beantwoord

Onlogische materieel inzet bij de sprinters Dordrecht-Arnhem Centraal

• 4 december 2018
  • 31 reacties
  • 1697 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Jan-Jaap
Voor 8-delige treinen is het (halve) perron in Nijmegen te kort. Omdat de trein vanwege werkzaamheden maar tot Oss rijdt is dat vandaag dus geen probleem.

De spitstreinen Oss-Deurne v.v. rijden overigens regelmatig met 8 bakken.
Reputatie 1
Het blijft volslagen onduidelijk waarom bij deze treinserie overdag met losse stellen wordt gereden terwijl de treinen overvol zijn.
Dit inderdaad. Afgelopen weken overvolle treinen maar toch worden ze afgekoppeld op dit traject. Onbegrijpelijk!

De afkoppeling in Den Bosch is oa om half 9 s ochtends. Vanuit Oss terug heb ik kwart voor 5 ook een enkel trein stel voor de sprinter... Ik begrijp de uitleg over reisersvraag maar de trein zit echt overvol, waarom afkoppeling midden in een spits. De treinen daarna buiten de spits zijn wel dubbel. Dit is een onlogische keuze denk ik.

Nu is het herfstvakantie en is er per abuis wel een 8-delig treinstel om 08:35 station Den Bosch Oost richting Oss... Als dit zo blijft is mijn geklaag verhoord, dat zou erg fijn zijn.

November 2019: nee hoor, er rijdt gewoon weer met regelmaat 1 treinstel in de spits....

@Jan-Jaap

Voor 8-delige treinen is het (halve) perron in Nijmegen te kort. Omdat de trein vanwege werkzaamheden maar tot Oss rijdt is dat vandaag dus geen probleem.

De spitstreinen Oss-Deurne v.v. rijden overigens regelmatig met 8 bakken.

Ik merk dat idd vrijwel altijd terug Oss-Deurne er wel dubbel materiaal is. Jammer van Nijmegen dat 8-bakken niet terrecht kunnen. Voorlopig zullen we ons tevreden moeten stellen met wat we hebben. 

Het blijft volslagen onduidelijk waarom bij deze treinserie overdag met losse stellen wordt gereden terwijl de treinen overvol zijn.

Dit inderdaad. Afgelopen weken overvolle treinen maar toch worden ze afgekoppeld op dit traject. Onbegrijpelijk!

Bericht hierboven: 8-delige kunnen niet terrecht in Nijmegen. Als station Nijmegen wordt aangepast kan er meer materieel gaan rijden...

Reputatie 1

Wat betreft de drukte in de trein op diverse trajecten:

Omdat de trein kort stopt in Nijmegen (m.u.v. keren in de avond), 's-Hertogenbosch, Tilburg en Breda lijkt het mij beter om deze trein voortaan overdag (ook tijdens daluren) voortaan twee-delig te laten rijden en pas af te koppelen in de avond.

Theoretisch gezien volstaat tussen 10:00 en 15:00 een rijstel, maar praktisch gezien kan het op bepaalde momenten vooral tot 11:00  en vanaf 14:30 druk zijn op diverse kleine trajecten.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom tijdens (spitsuren op bepaalde momenten slechts met een enkel treinstel wordt gereden terwijl er in de avond met 2 rijstellen worden gereden.

Reageer