beantwoord

Nieuwe treinen lijn 7000

  • 26 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 284 Bekeken

Is het al duidelijk (nu de nieuwe dienstregeling ook bekent is) welk materieel er gaat rijden op lijn 7000 wanneer de DDAR eruit gaat eind dit jaar?

icon

Beste antwoord door Slidestops 26 oktober 2019, 17:14

Zie ook dit topic

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Zie ook dit topic

Reputatie 6
Badge +1

In de 7000-serie zal SGM-materieel ingezet gaan worden in dienstregeling 2020.

Oke bedankt voor de info.

Het is wel verschrikkelijk nieuws.

Waarom wordt er eigenlijk voor SGM gekozen? Het helpt niet echt met de zitplaatsen en ook niet met het comfort.

Reputatie 7
Badge

Oke bedankt voor de info.

Het is wel verschrikkelijk nieuws.

Schijnbaar in je leven nog nooit iets echt verschikkelijks meegemaakt @Bart2020 

Wat is er nou mis met een SGM, de bankjes zitten in elk geval 100 x beter dan die in een SNG.

Oke bedankt voor de info.

Het is wel verschrikkelijk nieuws.

Schijnbaar in je leven nog nooit iets echt verschikkelijks meegemaakt@Bart2020 

Wat is er nou mis met een SGM, de bankjes zitten in elk geval 100 x beter dan die in een SNG.

Je weet niks over mijn leven dus houd daar maar gewoon je mond over.

En heb nog nooit in een SNG gezeten dus ik kan het niet weten

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt er eigenlijk voor SGM gekozen? Het helpt niet echt met de zitplaatsen en ook niet met het comfort.

Het moet sowieso klein materieel zijn omdat het aantal reizigers buiten de spits vaak minimaal is, voor de meeste ritten is een losse SGM2 meer dan genoeg. SLT valt dus af omdat het te groot is. De Flirts zijn vanwege onderhoud/storingsgevoeligheid gebonden aan inzet in het zuid-oosten en vallen dus ook af. Resteert de keuze tussen SNG en SGM, het plan voor SNG is echter gericht op het westen van het land. Dan resteert SGM. 

Het probleem is dat deze lijn een los eilandbedrijfje is en voor NS niet echt interessant. De inzet zal daardoor altijd de sluitpost op het materieelschema zijn. 

Waarom wordt er eigenlijk voor SGM gekozen? Het helpt niet echt met de zitplaatsen en ook niet met het comfort.

Het moet sowieso klein materieel zijn omdat het aantal reizigers buiten de spits vaak minimaal is, voor de meeste ritten is een losse SGM2 of SGM3 meer dan genoeg. SLT valt dus af omdat het te groot is. De Flirts zijn vanwege het onderhoud en hun storingsgevoeligheid gebonden aan inzet in het zuid-oosten en vallen dus ook af. Resteert de keuze tussen SNG en SGM, het plan voor SNG is echter gericht op het westen van het land. Dan resteert SGM. 

Het probleem is dat deze lijn een los eilandbedrijfje is en voor NS niet echt interessant. De inzet zal daardoor altijd de sluitpost op het materieelschema zijn. 

Oke bedankt voor de uitleg

Reputatie 7
Badge +3

SGM zal ook maar tijdelijk zijn want dat gaat er op termijn ook uit. De eerste rijtuigen stromen als het goed is vanaf begin 2020 uit. En dan misschien iets van 1 a 2 jaar voor ze allemaal aan de kant zullen gaan.

Reageer