NS almere naar amsterdam

• 28 januari 2020
  • 23 reacties
  • 559 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Wat is dit een ongelovelijke rotzooi.

Ik woon er nog geen maand en ik ben nu 2 uur van te voren weg gegaan van huis omdat er de week ervoor iemand was aangereden door de trein.

En vervolgens kom je gewoon weer te laat op werk en solicitaties omdat je 3 uur onderweg bent naar Amsterdam????

Niet alleen dat maar ik ben gewoon regelmatig te laat omdat er extreme vertraging is.

Eerder me bed uit is het antwoord??

Ik ben ****** nog sneller op een fiets en dat is gratis ik betaal voor iets en het levert niet,

los dit op.

Zo niet vraag er dan geen geld voor als je niet kan leveren waar men voor betaald.

Dit staat nog los van alle andere problemen die ik heb met dit traject er is nog geen dag voorbij zonder flinke vertraging.

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 5
Badge

Dan ga je toch lekker met die BUS! Lijnen zat en die zullen ook nog wel dichter bij je huis stoppen Naar die Bemre(Bijlmer)  Of naar die Amstel-langs die oude Ajax, waar je op die tram kan stappen. Met een handig gekozen Zone-ABO heb je ook veel mee reismogelijkheden, zoals op ZA met die stadsbus naar die markt en dat uitgaansplein vol met lege flessen vlak bij die Dirk. Of shoppen bij die Maxis langs Muiden. Je kan bijna altijd zitten en zelfs de tijd valt behoorlijk mee. Tenzij er weer eens echt enorme file is-het grootste deel heeft die bus eigen rijstroken.

NS verwacht heel veel van de reizigers-zonder dat verder heel duidelijk te communiceren, en dat is bvb; altijd hele nette taal gebruiken op dit forum en niet vloeken&tieren (juist daar worden ze enorm erg boos en soms wel eens een beetje verdrietig over-ga eerst je mond maar eens spoelen) en als goedmakertje bieden ze dan geld terug bij vertraging: GTBV, kan je online regelen: 50% als je tenminste 30 min vertraagd was en zelfs 100%=dus gratis, als het meer als 60 min. was. Op basis van de prijs per rit als deel van je traject ABO als je dat hebt. Dus als het echt klopt wat je zegt kan je bijna altijd gratis reizen-en dat doet dan weer niemand je na.

Reputatie 7
Badge +3

@jeraimy Snap dat je gefrustreerd bent, maar wil je niet vloeken op een openbare community?

Halle jeraimy en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me goed voorstellen dat het erg storend is wanneer je met enige regelmaat te maken hebt met problemen op het spoor. Zoals al blijkt uit de reacties van de mensen hierboven creëer je met vloeken echter een tegenovergestelde reactie. Ik heb je reactie dan ook enigszins aangepast omdat vloeken niet thuis hoort op deze community. Voor wat betreft je klacht: wanneer je meer dan 30 minuten vertraging hebt kun je aanspraak maken op Geld terug bij Vertraging, zoals bahnrider al zegt. 

Als ik 300 euro per maand betaal voor een dienst en de dienst word niet vericht als het geen waar je voor betaald en doet wat het MOET!! doen heb ik all het recht om daar boos over te zijn.

En het taalgebruik is heel normaal gebruikt er is maar 1 mild woord gebruikt dat niet eens aanwijzend gebruikt is dus vind ik het wel heel erg sneu dat daar een hele toestand om gemaakt moet worden terwijl de essentie van het bericht gaat over HET NIET PRESTEREN VAN DE NS

Reageer op het probleem of reageer niet.

En die ritprijs is niks waard als het gaat over een maandloon.

Heel prettig krijg je je geld terug oh wat fijn super.

Maar wel me baan kwijt elke keer nou echt heel trots hoor.....

