beantwoord

Opgeheven treinen GVC-Eindhoven


Beste,

Sinds gister vervallen de treinen die vanuit Delft om 8:00 vertrekken.
Wat is hier de oorzaak van? Is dit een structureel probleem?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 8 september 2017, 20:26

Dag Student240700, heel spijtig dat je trein 2 dagen niet heeft gereden. Ik kan de exacte oorzaak helaas niet achterhalen, maar dit zijn wel incidenten. Het is zeker de bedoeling dat deze trein de komende tijd gewoon weer om 8 uur gaat rijden.
Bekijk origineel

132 reacties

Dag Student240700, heel spijtig dat je trein 2 dagen niet heeft gereden. Ik kan de exacte oorzaak helaas niet achterhalen, maar dit zijn wel incidenten. Het is zeker de bedoeling dat deze trein de komende tijd gewoon weer om 8 uur gaat rijden.
Reputatie 5
Nou, incidenten ... ik pak op Den Haag CS de sprinter naar Dordrecht van 17:23 en zeker 2 keer in de week loopt die stampvol met reizigers die uit de IC naar Eindhoven van 17:17 op perron ernaast moeten stappen als die weer eens niet rijdt.
Reputatie 4
Beste,

Sinds gister vervallen de treinen die vanuit Delft om 8:00 vertrekken.
Wat is hier de oorzaak van? Is dit een structureel probleem?

Vergeet ook niet om geld terug bij vertraging in te vullen vanaf 30 minuten vertraging. Ook met een studentenreisproduct heb je daar recht op.
Trein is ook vandaag weer opgeheven
Reputatie 7
Het lijkt erop dat dit een structurele uitdaging is. Als ik naar de planning kijk, zie ik dat de 1116 moest vertrekken om 07:30 maarliefst 45 minuten vertraging heeft gehad. Dit zal er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat de trein van 08:00 niet kon vertrekken. Ik heb dit fenomeen onder de aandacht gebracht bij de planners, dat vanuit het forum dit probleem ook al wordt opgemerkt. Bedankt voor het aangeven!
Reputatie 5
Volgens topic-titel gaat het toch om de IC van Den Haag naar Eindhoven die om 8 uur in Delft stopt ??

De 1116 rijdt van Eindhoven naar DH ... en een stuk vroeger.

1116 06.14 +4m NS Intercity Den Haag Centraal
Jup. Even nummers Ehv>Gvc, oneven Gvc>Ehv.

Die 1116 heeft pas verderop vertraging opgelopen @Goner.

Wat betreft vanmorgen was het inderdaad een zooitje in de regio Rotterdam.



Rlb-Bdpb is een defecte trein op de HSL (Lombardijen-Prinsenbeek)
Zlw-Ddr een defecte trein Lage Zwaluwe-Dordrecht
Sdm-Dt een defecte trein Schiedam Centrum-Delft
er waren werkzaamheden
Nee, dit zijn EV's, ernstige verstoringen van vanmorgen. Allemaal van korte duur, maar genoeg om de treindienst een tijdje overhoop te gooien.
Reputatie 5

Die 1116 heeft pas verderop vertraging opgelopen @Goner.

ja, dat weet ik :
1116 07.30 +43m6s NS Intercity Den Haag Centraal 1 Rijdt vandaag niet
https://www.ovtijden.com/avtdag/DT/20170918

Maar m'n punt is dat - volgens topic titel - de TS klaagt over traject Gvc->Ehv, niet Ehv->Gvc. En over de trein van 8:00, niet die van 7:30.
Ah, top. Dacht dat je daarmee ook reageerde op de 45 minuten van Thomas, dat die niet zouden kloppen 😉
Reputatie 5
Nee, die 45 min. (en daarna uitval) kloppen wel, maar voor de trein van 7:30 de andere kant op.
De treinen van 8:00 reden allebei wel, alhoewel 1 met vertraging.

1118 08.00 +14m27s NS Intercity Den Haag Centraal
1127 08.00 ------------ NS Intercity Eindhoven

Dus ik snap ook niet helemaal meer welke trein TS bedoelt ... :?
Reputatie 7
Badge
Nee, dit zijn EV's, ernstige verstoringen van vanmorgen. Allemaal van korte duur, maar genoeg om de treindienst een tijdje overhoop te gooien.

Software applicatie ontwikkelen die aan vaste reizigers SMS verstuurt als de 1100 serie wél rijdt?
Reputatie 7
Badge +3
Thomas heeft in zoverre gelijk dat de hele 1100 serie een structurele uitdaging is. Het lijkt wel alsog er geen dag voorbij gaat zonder dat 1 of meerdere van deze serie uitvallen, vaak vanwege een defecte trein. Afgelopen vrijdagmiddag was het ook weer raak, alleen toen redden daardoor een aantal andere treinen niet.
Software applicatie ontwikkelen die aan vaste reizigers SMS verstuurt als de 1100 serie wél rijdt?
Geen probleem, kan het zo als extra module erbij maken, maar dan mag NS de SMS-kosten voor haar rekening nemen :P

