beantwoord

Overslaan Almere Buiten

  • 27 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 418 Bekeken

Er zijn al meerdere topics over het overslaan van Almere Buiten heb ik gezien.
Allemaal wat ouder, maar het gebeurt helaas nog steeds vrij frequent.

Vanmorgen was het weer mis om 9.54 toen ik naar Lelystad en Zwolle wilde. De IC ging voorbij.
Vorige maand had ik het 2 keer toen ik richting Schiphol wilde in de ochtendspits en echt.... zo vaak ga ik niet met de trein, wellicht trek ik dit aan ofzo. Nadat ik het de vorige keer op de chat heb gemaild, nu maar een topic geopend in de hoop dat dit gaat helpen.

Het is verschrikkelijk irritant dat de verbinding (in ieder geval voor mij) zo onbetrouwbaar is.
Waarom wordt Almere Buiten nog steeds overgeslagen?

Dank!

Michiel
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 augustus 2019, 19:46

De betreffende trein reed met 12 bakkken VIRM (2 x VIRM6), wat te lang is voor het perron van Almere Buiten. Waarschijnlijk is dat de reden dat er niet gestopt is.



Op zich wel vreemd, want er want nu wel regelmatig juist omdat er binnenkort standaard in de ochtendspits langere treinen gaan rijden, gesplitst in Almere. Al gaat het dan om de treinen die om 8.55 en 9.25 in Almere Buiten stoppen.


Deze trein was inderdaad te lang voor Almere Buiten en mag daar dan vanuit de bijsturing niet stoppen, juist de 2 treinen voor deze trein worden gesplitst op Almere Centrum maar deze hoort met maximaal 10 bakken te rijden. Dit is dus ergens misgegaan bij het inplannen van het juiste materieel.



Maar ik hoor zelf niet vaak meer dat Almere Buiten wordt overgeslagen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De betreffende trein reed met 12 bakkken VIRM (2 x VIRM6), wat te lang is voor het perron van Almere Buiten. Waarschijnlijk is dat de reden dat er niet gestopt is.

Op zich wel vreemd, want er want nu wel regelmatig juist omdat er binnenkort standaard in de ochtendspits langere treinen gaan rijden, gesplitst in Almere. Al gaat het dan om de treinen die om 8.55 en 9.25 in Almere Buiten stoppen.
Badge
De betreffende trein reed met 12 bakkken VIRM (2 x VIRM6), wat te lang is voor het perron van Almere Buiten. Waarschijnlijk is dat de reden dat er niet gestopt is.

Op zich wel vreemd, want er want nu wel regelmatig juist omdat er binnenkort standaard in de ochtendspits langere treinen gaan rijden, gesplitst in Almere. Al gaat het dan om de treinen die om 8.55 en 9.25 in Almere Buiten stoppen.

Deze trein was inderdaad te lang voor Almere Buiten en mag daar dan vanuit de bijsturing niet stoppen, juist de 2 treinen voor deze trein worden gesplitst op Almere Centrum maar deze hoort met maximaal 10 bakken te rijden. Dit is dus ergens misgegaan bij het inplannen van het juiste materieel.

Maar ik hoor zelf niet vaak meer dat Almere Buiten wordt overgeslagen.
Reputatie 7
Badge +3
De andere keren was het eigenlijk altijd omdat de machinist het vergat, zeker in het begin dat Almere Buiten voor de 2400 een IC stop was, wat het daarvoor niet was. Nu zal men wel gewend zijn dat er ook op Buiten moet worden gestopt.

Dit van vandaag is een andere situatie, waarbij de trein om wat voor reden dan ook langer was en daarom niet paste.
Reputatie 7
Badge +3

Het is toch wat daar in Flevoland. Is het niet Almere Buiten dan wel Lelystad waar de trein vergeet te stoppen.  Oeps  :rolling_eyes:  

Zo lelijk is het toch ook weer niet? :grin:

 

Dan stoppen we toch maar in het altijd mooie Dronten?

 

 

Badge +3

Apart.. https://treinposities.nl/ritinfo/20191206/1867

Wat was er te doen in Dronten? Worden de stops daar ‘geregistreerd’ of was die gewoon gepland?

Volgens https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-12-06/1867 wel...en ook uit de NS reisplanner en app zie ik Dronten voor die rit. :thinking:

Reputatie 7
Badge

Die stop zal wel snel geregeld zijn om reizigers snel terug te krijgen naar Lelystad ipv helemaal mee naar Zwolle te gaan en dan terug.


Hoe dan ook: dit is wel erg slordig….

Badge

Die stop zal wel snel geregeld zijn om reizigers snel terug te krijgen naar Lelystad ipv helemaal mee naar Zwolle te gaan en dan terug.


Hoe dan ook: dit is wel erg slordig….


Inderdaad hoe kun je station Lelystad over het hoofd zien met zo’n grote overkapping, daarbij staat er tegenwoordig ook nog een verkenbord.

Reputatie 7
Badge

Als je de overkapping ziet, en de trein rijdt nog 140, ben je misschien al wat (te) laat met remmen. Misschien wat te veel afleiding in de treincabine tegenwoordig.. Bij zo iemand zou ik niet graag in de trein zitten.

Reputatie 4

Als je de overkapping ziet, en de trein rijdt nog 140, ben je misschien al wat (te) laat met remmen. Misschien wat te veel afleiding in de treincabine tegenwoordig.. Bij zo iemand zou ik niet graag in de trein zitten.

Wel spannend stopt die wel op je geplante station of denderde die vrolijke door 

Badge

Als je de overkapping ziet, en de trein rijdt nog 140, ben je misschien al wat (te) laat met remmen. Misschien wat te veel afleiding in de treincabine tegenwoordig.. Bij zo iemand zou ik niet graag in de trein zitten.


Kom dan toch maar eens wat vaker naar Lelystad, dan kun je zien dat je het station echt ruimschoots van tevoren ziet liggen en ook dan nog genoeg spoor over hebt om te remmen. En zeker als het al wat donker is zie je de verlichte kap goed.

Reputatie 7
Badge

Dat zal best, maar dan moet je wel naar buiten kijken. Hier lijkt toch echt iets met de vigilante van de machinist aan de hand.

Reageer