beantwoord

overslaan station duivendrecht traject -groningen den haag

op mijn traject groningen - amsterdam holendrecht is er besloten om op station duivendrecht niet meer te stoppen waardoor ik en vele reizigers met mij vanaf amsterdam zuid weer moeten terugreizen met de metro of via 2x overstappen met de ns.. resultaat op een enkele reis 15-20 minuten extra. per week voor mij 1 uur extra reistijd op een al niet te zuinige reistijd. ik vraag me af wat de beweegreden is om station duivendrecht over te slaan? ik zie ook veel reizigers die op bijlmer arena moeten zijn nu de omleidingroute (bij zuid direct terug naar duivendrecht en verder) nemen..
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 december 2016, 10:33

Een begrijpelijke vraag chrisb. Het niet maken van de stop op Duivendrecht zorgt voor een kleine reistijdafname voor doorgaande reizigers, maar waar het hier vooral om gaat is de ruimte op het spoor. Door treinen in die regio sneller door te voeren ontstaat er rond Schiphol net genoeg ruimte om alle gewenste treinen te laten rijden. Het is precies de ruimte die we nodig hebben. Het is in die regio echt een logistiek zeer ingewikkelde puzzel. Dit heeft tot gevolg voor reizigers die normaal gesproken te Duivendrecht verder reisden met de metro dat ze een totale langere reistijd hebben. Dat is te betreuren, maar gaat helaas niet meer veranderen voor jou en jouw medereizigers.

Bekijk origineel

2 reacties

Een begrijpelijke vraag chrisb. Het niet maken van de stop op Duivendrecht zorgt voor een kleine reistijdafname voor doorgaande reizigers, maar waar het hier vooral om gaat is de ruimte op het spoor. Door treinen in die regio sneller door te voeren ontstaat er rond Schiphol net genoeg ruimte om alle gewenste treinen te laten rijden. Het is precies de ruimte die we nodig hebben. Het is in die regio echt een logistiek zeer ingewikkelde puzzel. Dit heeft tot gevolg voor reizigers die normaal gesproken te Duivendrecht verder reisden met de metro dat ze een totale langere reistijd hebben. Dat is te betreuren, maar gaat helaas niet meer veranderen voor jou en jouw medereizigers.
ik was er al bang voor.. maar zorg dan iig voor goede overstaptijden. vandaag tweede keer deze week overstap gemist en metro vertragingen waardoor de reistijd verlenging nog langer wordt. iig goed voor de lichaamsbeweging t geren tussen perrons .

Reageer