Onbetrouwbare treindienst Amsterdam-Zandvoort

• 13 februari 2018
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Gisteravond (12feb) was het weer mis. De treinen naar Zandvoort van 18.01, 18.31 en

19.00 hebben niet gereden. Er was een computerprobleem geweest met de sprinter naar Heemskerk. (Trein kon niet rijden omdat hij te vol was en hij kon vervolgens niet reset worden).
Overvol perron en vervolgens wel weer treinen, maar niet naar Zandvoort.
De trein naar Zandvoort wordt heel vaak gecancelled als er problemen zijn. Prioriteit ligt duidelijk bij de doorgaande lijnen richting Den Haag. Daardoor is bij uitval van materieel of gebrek aan machinisten de trein naar Zandvoort de eerste die eruit gehaald wordt. Ik ben nu maar weer naar station Haarlem gefietst, dan heb ik meer kans om vanavond thuis te komen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het is uit uw verhaal niet op te maken wat uw vertrekstation is maar gezien de genoemde vertrektijden waarschijnlijk Sloterdijk. Omdat NS bij dit soort problemen de treinen van/naar Zandvoort vaak alleen laat pendelen tussen Haarlem en Zandvoort is het dan verstandig de eerst komende trein naar Haarlem te nemen en daar te kijken naar een verbinding naar Zandvoort.
Mijn vertrekstation was inderdaad Amsterdam Sloterdijk. Ik heb een overbevolkte trein genomen naar Station Haarlem. Daar was in eerste instantie een trein naar Zandvoort aangekondigd, maar later verscheen de melding 'gecancelled met onbekende oorzaak'. Mijn vrouw heeft me met de auto opgehaald bij station Haarlem en naar Overveen gebracht om mijn fiets te halen.
Op Station Overveen kwam een groep jongeren aan lopen die op het bord zagen dat de volgende twee treinen niet reden. Hun reactie was tekenend voor gebruikers van deze lijn: "Waarom nu weer"
Reputatie 4
Er werd uiteindelijk in Haarlem een dubbeldekker, die als leeg materieel net uit Alkmaar kwam, om 19:16 ingezet, omdat de oorspronkelijke uit Amsterdam komende sprinter dus niet reed en reizigers anders wel heel lang geen trein naar Zandvoort kregen.
Mooi dat het uiteindelijk opgelost werd. Maar het probleem is dat je als reiziger niet weet dat dat gaat gebeuren.
Ik had die trein van 19.16 kunnen nemen, maar wist niet dat hij zou komen. Er was geen enkele informatie beschikbaar op station Haarlem.
Welkom op het NS Serviceforum Evert en bedankt voor het doen van je verhaal. Ik vind het erg spijtig om te lezen dat je deze lijn als onbetrouwbaar ervaart. Er komen erg weinig klachten binnen over deze verbinding, maar dat doet niets af aan jouw ervaring(en). Ik heb er intern een notitie over gemaakt, zodat men eens kritisch kan kijken met als uitgangspunt jouw feedback.

Reageer