beantwoord

Onregelmatige tijden Rotterdam - Gouda

• 16 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Al jarenlang vertrekken de spitstreinen Rotterdam - Gouda Goverwelle stipt om :08 en :38. In de nieuwe dienstregeling is dit patroon echter nogal verstoort, de treinen vertrekken nu om in de middag om 15:10, 15:40, 16:08, 16:39, 17:10, 17:39 en 18:08. Wat is de reden van dat deze trein nu elk uur op andere tijden gaat rijden?
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 16 oktober 2016, 16:17

Daar zeg je me wat Bemined! ik ben dit meteen gaan bekijken.

De keren dat hij om .10/.40 vertrek zit deze trein vanaf Rotterdam Noord Goederenemplacement (dat terrein wat je in richting Gouda aan je rechterkant ziet) achter een goederentrein en kan daardoor niet eerder rijden.

De keren dat hij om .08 vertrekt moet deze voor de brugopening langs.

De .39 is twee keer een 'middenweg' 😉 Ik zal eens overleggen wat we hiermee kunnen?

Als je .08/.38 aanhoudt ben je gelukkig wel altijd op tijd 😉
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Daar zeg je me wat Bemined! ik ben dit meteen gaan bekijken.

De keren dat hij om .10/.40 vertrek zit deze trein vanaf Rotterdam Noord Goederenemplacement (dat terrein wat je in richting Gouda aan je rechterkant ziet) achter een goederentrein en kan daardoor niet eerder rijden.

De keren dat hij om .08 vertrekt moet deze voor de brugopening langs.

De .39 is twee keer een 'middenweg' 😉 Ik zal eens overleggen wat we hiermee kunnen?

Als je .08/.38 aanhoudt ben je gelukkig wel altijd op tijd 😉
Aha, dan gaat men dus dat goederenemplacement weer structureel gebruiken. Daar zie je nu vrijwel nooit meer een trein staan, de meeste goederentreinen rijden vanuit de spoortunnel direct door naar Gouda zonder tussenstop (zitten altijd een paar minuten achter deze sprinter).

Trein halen is op zich niet het probleem, de overstap halen wel. Als de trein op onregelmatige tijden gaat rijden heb je overstappen op de bus die je het ene halfuur wel haalt en het andere niet. Dat is het fijne van vaste tijden hebben gedurende de gehele spits, dan hoef je niet elke keer opnieuw je reis te plannen maar weet je dat :08/:38 altijd een overstap bied. Gelukkig gaat de trein die ik standaard altijd heb nog wel op de oude tijd van :08, nu zorgen dat ik nooit een halfuur hoef over te werken.

Reageer