NS: vertraging, uitval bij HSL voorlopig niet opgelost

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 1
@iemandt
NS had niemand bedonderd maar gewoon veel te veel geboden. Maar dat bod was wel volledig rechtsgeldig, dus werd de concessie verleend en moet NS op de blaren zitten.

Ik vind van niet, op het moment dat de NS een te hoog bod bied moet er worden onderzocht(dat was ook zo) dat dit ver boven de prijs zit die de route kan opleveren. Als de NS hoog bied en na gebruik bij het Ministerie aanklopt is het minimaal zo netjes om ze de concessie af te nemen. Dat zou een gepaste maatregel zijn tegen de NS voor de dromen die ze beloofde.
Reputatie 1
@iemandt
NS had niemand bedonderd maar gewoon veel te veel geboden. Maar dat bod was wel volledig rechtsgeldig, dus werd de concessie verleend en moet NS op de blaren zitten.

Niet alleen NS maar alle belastingbetalers en reizigers. Die zitten tot in lengte van jaren opgescheept met de rotzooi uit het begin de 21e eeuw. Onze overheid heeft dat toen erg prettig geregeld, zowel op het gebied van de infrastructuur als op het gebied van concessie voor de exploitatie. We kunnen pas zo'n twintig jaar na de aanbesteding van de oorspronkelijke concessie de ICNG van NS tegemoet zien. En die rijdt niet eens harder dan 200 km/u. De ICNG zal dan in zo'n 30 jaar worden afgeschreven. Dat betekent dat niet eerder dan rond 2050 (!) er weer een kans komt echte HST's te bestellen. Regeren is vooruitzien maar ik denk niet dat de regering in 2001 ook maar enig idee gehad heeft van de verstrekkende consequenties van het toenmalige beleid. Net als NS dat niet had toen ze tegen een veel te hoog bedrag hadden ingeschreven.

Het is jammer dat de Thalys zo duur is want anders wist ik het wel:D

Reageer