beantwoord

Oudjaarsdag ochtend dienstregeling

• 4 november 2019
  • 6 reacties
  • 114 Bekeken

Zijn de treintijden op oudjaarsdag in de ochtend hetzelfde als de reguliere treintijden van een werkdag? Omdat ik dan vroeg naar Schiphol moet om mijn vlucht te halen is dit even essentieel om te weten. Bedankt:)

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 november 2019, 14:32

Goedemiddag Markvh_Nole en welkom bij de NS Community!

Oudjaarsdag (31 december) wordt over het algemeen gezien als een reguliere dag, met als uitzondering dat er vanaf 20:00 's avonds geen treinen meer rijden. De dienstregeling van de ochtend zal hoogstwaarschijnlijk die van een reguliere dinsdag zijn.

Dat gezegd hebbende moet ik wel aangeven dat aangepaste dienstregeling uiterlijk 10 dagen voor dato wordt aangepast in de Reisplanner. Op dit moment kan ik het dus nog niet garanderen dat er in de ochtend geen gewijzigde dienstregeling zal zijn.

Bekijk origineel

6 reacties

Oudjaarsdag (31 december) wordt over het algemeen gezien als een reguliere dag, met als uitzondering dat er vanaf 20:00 's avonds geen treinen meer rijden. De dienstregeling van de ochtend zal hoogstwaarschijnlijk die van een reguliere dinsdag zijn.

Dat gezegd hebbende moet ik wel aangeven dat aangepaste dienstregeling uiterlijk 10 dagen voor dato wordt aangepast in de Reisplanner. Op dit moment kan ik het dus nog niet garanderen dat er in de ochtend geen gewijzigde dienstregeling zal zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Als oudejaarsdag op een werkdag valt (wat dit jaar zo is) dan rijden de treinen overdag regulier zoals op iedere werkdag. Dit is dan zo tot 8 uur 's avonds. Voor mensen die werken is oudejaarsdag ook gewoon een werkdag, al hebben veel werknemers dan wel vrij genomen.

Anders is het op nieuwjaarsdag, dat is een feestdag en dan rijden de treinen als op een zondag.

Reputatie 7
Badge +4

In zijn algemeenheid doe je er wijs aan om op acht uur ‘ s avonds op de bestemming te zijn. Daarna is het onzeker, daarvoor volgens de normale dienstregeling. De intercty’s vanuit het Westen zijn tussen vijf en acht doorgaans wat drukker.

Bedankt voor de duidelijke en voorspoedige reactie. Ik ga er in eerste instantie van uit dat ze dan wel de reguliere tijden gaan behouden, hartelijk dank.

Als oudejaarsdag op een werkdag valt (wat dit jaar zo is) dan rijden de treinen overdag regulier zoals op iedere werkdag. Dit is dan zo tot 8 uur 's avonds. Voor mensen die werken is oudejaarsdag ook gewoon een werkdag, al hebben veel werknemers dan wel vrij genomen.

Anders is het op nieuwjaarsdag, dat is een feestdag en dan rijden de treinen als op een zondag.

Bedankt! Duidelijk. Het klinkt inderdaad vrij logisch, dus ik ga er ook maar van uit dat het gewoon de reguliere tijden zullen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Voorgaande jaren reden treinen op oudejaarsdag volgens de reguliere dienstregeling van die betreffende dag van de week. De vertrektijden van 2018 zijn bv hier nog te bekijken. Maar net als bij beleggen geldt “behaalde resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst”. :smile:

Reageer