beantwoord

NS-staking 28 mei

• 21 mei 2019
  • 4 reacties
  • 3295 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de staking van dinsdag 28 mei. Voor mijn werk moet ik die dag van Tilburg naar Utrecht Centraal. Is dat mogelijk? En kan ik ervan uitgaan dat de NS-app wordt aangepast op de staking? Nu staat daar namelijk nog niets over de staking en lijkt alles gewoon te rijden.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tamzin 21 mei 2019, 15:11

Het is nog niet bekend is of er beperkt of helemaal geen treinen rijden. NS zal daarvoor een inschatting maken van de stakingsbereidheid. Omdat het niet om de eigen arbeidsvoorwaarden gaat maar om een politieke staking is de vraag hoeveel mensen bereid zijn daadwerkelijk te gaan staken en daar ook geld voor in te leveren. Wel lijkt de stakingbereidheid bij NS groter dan bij andere OV-bedrijven. De komende dagen zal er wel duidelijkheid komen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Waarschijnlijk rijden er geen treinen. Er wordt namelijk gestaakt. Bij een staking is het altijd afwachten hoe het loopt, maar ga er maar vanuit dat er niets rijdt.
Reputatie 7
Badge +3
Het is nog niet bekend is of er beperkt of helemaal geen treinen rijden. NS zal daarvoor een inschatting maken van de stakingsbereidheid. Omdat het niet om de eigen arbeidsvoorwaarden gaat maar om een politieke staking is de vraag hoeveel mensen bereid zijn daadwerkelijk te gaan staken en daar ook geld voor in te leveren. Wel lijkt de stakingbereidheid bij NS groter dan bij andere OV-bedrijven. De komende dagen zal er wel duidelijkheid komen.
Reputatie 5
Wanneer gaat NS hun keuze maken over het al dan niet beslissen van het schrappen van de treinen uit voorzorg ? De avond van te voren?
Reputatie 7
Badge +3
Meestal wordt de reisplanner op donderdag bijgewerkt maar of dat nu ook gebeurt is niet zeker.

Reageer