beantwoord

NS app

• 17 april 2021
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Hoi allemaal

Ik ben doof.

Gisterochtend wilde ik NS app kijken hoe laat de trein vertrekken van Intercity Direct.. maar dat

kon niet en besloot ik de trein van 6.41 uur van Amsterdam CS naar Utrecht ( overstappen naar Rotterdam CS ) 

ik ging weg naar het station Amsterdam Centraal.

Daar aangekomen en wat zag ik op vertrektijden op scherm  de trein van 6.38 uur staat er wel op ???

kijk 2 foto  ( NS app en NS Vertrektijden )

vind ik wel raar

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 april 2021, 10:33

Met de Intercity direct zou u om 6:38 moeten vertrekken en om 8:21 aankomen op uw bestemming. Met het getoonde advies kunt u drie minuten later vertrekken om eveneens om 8:21 aan te komen op uw bestemming. Daarom heeft het advies met de Intercity direct geen toegevoegde waarde (niemand wil eerder vertrekken dan nodig is, is de gedachte) en daarom wordt het niet getoond in de reisplanner.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Met de Intercity direct zou u om 6:38 moeten vertrekken en om 8:21 aankomen op uw bestemming. Met het getoonde advies kunt u drie minuten later vertrekken om eveneens om 8:21 aan te komen op uw bestemming. Daarom heeft het advies met de Intercity direct geen toegevoegde waarde (niemand wil eerder vertrekken dan nodig is, is de gedachte) en daarom wordt het niet getoond in de reisplanner.

Badge +3

Als je plant naar Tiendweg zonder huisnummer dan krijg je hem wél te zien, weliswaar met een stuk langer lopen aan het eind.

De optie van 6:24 (met de bus vanaf Utrecht en veel latere aankomst) wordt immers ook getoond, maar dat zal wel komen omdat je dan maar 2x hoeft over te stappen.

Maar voor het gevraagde advies is 6:41 (via Utrecht en Rotterdam Alexander) inderdaad de snelste optie.

Klagen kan bij 9292, want daar komen de reisadviezen van/naar een adres of bus/tram/metrohalte vandaan.

Badge +3

Update: 9292 geeft de vraag om de 6:38 optie toch te tonen ter kennisgeving door aan de betreffende afdeling.

https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1383401233247989762

Reageer