beantwoord

NS Reisplanner - Geen informatie over toeslag

  • 7 September 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Ik wil zondag in de vroege ochtend van Amsterdam via Rotterdam naar Venlo. Volgens ns.nl is deze reis gratis met weekeind vrij. Echter zit er een IC 2912 van Amsterdam naar Rotterdam tussen. Is deze toeslagvrij? 

Ik heb het idee dat de reisplanner voor het traject schiphol rotterdam nergens meer toeslag aangeeft, of is deze afgeschaft?

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 7 September 2022, 14:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op Rijdendetreinen (die altijd meer details tonen wat er per treinserie aangepast is bij werkzaamheden) staat:

De NS reisplanner echter geeft nog wel een advies met de 9212 van Amsterdam naar Rotterdam. Dit is tegenstrijdig. Als deze IC naar Brussel wel rijdt dan kan die niet via de HSL en moet omgeleid worden. Alleen voor treinen die via de HSL rijden is een toeslag nodig. Er gaat geen enkele trein via de HSL dus u zult voor geen enkele trein een toeslag hoeven betalen. Het is nu alleen even de vraag of IC 9212 wel of niet rijdt.

Ook de Thalys en Eurostar kunnen niet over de HSL en worden omgeleid (vertrekken daarvoor eerder uit Amsterdam). Mogelijk is er dan geen ruimte meer om ook de treinen naar Brussel om te leiden. 

 

Met IC 2912 bedoelt u denk ik IC 9212, de trein naar Brussel.

Klopt, heb ik even twee cijfers door elkaar gehaald. Sorry. Maar ik bedoelde de trein naar Brussel. Of die omgeleid wordt of niet weet ik niet. Deze stopt in Schiphol en Rotterdam (waar ik moet zijn). Hoe kom ik te weten of er wel of niet een toeslag voor is verplicht? En indien die wel verplicht is, kan die op dezelfde ov chipkaart dan de weekend vrij abbo ?

Reputatie 7
Badge +3

Dit weekend zijn er werkzaamheden waardoor er geen treinen op de HSL rijden. Dus geen intercity treinen waarvoor toeslag nodig zou zijn. Met IC 2912 bedoelt u denk ik IC 9212, de trein naar Brussel. Die zal dan neem ik aan omgeleid worden via een andere route.

Reageer