Nieuwe dienstregeling Zeeland



Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 7
Vanuit Vlissingen 1x per uur intercity Zwolle en 1x per uur stoptrein Roosendaal en die verder als intercity naar Amsterdam. Dat kleine stations dan maar 1x per uur worden bediend, moet geen probleem zijn.
Ja, Helaas kan de NS Roosendaal amper bereiken. Meestal strand de trein in Dordrecht, Ouden bosch of lage zwaluwe.
Reputatie 7
Badge +3
De Provincie heeft in november nog laten weten eigenlijk wel tevreden te zijn met de huidige treindienst en geen geld voor een intercity te willen uittrekken. Daar hebben ze gezien de bodemloze put van de veerboot naar Breskens ook geen geld voor want die veerboot vreet langzamerhand het hele OV-budget op.
Reputatie 7
De NS wil zonder financiële steun vanuit de provincie inderdaad geen verliesgevende treinen rijden. De intercity moet mede mogelijk worden gemaakt door de provincie.
Ja, Dat klopt het is helemaal mijn fout. Ik moet gewoon net als mijn collega's maar met de auto gaan.
Stom dat ik dat niet eerder heb gezien. Als mijn abonnement op is stap ik over op mijn trouwe 4 wieler.
Ik hoop dat snel veel andere NS reizigers het inzicht krijgen dat ik zojuist had.

Dank je voor de tip. Ik was gewoon te ambitieus en bergrijp nu dat de NS het gewoon niet kan of niet wil betalen.
Reputatie 6
Badge
@Joost, van mij mag je hoor. Ik zal in tegenstelling tot jullie echter nooit de fout maken om te betalen voor de "service" van NS 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Joost1977
Als je kijkt naar het aantal reizigers dan eist Zeeland een voorkeursbehandeling ten opzichte van andere regio's met vergelijkbare aantallen reizigers. Ook op bijv. Zwolle-Emmen, Alkmaar-Den Helder en Arnhem-Doetinchem rijden geen intercity's.
En jij als student betaald de volle pond? Ik ga nog geen topic beginnen over de afschaffing van de OV jaar kaart. Wees gerust 🙂
Reputatie 6
Badge
Ik ben zelf student, maar bedankt voor je mooie woorden. En natuurlijk moeten ze in Zeeland waar voor hun geld krijgen, maar de Zeeuwen eisen veel te veel. Ze willen een directe verbinding met Rotterdam, Den Haag, Schiphol en Amsterdam. Maar aan de andere kant zijn er maar weinig Zeeuwen die het geld ervoor over hebben.
Ik had zo gehoopt dat er weer een intercity zou komen tussen Vlissingen en Roosendaal, nee dus blijft een stoptrein en het wordt nog erger, geen rechtstreekse verbinding én een langere reistijd naar de randstad + overstap, fijn als je met de koffer naar Schiphol reist. Dus nog een langere reistijd, tel je dat op met het al eerdere kwartier langer naar Roosendaal met de langere reistijd naar de randstad ben je een half uur langer aan het reizen.

Het is weer duidelijk de provincies moeten lijden onder de randstad, daar lees ik alleen maar tijdwinst en betere verbindingen. Toch maar weer met de auto...
Wanneer komt er een nieuwe dienstregeling waarin wel rekening wordt gehouden met de Zeeuwen?


Hallo, het is niet alleen een probleem van de Zeeuwen. Wij in de Randstad kunnen jullie ook maar amper bereiken. Het is tijd voor de NS om een Intercity te gaan laten rijden. Vlissingen, Middelburg, Goes, Roosendaal etc. zonder tussen stops. Maar ja, Als de NS er niet op kan verdienen....


landrsthrn (NS) zegt:

De hele verbinding met Zeeland is puur profijt voor de Zeeuwen. Het enige wat wij er in de randstad aan hebben is het feit dat we 2x zo vaak naar Leiden/Den Haag/Rotterdam/Dordrecht/Roosendaal kunnen.


Ja maar landrsthrn Ik verdien mijn centjes in Zeeland en geef dat uit aan een 1e klas altijd vrij abonnement van de NS.Nu zit ik thuis omdat de NS faalde te rijden. In Zeeland moeten ze toch ook waar voor hun geld krijgen? Nee jij blijft die studentjes steunen want da's makkelijk overheidsgeld krijgen. Denk na! Die studentjes worden betaald uit jouw eigen portemonnee!
Reputatie 6
Badge
De hele verbinding met Zeeland is puur profijt voor de Zeeuwen. Het enige wat wij er in de randstad aan hebben is het feit dat we 2x zo vaak naar Leiden/Den Haag/Rotterdam/Dordrecht/Roosendaal kunnen.
Ik had zo gehoopt dat er weer een intercity zou komen tussen Vlissingen en Roosendaal, nee dus blijft een stoptrein en het wordt nog erger, geen rechtstreekse verbinding én een langere reistijd naar de randstad + overstap, fijn als je met de koffer naar Schiphol reist. Dus nog een langere reistijd, tel je dat op met het al eerdere kwartier langer naar Roosendaal met de langere reistijd naar de randstad ben je een half uur langer aan het reizen.