Reputatie 7
Badge +3

Verwacht je nu serieus antwoord na jouw tirade? Je zult jouw baan echt niet alleen kwijt zijn door het te laat komen door NS. Als je weet dat er structureel vertraging is op jouw traject, dan hou je daar toch rekening mee?

Je frustratie uiten mag jeraimy, maar doe dit op een behoorlijke manier. Laatste waarschuwing.

Ik scheld niet en ik sta volledig in mijn recht.

Ik zal niet zwijgen dat is mijn recht.

Speculeren heeft geen zin.

Ja zeker ben ik toch regelmatig te laat en ben ik toch echt daardoor mijn baan kwijt.

En dat zijn geen tijden van 20 minuten vertraging maar hele treinen die uren niet rijden dat is abnormaal.

Het is te gek voor woorden dat er word geprobeert mij te onderdrukken.

Oplichting dat is het als de ns geen monopoly had op het net zou de punctualiteit misschien eens wat omhoog schieten.

Wat een schande dit.

Reputatie 7
Badge +3

@jeraimy Zoals @bahnrider al aangaf, je bent niet afhankelijk van NS. Er rijden ook bussen.

Zo komen jullie er lekker makkelijk van af.

Geen schuld bekennen en alles van je af laten glijden zonder dingen op te lossen.

Geen verantwoordelijkheid nemen maar wel de hand op houden en betaald willen worden.

Belachelijk.

Badge +3

Hou er rekening mee dat mensen die geen NS (moderator) achter hun naam hebben ook maar gewoon reizigers zijn, en zeker niet hun hand ophouden want wij krijgen echt geen cent betaald voor onze bijdrages hier.

Badge

@jeraimy 

Ik snap dat je gefrustreerd bent omdat je je baan bent kwijtgeraakt door de verstoringen in het treinverkeer waardoor je volgens jouw verhaal meerdere keren te laat op je werk bent gekomen.

In heel veel van de gevallen zijn de storingen de laatste tijd op dit traject vooral veroorzaakt door problemen in de infra en het onderhoud daarvan waardoor het treinverkeer stil kwam te liggen, soms stonden er defecte treinen op het traject waardoor er (minder) treinen reden dan normaal.

Het spooronderhoud is in handen van ProRail en is geen onderdeel van NS, de NS verzorgt de treinen die in grote delen van Nederland over het spoor rijden en betaald hiervoor aan ProRail om gebruik te mogen maken van het spoor. De NS is verantwoordelijk voor de treinen en het treinpersoneel in deze.

Ook als er een andere vervoerder op dit traject had gereden had je dezelfde ellende ondervonden, omdat ook deze vervoerder afhankelijk is van de infra om over te rijden net als de NS. En ook van de concurrent staan er treinen defect op het spoor, net als van de goederen vervoerders.  Dit hoort helaas bij het spoor en natuurlijk hopen we dat dit nagenoeg niet gebeurt maar de praktijk is dat het dagelijkse kost is dat er verstoringen zijn.

En iemand die voor de trein springt, daar kan zowel de NS als ProRail niet zo heel veel aan doen maar het is wel heel erg vervelend voor het personeel en de reizigers die hiermee te maken krijgen.

@jeraimySnap dat je gefrustreerd bent, maar wil je niet vloeken op een openbare community?

Het is een openbaar forum, geen kleuterklas. Doe even normaal, we zijn hier volwassenen.

Reputatie 7
Badge +3

@jeraimySnap dat je gefrustreerd bent, maar wil je niet vloeken op een openbare community?

Het is een openbaar forum, geen kleuterklas. Doe even normaal, we zijn hier volwassenen.

Volwassenen mogen dus op een openbaar forum vloeken? Gelukkig hebben we @Jouke NS die een vloek vervangt door sterretjes.

Badge +3

Potverdorie of verdikkeme zeg...

Volwassenen mogen dus op een openbaar forum vloeken?

