beantwoord

Overstap 2 minuten sloterdijk voor een reis van leiden naar den helder

• 8 October 2021
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Dit weekend op zaterdag van Leiden naar den helder met 1x overstappen in sloterdijk. Blijkt dat er twee minuten overstaptijd is om van spoor 12 naar 3 te komen. Is dat haalbaar?

icon

Beste antwoord door Edwin 8 October 2021, 22:08

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Als ik in de planner kijk, is die overstap 32 minuten en die is haalbaar. Binnen 2 minuten van 12 naar 3 is nagenoeg onmogelijk.

Reputatie 4

Zo te zien pakt de planner dan automatisch al een trein later omdat 2 minuten overstap niet mogelijk is. Pak je een trein eerder is de overstap inderdaad 2 minuten 😅.

Edit: De planner stond natuurlijk nog op vandaag, morgen zijn er werkzaamheden rondom Amsterdam CS waardoor de overstap wat gek is. Had ik kunnen weten want ik was er vandaag nog. ;-)

Badge

Je hebt nog de optie om 2x over te stappen en dan is je reis iets korter t.o.v. de reis die Edwin hier aangeeft.  Helaas zie ik geen snellere optie zaterdag voor deze reis dan 2x overstappen.

Leiden -> Schiphol -> Zaandam of Alkmaar -> Den Helder

Reputatie 6
Badge +1

Het gaat dus enkel om dit weekend-vanwege grootscheepse werken rond AMS CS en daarop aangepaste treindiensten in alle richtingen. Zo bvb een weer andere aanloop naar Venlo: nu vanaf den Haag CS via Gouda-------weer anders als die omweg via airport Schiphol

Toch geprobeerd die dag die 2 minuten overstap te pakken. Alles uitgezocht, voorin instappen, daar dichtbij de trap kunnen uitstappen, had mazzel dat de trein een halve minuut eerder de deuren opende, Hoefde slechts twee trappen af naar beneden te sprinten, dat ging binnen een minuut. Dus nog 1,5 minuut over. De trein stond nog niet klaar dus moest nog wachten ook. En wachten. En wachten en wachten. Naast mij nog meer mensen die al langer stonden te wachten. Nog langer wachten. Bleek dat de hele trein niet is verschenen op de afgesproken plek en tijd. Geen mededelingen over vertraging of zo, bord op het perron ging naar de volgende trein. Uiteindelijk was de overstaptijd toch nog 32 minuten. :confounded:

Reageer