beantwoord

Overslaan station Tilburg Universiteit

Reputatie 1
  • Reisadviseur**
  • 78 reacties
Het valt me op dat station Tilburg Universiteit in de richting Dordrecht de laatste tijd vaak wordt overgeslagen als er vertraging is. Dit was vanochtend ook het geval.
Hierdoor moeten reizigers naar Tilburg Universiteit wachten op de volgende sprinter. Het zure in dat geval is dat de sprinter Weert - Tilburg Uni. ook al weg is. Dus reizigers moeten dan nog zeker 20 min wachten. Lijkt me niet erg klantvriendelijk.

Waarom wordt dit gedaan? Want er is volgens mij geen conflict met andere treinen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 april 2019, 19:34

Ik ben bang dat ik geen exacte reden kan terugvinden. Volgens het overzicht van Tilburg Universiteit zou de trein van vanochtend daar niet zijn gestopt door een defecte trein. Volgens de details van de specifieke trein, rit 6621 zou hij helemaal niet horen te stoppen bij Tilburg Universiteit.

Gebaseerd op de opgelopen vertraging van die trein lijkt het er in ieder geval op dat er een station is overgeslagen door een te grote vertraging. Waarom er daarvoor gekozen wordt in zo'n situatie kan ik geen antwoord op geven, dat wordt doorgaans besloten door de treindienstleider.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik ben bang dat ik geen exacte reden kan terugvinden. Volgens het overzicht van Tilburg Universiteit zou de trein van vanochtend daar niet zijn gestopt door een defecte trein. Volgens de details van de specifieke trein, rit 6621 zou hij helemaal niet horen te stoppen bij Tilburg Universiteit.

Gebaseerd op de opgelopen vertraging van die trein lijkt het er in ieder geval op dat er een station is overgeslagen door een te grote vertraging. Waarom er daarvoor gekozen wordt in zo'n situatie kan ik geen antwoord op geven, dat wordt doorgaans besloten door de treindienstleider.
Reputatie 1
Vreemd dat in zo'n sutuatie dan bijv station Tilburg niet wordt overgeslagen. Reizigers vanuit 's-Hertogenbosch hebben namelijk maar 2 keer per uur een rechtstreekse verbinding naar Tilburg Universiteit. Dan laat je reizigers in de kou staan omdat 1.het station wordt overgeslagen en 2. Er ook geen mogelijkheid is om over te stappen op de serie 5200.

Zeker in de spits zoals gisteren worden hierdoor veel reizigers gedupeerd.
Het is inderdaad erg vreemd en ik begrijp heel goed dat dit niet had mogen gebeuren. Erg vervelend!

Reageer