beantwoord

Nieuw Vennep - Amsterdam Bijlmer

• 20 februari 2018
  • 13 reacties
  • 220 Bekeken

Op dit drukke traject moet ik op Schiphol overstappen en het is elke keer weer rennen en meestal net niet halen. Goed vooor mn conditue maar linkt me niet de bedoeling. Vertrek om 8.34 uit NV is vaak vertraagd en heeft daardoor vaak nauwelijks 1 minuut overstap op de ic naar nijmegen. Vertrek uit NV om 8.19 heeft sowieso maar 1 minuut overstap naar de IC naar Nijmegen. Op schiphol moet ik altijd via de trappen naar een ander perron. Zou mooi zijn als de IC iets later vertrekken of vanaf hetzelfde perron.
icon

Beste antwoord door Slidestops 20 februari 2018, 09:19

Een spoorwijziging op Schiphol gaat helaas niet zo makkelijk. Er rijden enorm veel treinen die meerdere richtingen op gaan. Ze moeten ook allemaal goed uitkomen om niet teveel door de wissels te hoeven, zodat ze geen andere treinen hinderen. Ik zie dat als je de aansluiting mist, er gelukkig na 12 minuten nog een trein gaat. Zeker niet ideaal, maar de schade valt dan nog mee..
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Een spoorwijziging op Schiphol gaat helaas niet zo makkelijk. Er rijden enorm veel treinen die meerdere richtingen op gaan. Ze moeten ook allemaal goed uitkomen om niet teveel door de wissels te hoeven, zodat ze geen andere treinen hinderen. Ik zie dat als je de aansluiting mist, er gelukkig na 12 minuten nog een trein gaat. Zeker niet ideaal, maar de schade valt dan nog mee..
Reputatie 7
Hallo Buur en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Slidestops aangeeft, klopt. Het is lastig om een spoorwijziging op Schiphol Airport te realiseren. Ik zie overigens dat in de Reisplanner jouw overstap eigenlijk 4 minuten zou moeten zijn, dus als de overstap 1 minuut is, vrees ik dat er vertraging is opgetreden. Dat maakt het halen van deze overstap lastig tot haast onmogelijk. De Intercity naar Nijmegen later laten vertrekken, zal voor veel opstopping zorgen, dus het lijkt mij zaak om de vertraging eerst tegen te gaan, waardoor de overstap (4 minuten) wel haalbaar wordt. Ik speel een melding hiervan voor je door, ik hoop dat je dit in de toekomst minder vaak zult ondervinden Buur. Bedankt voor de feedback.
Bedankt voor jullie reacties en idd is het voorkomen vd vertraging op NV om 8.34 een oplossing. Als ik die aansluiting mis moet ik idd 'maar' 12 min wachten. Als ik echter met de trein van 8.19 reis vanaf NV en ik mis de aansluiting op Schiphol, moet ik 18 min wachten en dat is een groot%vd totale reistijd. Heel jammer is dat de sprinter niet meer Amsterdam zuid aan doet sinds dec 2016. Daar kon je nl op hetzelfde perron overstappen op de IC's. Wat is daar de reden van?
Reputatie 6
Badge +1
De reden is een keuze. Blijkbaar is het aantrekkelijker de route van de sprinter via Amsterdam Centraal te laten lopen.
Blijkbaar wel ja. Maar ik ben juist benieuwd naar de reden. Nu moeten heel veel werkenden op de zuid as overstappen op schiphol.
Thomas, heb jij wél een logische verklaring??
Reputatie 7
Ik geloof dat met de nieuwe dienstregeling er extra intercities zijn gaan rijden via Zuid naar Almere en verder. Om dan ook nog een beetje in evenwicht te houden, rijd deze sprinter via Centraal naar Almere en Zwolle.
Waardoor reizigers naar zuid de dupe zijn
Net ook aangekomen op Schiphol om 8.29 en 20 seconden te laat voor de ic naar nijmegen dus 18 minuten wachten.....
Ehh 23 minuten! IC heeft 5 minuten vertraging
Sorry beetje aan het mopperen. Jammer dat de ic van 8.30 die vertraging niet had ?
Reputatie 6
Badge +1
Klopt Slidestops, door de extra IC via Zuid kunnen er minder sprinters rijden, want meer treinen past niet. Lelylaan verloor zijn IC stop, maar kreeg meer sprinters ervoor terug.
Volgens mij was de aanleiding dat vanuit Amsterdam Lelylaan sinds dec 2016 er geen IC treinen meer naar Leiden rijden. Om Amsterdam Lelylaan toch een directe verbinding met Leiden te geven zijn toen de sprinters van Amsterdam Lelylaan naar Hoofddorp verlengd tot Leiden (en verder richting zuiden). De Sprinters uit de richting Amsterdam Zuid zijn toen ingekort tot Hoofddorp. De deze manier hebben Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Zuid, Almere en Lelystad allemaal een directe trein naar Leiden.

Reageer