opeens gaat de eerste trein niet van vandaag

• 5 februari 2020
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

5.26 lelylaan vertrek naar den haag .  De eerste van de dag.  Opeens zonder voorkennis niet meer aanwezig in planner.  Hoe kan dit ? 

4 reacties

Reputatie 7
Badge

@Theweaver 

Als een trein op een bepaalde dag niet in de planner voorkomt dan is deze rit (helaas) opgeheven. Daarom altijd het advies vlak voor reisaanvang de reisplanner te raadplegen. 

Maar dan zie ik toch liever wel dat de dienst wel beston in de plannermaar vervallen is met reden. Dit zie je vaak genoeg bv gebrek aan materieel .  Nu heb ik het idee dat de trein wel gereden heeft. Omdat toen ik een kwartier later aankwam , het niet echt drukker was op het perron.  

Reputatie 7
Badge

De trein heeft niet gereden tussen Amsterdam en Schiphol, wel tussen Schiphol en Den Haag C zo ver ik kan zien in de digitale data @Theweaver 

Reputatie 5

Wanneer een regulier rijdende trein per dagplan is opgeheven, verdwijnt hij uit alle elektronische informatiesystemen (planner, displays op de perrons), alsof die trein nooit heeft bestaan, Je kunt dus ook geen “geld terug bij vertraging” claimen. Dat heeft NS een jaar geleden zo ingevoerd “om het duidelijker te maken voor de reiziger” (en om zichzelf meer vrijheid te gunnen).

Alleen wanneer een trein op de dag zelf uitvalt, door een storing, aanrijding of wat anders, dan verschijnt er wel informatie op de displays en in de planner.

Reageer