beantwoord

Ongunstige nieuwe dienstregeling 2015

• 20 november 2014
  • 5 reacties
  • 330 Bekeken

Hallo,

Zojuist heb ik een email gekregen over de nieuwe dienstregeling die vanaf 14 december ingaat, en ik moet zeggen dat deze voor Schiphol-personeel nog ongunstiger is dan de vorige. De vroegste sprinter die van Schagen naar Schiphol rijdt komt volgens de nieuwe dienstregeling pas om 5:54 aan op Schiphol, terwijl deze vol zit met mensen die om 6 uur moeten beginnen.

Mijn vraag is of er een afdeling is waar ik dit probleem neer kan leggen, en staat deze nieuwe dienstregeling al echt vast?
icon

Beste antwoord door Herman NS 21 november 2014, 08:28

Hallo Flappo,

Zoals Intercitydirect31910 aangeeft kun je de reis 10 dagen van tevoren raadplegen. Deze dienstregeling wordt niet meer gewijzigd.
Helaas is het niet mogelijk om iedereen met de dienstregeling tegemoet te komen. Wel kun je er melding van maken door het traject, de vertrektijd en het probleem in combinatie met je NAW-gegevens te vermelden in een privébericht.

Je topic heb ik voor de vindbaarheid verplaatst naar het subforum 'in de trein'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Ik weet niet of dit waar is. U kunt pas minimaal 10 dagen van tevoren een reis advies opvragen. 14 december is nog ver weg. Check voordat u vertrekt die dag uw reis dan even. In principe kan de NS door verschillende reizigers helaas hun wensen niet vervullen. Verder kunnen de reis adviezen nog niet up to date zijn.
Volgens de huidige dienstregeling komt de eerste trein vanuit Schagen pas om 6:21 aan op Schiphol. De nieuwe dienstregeling is dan volgens mij toch echt een verbetering. En anders gewoon met de auto of dichterbij gaan wonen.
Hallo Flappo,

Zoals Intercitydirect31910 aangeeft kun je de reis 10 dagen van tevoren raadplegen. Deze dienstregeling wordt niet meer gewijzigd.
Helaas is het niet mogelijk om iedereen met de dienstregeling tegemoet te komen. Wel kun je er melding van maken door het traject, de vertrektijd en het probleem in combinatie met je NAW-gegevens te vermelden in een privébericht.

Je topic heb ik voor de vindbaarheid verplaatst naar het subforum 'in de trein'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 3
Badge
Hallo Flappo,

Zoals Intercitydirect31910 aangeeft kun je de reis 10 dagen van tevoren raadplegen.

Dat is natuurlijk baarlijke nonsens. Je kunt nu al een reisadvies opvragen uit de nieuwe dienstregeling. Waarom kan ik anders al reizen plannen naar en vanaf Nijmegen Goffert?
Ik meen zelfs dat NS zelf gecommuniceerd heeft dat je al in de planner kunt kijken welke gevolgen de nieuwe dienstregeling voor jou heeft. . .
mijn excuses, het beginpunt is niet Schagen maar Hoorn Kersenboogerd (de 3300 serie). In de e-mail van de NS staat inderdaad dat ik zelf in de reisplanner kan checken wat de gevolgen zijn. Ik begrijp best dat het niet iedereen naar de zin gemaakt kan worden, maar als je naar de passagiersbezetting van deze trein kijkt is die niet echt gemengd, het is nagenoeg alleen maar personeel in de eerste trein...

Reageer