Het is weer duidelijk de provincies moeten lijden onder de randstad, daar lees ik alleen maar tijdwinst en betere verbindingen. Toch maar weer met de auto...
Wanneer komt er een nieuwe dienstregeling waarin wel rekening wordt gehouden met de Zeeuwen?


Hallo, het is niet alleen een probleem van de Zeeuwen. Wij in de Randstad kunnen jullie ook maar amper bereiken. Het is tijd voor de NS om een Intercity te gaan laten rijden. Vlissingen, Middelburg, Goes, Roosendaal etc. zonder tussen stops. Maar ja, Als de NS er niet op kan verdienen....
Tsja ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden. Maar voor Zeeland pakt hef op alle fronten verkeerd uit: geen intercity Vlissingen Roosendaal; een extra overstap in leiden naar Schiphol plus de trein staat in Roosendaal een poos stil en de niet werkbare aansluiting met Brabant zie hierboven. Dus het is juist dat alles draait om de randstad en de provincies achtergesteld worden.
Reputatie 3
Badge
Het probleem was denk ik wel bekend maar is gewoon genegeerd omdat bij NS alles om de Randstad draait. De enige noodoplossing op korte termijn lijkt me om de trein uit Zwolle door te trekken naar Vlissingen en die uit Rotterdam in te korten tot Roosendaal.

Het is niet zozeer 'alles draait om de Randstad', maar 'alles draait om verbindingen van bepaalde delen van het land met bepaalde delen van de Randstad'.
Zo is bijvoorbeeld de stop op Duivendrecht van de IC's naar/van Enschede eruit gehaald om Groningers en Friezen sneller naar Schiphol te kunnen brengen. Fijn voor noorderlingen, spijtig voor reizigers van/naar bestemmingen ten oosten van Amersfoort. Zo is ook de regio Eindhoven beter verbonden met Amsterdam/Utrecht, maar weer minder goed met Rotterdam/Den Haag; zeker voor reizigers uit stations tussen Eindhoven en Venlo.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem was denk ik wel bekend maar is gewoon genegeerd omdat bij NS alles om de Randstad draait. De enige noodoplossing op korte termijn lijkt me om de trein uit Zwolle door te trekken naar Vlissingen en die uit Rotterdam in te korten tot Roosendaal.
Jammer dat er met het tot stand brengen van de nieuwe dienstregeling niet nagedacht is. In november heb ik al aangegeven dat 3 minuten overstaptijd niet zou gaan werken en kreeg als antwoord dat ik dat toch wel verkeerd zag. Er waren immers weinig tot geen vertragingen. Blijkbaar is men bij de ns zelf niet op de hoogte van de vertragingen die steeds plaatsvinden en ook blijkbaar niet weten hoe ver het lopen is van perron 3a naar 4b, lukt niet in 3 minuten zonder te rennen en zeker niet voor iemand die dat niet kan. Waardeloos dus.
Reputatie 7
Badge +3
Het zit in Brabant gewoon helemaal verkeerd in elkaar met de aansluitingen, dat is niet snel te veranderen.
Reputatie 6
Badge
Ik kan mij voorstellen, dat men hier moedeloos van wordt, of het nou Roosendaal of Eindhoven betreft, waar nu een onzekere overstap wordt geboden, dan wel Den Bosch waar een net geen overstap wordt geboden.

Extra treurig is, dat met veel tam tam de verkorte overstap in Roosendaal werd aangekondigd, maar dan de praktijk anders lijkt uit te pakken. Hopelijk merkt men snel verbetering.
Reputatie 7
Nee, want dit gaat simpelweg niet, er is niets te schuiven of veranderen zonder ingrijpende verandering, die ook verder nog gevolgen heeft.
Geen ruimte??? Nadenken over een oplossing lijkt mij wel het minste!
Ik mis steeds afspraken. Gaat dit verbeterd worden???
Reputatie 7
Binnenkort gaat er in iedergeval niets gebeuren of verschuiven, daar is nu geen ruimte voor.
Ik reis op verschillende dagen en tijdstippen van Middelburg naar Breda. Vandaag 9.29 uit Middelburg bij aankomst in rdaal was 10.27 al weg moest wachten tot 10.57 uur. Terug Breda 16.15 in Roosendaal 16.36 van 3b naar 4a dat was rennen maar net gehaald, maar van relax treinen geen sprake, is steeds bidden dat de trein op tijd in rdaal is. Geen doen dit!!!!
Wat vervelend om te lezen Middelburg. Op welk tijdstip reis je doorgaans? Dan ga ik je signaal doorgeven.
Vandaag (16-1) weer de aansluiting in Roosendaal (van trein Vlissingen naar trein Zwolle) gemist, terug weer hard moeten rennen, maar wel gehaald. Ik word hier ZIEK van NS!!

Reageer