Ik zie dat de nieuwe dienstregeling voor 2020 klaar is. Ik neem aan dat naast al de verbeteringen welke aangekondigd zijn ook de icd is mee genomen tussen rotterdam en schiphol. En dan bedoel ik vooral in het tijdsvak van voor 07:00. Ik ga er vanuit dat er dan meer dan 2 treinen gaan rijden (tussen 06:00-07:00) dan nu. En ook dat het aantal treinen tussen Rotterdam en Utrecht in hetzelfde tijdsvak 06:00-07:00) er ook iets meer treinen rijden dan de 2 welke er nu geplant zijn en waarvan er met regelmatig (ook vandaag weer en eigenlijk het grootste gedeelte van het voorjaar 2019) er maar een reed. We hebben het wel over de drie grootste steden van het land waarbij de auto verbinding er eigenlijk niet is. Altijd file en waarbij het ov een mooi alternatief zou zijn maar welke nu in de ochtend het niet is. Want als dit niet verbeterd tussen de drie grootste steden heeft het geen zin dat er in de provincies gekeken wordt naar verbeteringen want dat wordt toch niet gerealiseerd. Pas als de grote steden onderling een goed openbaar vervoer heeft dan heeft het pas zin dat er geinvensteerd wordt in de provincie anders lopen ze toch vast in de randstad.
icon
Beste antwoord door Laura NS 19 augustus 2019, 08:16
Hoi carol van den meiracker, dat zijn best grote aannames. Ik weet zelf helaas (nog) niet hoe de dienstregeling eruit gaat zien. Deze wordt pas definitief (gedeeld) in december.
Bekijk origineel