beantwoord

Nieuwe Dienstregeling Eindhoven - Barendrecht

• 19 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 260 Bekeken

Beste mensen

Ik werk in Barendrecht en heb een vraag over nieuwe dienstregeling want ik reis 5 dagen in de week met jaarkaart. Ik zie in de NS app dat als ik straks ga reizen 2x moet overstappen. Nu stap ik in Breda over en neem de sprinter naar barendrecht. Wat ik ook wel eens doe is blijven zitten in intercity naar den haag en dan stap ik uit in dordrecht en pak ik daar de sprinter naar barendrecht.

Hoe zit dit straks ? Blijft het voor altiijd zo dat ik 2x moet overstappen ? Of komt er straks na Januari een optie om met 1x overstappen te reizen ? Ook vertrekt de sneltrein vanaf Eindhoven niet meer om half maar om kwart voor en kwart over. Dit resulteert in mijn traject dat ik 20 minuten later aankom op werk elke dag. Ook aansluiting tussen bus en station sluit niet meer aan wat resulteert in een vertraging van 20 minuten voor mij dagelijks. Zie hieronder.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 19 oktober 2016, 08:36

De bedoeling is dat na de testfase de IC Den Haag-Breda door gaat rijden richting Eindhoven. Als ik het goed heb zou dat vanaf ongeveer februari moeten zijn.
Dat zou voor u dan één overstap opleveren: in Rotterdam. De overstap in Breda vervalt dan, het wordt één trein.
Uw reis verandert wel, omdat overstappen in Breda op de trein die niet over HSL rijdt leidt tot nog eens moeten overstappen op Dordrecht. Uw overstapstation wordt dus Rotterdam.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
De bedoeling is dat na de testfase de IC Den Haag-Breda door gaat rijden richting Eindhoven. Als ik het goed heb zou dat vanaf ongeveer februari moeten zijn.
Dat zou voor u dan één overstap opleveren: in Rotterdam. De overstap in Breda vervalt dan, het wordt één trein.
Uw reis verandert wel, omdat overstappen in Breda op de trein die niet over HSL rijdt leidt tot nog eens moeten overstappen op Dordrecht. Uw overstapstation wordt dus Rotterdam.
Reputatie 3
Badge
En voor zover ik weet, is het de bedoeling dat die overgangsfase ergens rond april is afgelopen. Althans, ik meen ergens gezien te hebben "Tot april is het nog even doorbijten." in relatie tot het opknippen van de IC Den Haag-Eindhoven. Dus vanaf start nieuwe dienstregeling tot dat moment is het inderdaad nog even behelpen.
Ok mensen erg bedankt voor de reactie
Reputatie 4
Badge
De bron van april is:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2016/10/13/aanbieding-39e-voortgangsrapportage-hsl-zuid/aanbieding-39e-voortgangsrapportage-hsl-zuid.pdf
Reputatie 3
De bustijden gaan ook veranderen.
Bus 84 gaat om de 15 minuten rijden.
De interval 10/20 minuten vervalt dus.

Reageer