beantwoord

Overslaan Almere Buiten

• 27 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Er zijn al meerdere topics over het overslaan van Almere Buiten heb ik gezien.
Allemaal wat ouder, maar het gebeurt helaas nog steeds vrij frequent.

Vanmorgen was het weer mis om 9.54 toen ik naar Lelystad en Zwolle wilde. De IC ging voorbij.
Vorige maand had ik het 2 keer toen ik richting Schiphol wilde in de ochtendspits en echt.... zo vaak ga ik niet met de trein, wellicht trek ik dit aan ofzo. Nadat ik het de vorige keer op de chat heb gemaild, nu maar een topic geopend in de hoop dat dit gaat helpen.

Het is verschrikkelijk irritant dat de verbinding (in ieder geval voor mij) zo onbetrouwbaar is.
Waarom wordt Almere Buiten nog steeds overgeslagen?

Dank!

Michiel
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 augustus 2019, 19:46

De betreffende trein reed met 12 bakkken VIRM (2 x VIRM6), wat te lang is voor het perron van Almere Buiten. Waarschijnlijk is dat de reden dat er niet gestopt is.

Op zich wel vreemd, want er want nu wel regelmatig juist omdat er binnenkort standaard in de ochtendspits langere treinen gaan rijden, gesplitst in Almere. Al gaat het dan om de treinen die om 8.55 en 9.25 in Almere Buiten stoppen.

Deze trein was inderdaad te lang voor Almere Buiten en mag daar dan vanuit de bijsturing niet stoppen, juist de 2 treinen voor deze trein worden gesplitst op Almere Centrum maar deze hoort met maximaal 10 bakken te rijden. Dit is dus ergens misgegaan bij het inplannen van het juiste materieel.

Maar ik hoor zelf niet vaak meer dat Almere Buiten wordt overgeslagen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De betreffende trein reed met 12 bakkken VIRM (2 x VIRM6), wat te lang is voor het perron van Almere Buiten. Waarschijnlijk is dat de reden dat er niet gestopt is.

Op zich wel vreemd, want er want nu wel regelmatig juist omdat er binnenkort standaard in de ochtendspits langere treinen gaan rijden, gesplitst in Almere. Al gaat het dan om de treinen die om 8.55 en 9.25 in Almere Buiten stoppen.
Badge

Deze trein was inderdaad te lang voor Almere Buiten en mag daar dan vanuit de bijsturing niet stoppen, juist de 2 treinen voor deze trein worden gesplitst op Almere Centrum maar deze hoort met maximaal 10 bakken te rijden. Dit is dus ergens misgegaan bij het inplannen van het juiste materieel.

Maar ik hoor zelf niet vaak meer dat Almere Buiten wordt overgeslagen.
Reputatie 7
Badge +3
De andere keren was het eigenlijk altijd omdat de machinist het vergat, zeker in het begin dat Almere Buiten voor de 2400 een IC stop was, wat het daarvoor niet was. Nu zal men wel gewend zijn dat er ook op Buiten moet worden gestopt.

Dit van vandaag is een andere situatie, waarbij de trein om wat voor reden dan ook langer was en daarom niet paste.

Reageer