onmogelijk vanaf breda naar het noorden te reizen | NS Community
beantwoord

onmogelijk vanaf breda naar het noorden te reizen

  • 26 January 2023
  • 12 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag vervallen zowel de intercity naar Rotterdam van 6.53 als de treinen naar Dordrecht vanaf Breda. Door de nieuwe dienstregeling van januari was het geheel al ernstig uitgekleed. Nu kun je pas weer over 45 min in een trein naar Rotterdam. De ns moet zich diep schamen. Om zo om te gaan met zijn klanten. 
heel perron bol met mensen die niet op hun werk kunnen komen en daar een duur abonnement voor betalen 

icon

Beste antwoord door Tamzin 26 January 2023, 07:41

Bekijk origineel

12 reacties

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Reputatie 7
Badge +1

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Het aantal defecte treinen neemt hand over hand toe zo ervaar ik het in ieder geval. Ik vind dat NS momenteel een derderangs produkt levert voor eersteklas prijzen. 

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Het aantal defecte treinen neemt hand over hand toe zo ervaar ik het in ieder geval. Ik vind dat NS momenteel een derderangs produkt levert voor eersteklas prijzen. 

Je weet dus zeker dat het NS treinen waren die defect stonden en geen goederen treinen ???

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Het aantal defecte treinen neemt hand over hand toe zo ervaar ik het in ieder geval. Ik vind dat NS momenteel een derderangs produkt levert voor eersteklas prijzen. 

Je weet dus zeker dat het NS treinen waren die defect stonden en geen goederen treinen ???

Rond Arnhem/Nijmegen is 98-99% van de treinen geen goederentrein. Dus de kans dat het een reizigerstrein was is dus redelijk groot. Rond Eindhoven ligt de verhouding iets anders maar ook daar is het leeuwendeel reizigerstreinen.

Reputatie 7
Badge +1

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Het aantal defecte treinen neemt hand over hand toe zo ervaar ik het in ieder geval. Ik vind dat NS momenteel een derderangs produkt levert voor eersteklas prijzen. 

Je weet dus zeker dat het NS treinen waren die defect stonden en geen goederen treinen ???

Ik lees nergens de veronderstelling dat het om defecte NS-treinen zou gaan. Dat de dienstverlening voor de klant prut is, daarvoor doet het er denk ik ook niet toe wiens treinen er kapot zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Er waren vanmorgen defecte treinen zowel rond Nijmegen als rond Eindhoven waardoor een flink aantal treinen in Brabant is uitgevallen.

Het aantal defecte treinen neemt hand over hand toe zo ervaar ik het in ieder geval. Ik vind dat NS momenteel een derderangs produkt levert voor eersteklas prijzen. 

Je weet dus zeker dat het NS treinen waren die defect stonden en geen goederen treinen ???

Ik lees nergens de veronderstelling dat het om defecte NS-treinen zou gaan. Dat de dienstverlening voor de klant prut is, daarvoor doet het er denk ik ook niet toe wiens treinen er kapot zijn.

Er heeft tussen 06.43 uur en 08.43 uur geen trein gereden tussen Breda-Prinsenbeek en Dordrecht. Dat is dus middenin de ochtendspits. Logistieke redenen volgens Twitter. Waarschijnlijk personeelstekort. 

 

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-01-26/breda-prinsenbeek

@Henkpeetersen 

Nee, geen personeelstekort maar twee defecte treinen die alles blokkeerden.

Reputatie 7
Badge +1

@Henkpeetersen

Nee, geen personeelstekort maar twee defecte treinen die alles blokkeerden.

Maar waarom geef je dan op twitter aan dat het om logistieke beperkingen gaat. Dat is dan toch niet waar. Zeg dan gewoon dat er treinen defect zijn die het traject blokkeren.

 

 

Er staat logistieke redenen, niet personeelstekort. Logistieke redenen kan van alles en nog wat zijn.

Reputatie 6

Er staat logistieke redenen, niet personeelstekort. Logistieke redenen kan van alles en nog wat zijn.

Inderdaad. Een trein die niet meer verder kon omdat die gestrand is vanwege een defect, valt hier onder.

Reputatie 7

Er staat ook vaak bij uitgevallen treinen vermeld dat het is wegens een “defecte trein”. Waarom is het dan hier opeens “logistieke beperkingen”? Dat is toch al een heel vage term, een containerbegrip dat je beter gewoon helemaal kan schrappen. 

Reputatie 7
Badge +2

NS is kampioen vage beschrijvingen, zie de werkzaamhedenpagina 😉

Ook op de borden: al wel vaker een trein met "Later vertrek i.v.m. grote vertraging" gezien. Goh... (En ja, daar weet ik waar dat in zit)

Reageer