Nieuwe dienstregeling Zeeland 2020

  • 9 December 2019
  • 27 reacties
  • 1227 Bekeken


Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 5

Nadat de intercity verdween uit Zeeland is het aantal reizigers op de stations Goes, Middelburg en Vlissingen gedaald met ongeveer 10%. De behoefte was er dus wel degelijk. Een paar extra treinen op een werkdag verandert daar niets aan. Voor NS zijn de kleine stations op de Zeeuwse lijn juist een blok aan het been. Ze verdienen niets aan regionaal vervoer, maar mikken juist op reizigers die lange afstanden maken. Niet voor niets zouden er in eerdere plannen drie kleine stations gesloten worden. Als het aan NS ligt rijden ze nog uitsluitend intercity's in Nederland en worden alle stoptreinen uitbesteed aan een andere vervoerder, zoals nu in Limburg het geval is. De trajecten Leeuwarden-Meppel en Sittard-Heerlen rechtvaardigen ook geen vier treinen per uur, maar in Zeeland is het probleem dat de provincie de portemonnee dichthoudt.

Reputatie 5

Vandaag in de krant:

NS: extra Sprinter in Zeeland, sneller naar de Randstad | Zeeuws nieuws | pzc.nl

Reageer