beantwoord

Nieuwe dienstregeling 2016

  • 12 november 2015
  • 4 reacties
  • 257 Bekeken

De NS wil de intercity tussen Haarlem en Hoorn niet meer in Castricum laten stoppen (geen intercity meer te noemen sinds de trein ook op Uitgeest stopt). Dit betekent dus dat de mensen die naar Haarlem moeten via Amsterdam Sloterdijk moeten reizen. De intercity tussen Amsterdam en Castricum zit echter al een “klein” beetje vol….

Mijn vraag is hoe gaat de NS met de nieuwe dienstregeling de chaos tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk oplossen?
Hoe gaat de NS de toename van het aantal passasiegers op een traject met al overvolle treinen een normale reis bieden?
icon

Beste antwoord door Tamzin 12 november 2015, 11:27

De NS wil de intercity tussen Haarlem en Hoorn niet meer in Castricum laten stoppen (geen intercity meer te noemen sinds de trein ook op Uitgeest stopt). Dit betekent dus dat de mensen die naar Haarlem moeten via Amsterdam Sloterdijk moeten reizen. De intercity tussen Amsterdam en Castricum zit echter al een “klein” beetje vol….

Mijn vraag is hoe gaat de NS met de nieuwe dienstregeling de chaos tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk oplossen? Hoe gaat de NS de toename van het aantal passasiegers op een traject met al overvolle treinen een normale reis bieden?

De sprinter Haarlem-Uitgeest gaat de hele dag doorrijden naar Alkmaar, dus er blijft gewoon ieder halfuur een rechtstreekse trein Castricum-Haarlem rijden. Het is dus niet nodig om om te reizen via Sloterdijk.

Daarnaast rijden er alleen in de spits ('s ochtends richting Haarlem, 's middags richting Alkmaar) ter versterking nog pendeltreinen Alkmaar-Beverwijk-Haarlem. Deze treinen stoppen niet meer in Heiloo, Castricum en Uitgeest. Dat ze daar tot nu toe wel stopten was enkel omdat er anders geen verbinding mogelijk was van Heiloo/Castricum naar Haarlem.

Met die overvolle treinen valt het wel mee. De frequentie Uitgeest-Haarlem wordt juist gehalveerd vanwege de zeer slechte bezetting van de meeste treinen. Het probleem is de concurrentie van het zwaar gesubsidieerde busvervoer van Connexxion in deze regio.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De NS wil de intercity tussen Haarlem en Hoorn niet meer in Castricum laten stoppen (geen intercity meer te noemen sinds de trein ook op Uitgeest stopt). Dit betekent dus dat de mensen die naar Haarlem moeten via Amsterdam Sloterdijk moeten reizen. De intercity tussen Amsterdam en Castricum zit echter al een “klein” beetje vol….

Mijn vraag is hoe gaat de NS met de nieuwe dienstregeling de chaos tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk oplossen? Hoe gaat de NS de toename van het aantal passasiegers op een traject met al overvolle treinen een normale reis bieden?

De sprinter Haarlem-Uitgeest gaat de hele dag doorrijden naar Alkmaar, dus er blijft gewoon ieder halfuur een rechtstreekse trein Castricum-Haarlem rijden. Het is dus niet nodig om om te reizen via Sloterdijk.

Daarnaast rijden er alleen in de spits ('s ochtends richting Haarlem, 's middags richting Alkmaar) ter versterking nog pendeltreinen Alkmaar-Beverwijk-Haarlem. Deze treinen stoppen niet meer in Heiloo, Castricum en Uitgeest. Dat ze daar tot nu toe wel stopten was enkel omdat er anders geen verbinding mogelijk was van Heiloo/Castricum naar Haarlem.

Met die overvolle treinen valt het wel mee. De frequentie Uitgeest-Haarlem wordt juist gehalveerd vanwege de zeer slechte bezetting van de meeste treinen. Het probleem is de concurrentie van het zwaar gesubsidieerde busvervoer van Connexxion in deze regio.
Ik voorzie ook een chaos in de treinen naar Amsterdam tussen 7:45 en 9:00 deze zijn al overvol in Castricum.
Ik heb al eerder een verzoek ingedient voor meer sneltreinen tussen Alkmaar en Haarlem die stoppen in Castricum. Ik heb hier nog geen reactie op mogen ontvangen.

Met vr gr Jolanda Docter
Badge +3
Dit topic is 2 jaar oud Jolanda,

Wellicht beter om het hier verder te bespreken, anders gaan er dingen door elkaar lopen.
Ik voorzie ook een chaos in de treinen naar Amsterdam tussen 7:45 en 9:00 deze zijn al overvol in Castricum.
Ik heb al eerder een verzoek ingedient voor meer sneltreinen tussen Alkmaar en Haarlem die stoppen in Castricum. Ik heb hier nog geen reactie op mogen ontvangen.

Jolanda je reageert op een topic van meer dan 2 jaar geleden. Inmiddels stoppen de weinige intercity's tussen Alkmaar en Haarlem ook weer op Castricum. Wat bedoel je met deze vraag?

Met vr gr Jolanda Docter

Reageer