NS Coradia Stream/ICNG via Amsterdam Zuid | NS Community

NS Coradia Stream/ICNG via Amsterdam Zuid

  • 4 July 2022
  • 5 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 5

Lees via de media dat de Airport Sprinters zullen worden ingezet tussen Amsterdam C - Schiphol (overige bestemmingen). Las dat vanaf december 2023 ingaat. Maar echt concreet is het nog niet. Via NS Nieuws uiteindelijk wel. 

Hetzelfde geldt met verbouwing van Amsterdam Centraal. Inmiddels verschoven naar 2024/2025. 

Zullen alle NS Coradia Stream via Amsterdam Zuid gaan rijden inclusief ICNG België? Dan zal keren bij Lelystad opstelterrein of Amersfoort (Schothorst) een optie kunnen zijn. Moet je een treinserie zoals IC Amersfoort - Schiphol integreren in ICNG België. Lelystad en Almere zullen al bediend worden door NS Coradia Stream tussen Breda - Zwolle - Groningen/Leeuwarden. 

En hoe buigen ze de huidige Intercity Direct Rotterdam Centraal - Schiphol - Amsterdam Centraal om via Amsterdam Zuid? Doortrekken naar Amersfoort/Enschede? Kunnen ze de huidige IC Enschede - Schiphol doortrekken naar Rotterdam via de HSL. 


5 reacties

Ook hier hebben we helaas nog niks over bekend. Het enige wat wij bekend hebben, is wat je zelf ook al hebt aangegeven, waar hij ingezet moet gaan worden. Hoe dat precies eruit gaat zien, weet ik niet. Afwachten op meer informatie dus. :)

Er kan ook gekeerd worden bij Diemen Zuid of Watergraafsmeer en zelfs Amsterdam Zuid maar dan moeten ze naar het kopspoor richting Schiphol terug rijden.

Maar wacht eerst maar af wat er van terecht gaat komen gezien het personeelstekort is het ook lastig om machinisten op te leiden voor de ICNG en de HSL. Op dit moment denk ik dat het aantal opgeleide machinisten (HSL) bij lange na niet voldoende is om de ICNG veel verder te laten rijden dan Amsterdam.

Reputatie 5

Er kan ook gekeerd worden bij Diemen Zuid of Watergraafsmeer en zelfs Amsterdam Zuid maar dan moeten ze naar het kopspoor richting Schiphol terug rijden.

Maar wacht eerst maar af wat er van terecht gaat komen gezien het personeelstekort is het ook lastig om machinisten op te leiden voor de ICNG en de HSL. Op dit moment denk ik dat het aantal opgeleide machinisten (HSL) bij lange na niet voldoende is om de ICNG veel verder te laten rijden dan Amsterdam.

Bedankt voor de informatie. Tja die personeelstekort. De coronacrisis heeft véél in de war geschopt. Zie je ook aan de planning met dienstregeling en levering van nieuwe treinen. 

Zelfs bij Amsterdam Zuid kan er gekeerd worden. Lijk me iets voor de ICNG België. Maar dat is voorlopig toekomstmuziek.

Er kan ook gekeerd worden bij Diemen Zuid of Watergraafsmeer en zelfs Amsterdam Zuid maar dan moeten ze naar het kopspoor richting Schiphol terug rijden.

Maar wacht eerst maar af wat er van terecht gaat komen gezien het personeelstekort is het ook lastig om machinisten op te leiden voor de ICNG en de HSL. Op dit moment denk ik dat het aantal opgeleide machinisten (HSL) bij lange na niet voldoende is om de ICNG veel verder te laten rijden dan Amsterdam.

Bedankt voor de informatie. Tja die personeelstekort. De coronacrisis heeft véél in de war geschopt. Zie je ook aan de planning met dienstregeling en levering van nieuwe treinen. 

Zelfs bij Amsterdam Zuid kan er gekeerd worden. Lijk me iets voor de ICNG België. Maar dat is voorlopig toekomstmuziek.

Niet alleen corona ook beleid van de NS is niet toekomstgericht geweest en de waardering naar de medewerkers.

Amsterdam Zuid heeft aan de Schipholzijde 1 keerspoor, niet echt handig om daar natuurlijk de ICNG op te laten keren maar wel een optie als die tijd er is om naar de andere zijde van de trein te lopen als machinist.  Enige vraag is of de beveiliging qua seinen dit aan kan dat durf ik niet te zeggen want je zou dan ook nog op spoor 2 of 3 met een korte stop kunnen keren en terug in de richting van Rotterdam of andere bestemmingen.

Ik vind keren op Zuid zonder robuuste faciliteiten ook al beknopt, verwarrend en zorgwekkend. Ik vind het idee van ICD's doortrekken naar andere bestemmingen al wat zuiverder. Maarja... Dan dan ongeleidde personeel probleem... Zal me niet verbazen als op den duur men toch denk om de gehele lijn wp - asdz aan te pakken. Capaciteitsproblemen he. 

Reageer