Dus ik snap ook niet helemaal meer welke trein TS bedoelt ... :?
TS had zich misschien verslapen en wilde de opgeheven 1129 van 08.30 pakken :?
Trein van 8:00 GVC naar Eindhoven word er wederom weer uitgegooid
Er valt natuurlijk elke dag een ander excuus te verzinnen waarom deze uitvalt
Ik zit er echt ff op te broeden. Twee dagen HSL dienst gehad en in de ochtenden weinig meegekregen wat er gaande was. Maandag zat ik op de 1114 en hoorde dat de 1116 problemen had gekregen met een vastgelopen rem. Gisteren de 1116 gereden en die heeft gewoon gereden. Wat ik al aangaf, heb er verder weinig van meegekregen, alleen hetgeen wat ik zelf heb gehoord 😞
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag stond de 1116 defect bij Delft waardoor het treinverkeer op dit traject vastliep. "Mijn" 2427 (IC Dordrecht) ging hierdoor niet verder dan HS, dus mocht ik daar op een vol perron wachten op verdere ontwikkelingen.
Verder op HS nog een aantal treinen vervallen, waaronder ook enkele 1100's (1127, 1118, 1120, 1131).
Afgelopen vrijdag middag stond er ook eentje defect bij, waardoor ook bijna een uur geen treinen.
Vanmorgen:

Delft-Rotterdam CS 07.31-08.30 defecte trein
Den Haag HS-Rotterdam CS 08.48-09.17 defecte trein
Lombardijen-Prinsenbeek (HSL Zuid) 09.02-10.32 defecte trein

Die laatste kan ik inmiddels dromen, dat is iedere keer op dezelfde locaties, rondom de spanningssluizen. Opvallend weinig de laatste tijd rondom Hoofddorp overigens. Afkloppen.........
Reputatie 6
Badge
De ICD tussen Amsterdam en Rotterdam valt inderdaad opvallend weinig uit, iets wat natuurlijk erg goed nieuws is.

Zal Roger van Boxtel al eens in de IC Den Haag Eindhoven hebben gezeten?
Reputatie 4
Van de 1100 (ic gvc-ehv) beginnen er van de in totaal 8 treinstammen 5 in Gvc. Deze gaan meestal goed. 1 Stam begint in Rtd en gaat leeg naar Ehv (vanuit daar 1118). Bij de 2 in Ehv startende treinen (1114 en 1116) zijn vaak problemen. Bij opstart al op het rangeerterrein. Maar ook tijdens het rijden. Sinds er Ehv op de 1100 zitten is er ook een stijgend aantal gestrande treinen, ook tussen Gvc en Rtd. Op de IC Asd-Rtd-Bd zit personeel uit Asd, Rtd, Rsd en 2 diensten Gvc. Ik ga verder geen schuldigen aanwijzen of speculeren. Maar er loopt iets niet helemaal lekker in Ehv.
Omdat machinisten voor de 1100 naast normaal bevoegd, ook ERTMS, HSL en Traxx bevoegd moeten zijn en er in Ehv geen reservemachinisten (m.u.v. 1 in de ochtend) of materieel, krijg je meestal dat als er een heen rit vervalt, de terugrit ook vervalt. Materieel wordt in Ehv ook door machinisten van andere standplaatsen omgerangeerd. Het is zelfs zo dat er in Gvc verspreid over de hele dag 4 rangeer, 2 reserve en 2 uitwissel reserve machinisten zitten alleen voor de 1100. En deze springen soms ook bij in de 900/1000. Voor de 1100 is er 1 reservestam in Gvc. Ook staan er 2 voor regulier onderhoud bij de werkplaats Wgm en wordt er 1 omgewisseld tussen Gvc en de Wgm zodat er altijd een reservestam in Gvc is.
Omdat je niet gewoon door rijdt, maar steeds moet omschakelen van beveiliging en stroomtype, tezamen met steeds meer software die op treinen zit. Is de traxx erg storingsgevoelig. Net als je tv. Laat hem in het stopcontact zitten. Haal je hem er om de zoveel tijd kortstondig uit en steek je hem met een andere trafo in een ander stroomtype. De gehele dag door. Krijg je ook problemen van met je tv.
Reputatie 7
Badge
Mijn laptop schakelt constant tussen stopcontacten, van thuis tot trein tot terras tot powerbank in de tas, en wisselt bovendien nog vaker van wifi station want ik loop van perron (KPN) naar trein (Wifi-in-de-trein) naar perron naar trein naar Arriva hotspot busstation naar bus, enz.. Dat loopt ook wel 's niet lekker, maar na 3 keer weet ik wat ik moet doen om het soepeltjes te laten verlopen. Kennelijk hebben ze in Eindhoven nog een jaar leertijd nodig ;-)

Iemand heeft op dit forum 's geopperd om een dedicated team op de 1100 serie te zetten, zoals je ook teams op de Thalys, ICE en goederenlocs hebt.. Jammer dat goede ideeën worden genegeerd.
Wat bedoel je precies met een dedicated team klant_Jac? Wij zijn altijd in voor goede ideeën (mits haalbaar uiteraard)!
Reputatie 7
Badge
Wat bedoel je precies met een dedicated team klant_Jac? Wij zijn altijd in voor goede ideeën (mits haalbaar uiteraard)!

Een vast team van ter zake goed geschoolde machinisten, conducteurs en storingsspecialisten die alleen op de 1100 serie rijdt, zoals je dat ook hebt bij de Thalys en ICE, en elkaar met dagelijkse intervisie (app-groepje, bijv.) "bevragen en bevruchten"om het beste te leveren wat mogelijk is. Het team is verantwoordelijk voor perfect resultaat, valt bij ziekte voor elkaar in, en heeft een directe (communicstie en overleg) lijn met CVL, OCCR, RVL en RBC. Je kent elkaar en je belt elkaar... want je wilt trots zijn op het gezamenlijke resultaat: een 1100 altijd op tijd, met zoveel mogelijk passagiers.

Reageer