beantwoord

Nieuwe overstap in Roosendaal

• 14 oktober 2016
  • 81 reacties
  • 2361 Bekeken

Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het beste is om de 3600 door te laten rijden naar Vlissingen i.p.v. de Rotterdamse trein.
Goedemorgen, ik reis door de week elke dag van Breda naar bergen op zoom. Dit is deze week al de derde ochtend dat ik mijn overstap op Roosendaal mis. Het zou zelfs de vierde keer kunnen zijn geweest als de aardige machinist van de trein van gisterochtend niet had gewacht. Heel aardig! Bedankt daarvoor!

De reden dat ik de overstap mis is dat de trein met een vertraging van 3 minuten binnenkomt op station roosendaal, terwijl de overstap precies drie minuren is. Daarnaast zou volgens de dienstregeling de trein waarnaar je moet overstappen aan de overkant staat van waar je trein binnenkomt. Dat is in de afgelopen maand praktisch meer dan de helft van de keren niet het geval. Daarnaast is er blijkbaar ook geen communicatie tussen de machinisten of de spoorleiding om de trein naar Vlissingen 1 a 2 minuutjes langer te laten wachten in geval van vertraging van de trein vanuit Breda. De tijd haalt de trein makkelijk in op weg naar Vlissingen. Is hier verbetering in mogelijk?

Zoals ik al zei het is deze week nu al de 3de keer dat ik mn trein heb zien wegrijden, toen ik uit de trein vanuit breda stapte. Verder in de afgelopen anderhalve maand heb ik nu al 8 keer op de manier mn trein gemist.

Doe alstublieft iets aan deze overstap of aan de afstemming van de vertrektijden in geval van een kleine vertraging (3 tot 5 min) van de verbindende treinen zoals ik hieboven heb uitgelegd.

Martijn Sprangers
Reputatie 7
Badge +3
Als U 's morgens de overstap in Roosendaal mist omdat de trein Vlissingen-Roosendaal de dienstregeling niet kan halen is het onlogisch om te beweren dat de trein Roosendaal-Vlissingen 's middags wel kan wachten omdat hij de vertraging dan makkelijk zou kunnen inhalen.

De trein naar Breda laten wachten is geen oplossing omdat die dan de sporen bezet houdt waardoor de aansluiting de andere kant op mis gaat.
Reputatie 7
Trein richting Vlissingen is al aardig krap gepland, als je een bekende machinist en conducteur hebt is het uiteraard mogelijk om wat vertraging in te lopen. Op de terugweg richting Roosendaal heb je meer ruimte.
Hallo Tamzin en slidestops, bedankt voor jullie reacties.

@tamzim: Ik snap uw reactie niet helemaal, in mijn bericht heb ik het helemaal niet over s middags. Verder heb ik het over de trein van Roosendaal naar Vlissingen en niet die naar Breda.

Daarnaast is er volgens de dienstregeling geen enkele trein die 1 a 2 minuten na vertrek van de trein naar Vlissingen binnenkomt op hetzelfde perron. De eerstvolgende trein op hetzelfde perron is de Internationale trein naar amsterdam centraal en die komt binnen na 5 min. Het argument dat dit de aansluiting de andere kant op blokkeert is ook niet waar. Die desbetreffende trein komt pas een kwartier later binnen.

Ik snap dus dat de trein naar Vlissingen niet langer dan 5 min kan wachten vanwege bovenstaande trein. Maar 1 a 2 minuten zou wel moeten kunnen toch?

Het argument dat de 2 minuten vertraging niet ingehaald kan worden op het traject Roosendaal-Vlissingen is ook niet juist.
Ik heb de dienstregeling gecheckt en ik zie op het traject Roosendaal - Vlissingen meerdere stations waar de trein langer als 1 min stil staat. Daarnaast heb ik uit ervaring gemerkt dat 1 minuut dat 1 a 2 minuten vertraging al vaak voor bergen op zoom is ingelopen.

Kunnen machinisten/conducteurs van verschillende met elkaar communiceren?
Hallo Tamzin en slidestops, bedankt voor jullie reacties.

@tamzim: Ik snap uw reactie niet helemaal, in mijn bericht heb ik het helemaal niet over s middags. Verder heb ik het over de trein van Roosendaal naar Vlissingen en niet die naar Breda.

Ik mag gelukkig zelf door reizen naar Rotterdam maar moet dagelijks toekijken hoe mensen aan het rennen zijn voor hun verbinding. En helaas vaak tevergeefs. Nee NS hier gaat iets niet helemaal goed. Terug naar de rekenkamer jongens!
Daarnaast is er volgens de dienstregeling geen enkele trein die 1 a 2 minuten na vertrek van de trein naar Vlissingen binnenkomt op hetzelfde perron. De eerstvolgende trein op hetzelfde perron is de Internationale trein naar amsterdam centraal en die komt binnen na 5 min. Het argument dat dit de aansluiting de andere kant op blokkeert is ook niet waar. Die desbetreffende trein komt pas een kwartier later binnen.

Ik snap dus dat de trein naar Vlissingen niet langer dan 5 min kan wachten vanwege bovenstaande trein. Maar 1 a 2 minuten zou wel moeten kunnen toch?

Het argument dat de 2 minuten vertraging niet ingehaald kan worden op het traject Roosendaal-Vlissingen is ook niet juist.
Ik heb de dienstregeling gecheckt en ik zie op het traject Roosendaal - Vlissingen meerdere stations waar de trein langer als 1 min stil staat. Daarnaast heb ik uit ervaring gemerkt dat 1 minuut dat 1 a 2 minuten vertraging al vaak voor bergen op zoom is ingelopen.

Kunnen machinisten/conducteurs van verschillende met elkaar communiceren?

Reageer