beantwoord

Nieuwe treinstellen voor 14600

• 15 september 2019
  • 15 reacties
  • 449 Bekeken

Hoi, ik vroeg me af of 14600 nog de SNG krijgt. Het stond vroeger wel in de plannen voor medio 2019 maar kan het momenteel nergens meer terugvinden.
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 15 september 2019, 21:03

Zeker weten, over niet al te lange tijd gaan ze ook rijden in de treinserie 4600 en 14600.
Ik hoop @Schoen123 dat je er blij van wordt, de SLT is zo slecht nog niet.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge
Zeker weten, over niet al te lange tijd gaan ze ook rijden in de treinserie 4600 en 14600.
Ik hoop @Schoen123 dat je er blij van wordt, de SLT is zo slecht nog niet.
Niks mis met de SLT inderdaad @AbbeyRoad altijd fijne treinen gevonden voor de sprinter ritten. Ik was alleen benieuwd omdat ik had gehoord dat de SNG ook op de Flevolijn zou komen en ze hebben een paar jaar geleden op het traject ook vaak de SNG hebben getest.
Ik maak toch geen tot weinig gebruikt van de Sprinter Lelystad -> Almere of Zwolle. Zou eerder een flirt betreden dan de SNG
Badge +3
Flirt en SNG schijnen bijzonder weinig te verschillen (qua comfort/voorzieningen).

Misschien de klaptafeltjes in de 'tweetjes', of armleuningen en zo. Iemand een lijstje van de verschillen?

Flirt heeft 2 beeldschermen naast elkaar en SNG maar eentje. Dus misschien (nog) geen Pathé reclame daar? Oh, ja SNG met de spraakgestuurde WC's.
Reputatie 5
FLIRT biedt dankzij andere vering en betere stoelen een hogere mate van comfort dan SNG. Het verschil laat zich na een minuut of 10 al merken: de een begint dan al behoorlijk onprettig te worden terwijl de ander nog overwegend goed zit. Gelukkig wordt de FLIRT in Brabant ingezet, waar de lange rechte spoorlijnen met relatief minder stations vragen om een trein die hiervoor geschikt is.
Badge
Flirt heeft net als de andere treinen gewoon luchtvering. En met jouw beredenering kunnen we de Flirt ook zomaar inzetten op de lange rechte spoorlijnen tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden met de relatief grotere afstanden tussen de stations.

En dan kan de SNG die daar nu rijdt ook gewoon naar Noord Brabant om daar te gaan rijden.

En de SNG is uitermate geschikt voor verliefde stelletjes, die kunnen knus lekker dicht tegen elkaar zitten op de bankjes van de SNG.
Badge +3
Ik ken alleen de Flirt (en doe daar eigenlijk alleen Eindhoven - Helmond (of zelfs alleen maar Brandevoort) mee.

Maar zijn de stoelen in de SNG dan nog 'knusser'?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien kun je zaterdag een SNG uitproberen Robert. Even via Leiden reizen vanaf Haarlem.
Badge
Misschien kun je zaterdag een SNG uitproberen Robert. Even via Leiden reizen vanaf Haarlem.
Ohjee, is er een meeting van communityleden bij treinmodernisering in Haarlem zaterdag 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Ja gezellig, kom je ook?
Of zie je al genoeg treinen? 😆
Badge +3

Ohjee, 🤣

Yes sir!
Reputatie 7
Badge
Gezellig 😀
Badge
Ja gezellig, kom je ook?
Of zie je al genoeg treinen? 😆

Yep, de kids willen het binnen wel eens zien.

Maar ik kom wel incognito (zonder NS kleding) 😂🤣
Flirt en SNG schijnen bijzonder weinig te verschillen (qua comfort/voorzieningen).

Misschien de klaptafeltjes in de 'tweetjes', of armleuningen en zo. Iemand een lijstje van de verschillen?

Flirt heeft 2 beeldschermen naast elkaar en SNG maar eentje. Dus misschien (nog) geen Pathé reclame daar? Oh, ja SNG met de spraakgestuurde WC's.

Na 5 minuten wil ik de SNG uit terwijl ik graag als ik van Nijmegen naar 's-Hertogenbosch in de Flirt zit. Het comfort van de Flirt vind ik persoonlijk prettiger dan die van de SNG stellen.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, comfort blijft een kwestie van smaak.

Reageer