees dat NS geconstateerd heeft dat er maar weinig mensen dit traject reizen en er dus ernstig op achteruitgaan, terwijl er veel meer baat hebben bij de nieuwe dienstregeling.

Het lijkt me niet zo gemakkelijk op te lossen.
Ben benieuwd of NS daar nog iets slims op verzint.
Reputatie 6
Badge +1

U heeft de pech met een vroege trein te willen reizen. De eerste trein vanaf Dordrecht richting Breda vertrekt al te laat voor u, zodat u nu via Rotterdam moet reizen om op tijd in Maastricht te zijn... op een ander moment op de dag is de toename is reistijd minder extreem (zoals u zelf al aangeeft bij de terugweg).
En een kwartier later op uw werk beginnen is geen optie?
Reputatie 3
Badge
De nieuwe dienstregeling betekend dat ik voor de heenweg 30 minuten extra nodig heb!!

U heeft de pech met een vroege trein te willen reizen. De eerste trein vanaf Dordrecht richting Breda vertrekt al te laat voor u, zodat u nu via Rotterdam moet reizen om op tijd in Maastricht te zijn... op een ander moment op de dag is de toename is reistijd minder extreem (zoals u zelf al aangeeft bij de terugweg).

Huh?
De langere reistijd is toch echt in de orde van een half uur.
Zelfs als de vragensteller een kwartier later zou kunnen beginnen:

Dordrecht-Maastricht aankomst rond 8:30 op 14 oktober (huidige dienstregeling): vertrek 6:32, aankomst 8:34, reistijd 2:02

Dordrecht-Maastricht aankomst rond 8:30 op 14 december (nieuwe dienstregeling): vertrek 5:57, aankomst 8:34, reistijd 2:37

Dat scheelt toch echt 35 minuten....

Een oplossing voor de vroege reiziger zou kunnen zijn als er nog één extra IC ingezet zou kunnen worden, rond 6:04. Die kan dan in Breda aansluiting geven op de trein richting Eindhoven.

Wat ik nog niet vermeld had is dat ik nu met een sprinter naar Den Bosch moet. Een sprinter die ontworpen is voor kleine afstanden.. mijn werkdag begint altijd om 6.05 als ik zit en mijn computer aanzet. Volgens mij is een sprinter daar niet op gebouwd. Op schoot werken dan maar. Ik snap echt dat NS het niet iedereen naar de zin kan maken maar ik ben wel teleurgesteld.
Ik snap dat het een flinke tegenvaller is. De verbetering voor het traject Den Haag - Eindhoven heeft helaas het onvermijdelijke gevolg dat reizigers die in Dordrecht opstappen er op achteruitgaan. Dit nadeel wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de intercity Dordrecht - Breda, maar kan helaas niet volledig worden weggenomen.

Reageer