Het spreekt voor zich dat we als volwassenen niet moeilijk doen over elkaars taalgebruik zolang er geen onnodig aggressieve of kwetsende opmerkingen worden gemaakt. “Vloeken” is een concept waar over het algemeen vrij bekrompen volk zich druk over maakt: de rest van de wereld uit zich gewoon op een normale manier zonder daarbij een groot onderscheid te maken. Laat ik het anders zeggen: iemand die nooit scheldt mag je wantrouwen, het is geen normale eigenschap. Dit soort onnodig correct willen zijn vanwege een of ander zwaar gedateerd ideaal leidt alleen maar af van de discussie waar we hier voor zijn.

Maar eigenlijk heb ik me er nu al meer over uit gelaten dan nodig is. Dit onderwerp is namelijk totaal irrelevant.

Reputatie 7
Badge

Zo, iedereen heeft zijn / haar plasje er weer over gedaan, nu dan maar weer verder over de treintjes tussen Almere en Amsterdam ?

@Jeroen 

Dankjewel voor de eerste met een volwassen reactie tot mijn probleem.

Rondom zijn er veel te veel keyboard warriors hier die zich bemoeien met totaal onrelevant dingen en de problemen veroorzaken in gesprekken zoals dit.

All deze zogenaamde self proclaimed volwassenen die opzoek zijn naar drama moeten niet eens reageren als ze niks nuttigs te vertellen hebben.

Wat een drama om 1 scheld woordje dat niet eens naar een partij gericht was maar een versterk woord voor de expressie ik ga wel fietsen!

Dus om hier een hele boel over te maken is dat toch zeker wel heel erg kinderachtig.

Badge +3

Tja, als keyboard warriors zich ermee gaan bemoeien krijg je dat. 

Op zoek naar drama zullen ze niet zijn, maar misschien uit verveling en dan wachten op iemand die iets tegen ze (de fatsoensrakkers) zegt zoals naar aanleiding van deze reactie van jouzelf.

Oplossen kunnen we hier weinig (geen toegang tot de NS systemen), en handje ophouden doen we ook niet want daar komt niets in (betaald worden we niet)… maar van mezelf af laten glijden zonder scheldende/vloekende mensen te woord te staan lukt prima, tot nu!

Dus wat is je punt/probleem, en hoe wil je dat die volkomen kut NS (dat mag je best zeggen) dat voor eens of altijd gaan oplossen voor jou (maar dan wel zonder anderen te duperen qua reistijden/aansluitingen/overstappen)?

Via hier zal je niet verder komen dan je hart luchten, zeker niet met bepaalde woorden. Ik wil je best op een Corona trakteren maar iemand ziektes wensen (geen idee wat er stond voordat het sterretjes ×××× werden, maar potjandorie of verdikkeme zal het niet geweest zijn) valt dus niet zo goed, dus daar eindigen je goede plannen eigenlijk al.

En wat de gemiddelde leeftijd is van de ‘volwassen’ veelposters hier kan ik wel een gokje naar doen (ken er een aantal), en dat is gewoon 50 met wat uitschieters alle kanten op. De NS webcare medewerkers (moderators) wat jonger natuurlijk :joy:

@Robert B nou beste robert b ik weet niet of ik hier voor geband zal worden maar ik zal het nogmaals typen en je zal helemaal stuk gaan want als "kut NS" wel mag dan snap ik all helemaal niet waarom dit sterretjes gekregen heeft 😂😂😂😂

Ik zei letterlijk godverdomme nog sneller op een fiets ???

Ik zie hier all helemaal geen ziekte in terug of iets aanwijzends in terug dus leg mij dit alsjeblieft uit waarom het een wel mag en het ander niet.

Enlighten me 

Zodoende.

Badge +3

Keurig, gewaarschuwd was er al dus bij deze de ‘enlightning’ (de klas uit gestuurd). :wink:  

Reputatie 7
Badge +3

Potverdorie of verdikkeme zeg...

Dat stond er dus niet, maar wat eerst vervangen werd door sterretjes staat nu voluit in TS laatste bericht.