Overstap Eindhoven bij reis Venlo - Geldrop (stoptrein Weert) van 6 naar 27 minuten en terug 29 min

• 24 november 2016
  • 12 reacties
  • 423 Bekeken

Zijn er meerdere mensen die vanuit Venlo (of Blerick, Horst/Sevenum, Deurne, Helmond) de stoptrein naar Weert willen halen in Eindhoven? Deze overstap duurt bij de nieuwe dienstregeling 21 minuten langer. Kan dit niet anders?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Uiteraard kan dat anders maar er is voor gekozen om de treinen uit Venlo voortaan te gaan koppelen met die uit Heerlen en daardoor verschuift de dienstregeling van/naar Venlo met een kwartier.
Reputatie 3
Niet alleen de verbinding naar Venlo verslechtert, ook de aansluitingen van deze stoptrein op de intercity richting Utrecht en richting Rotterdam/Den Haag verslechteren, waardoor beide verbindingen juist meer tijd gaan kosten. En ja, daar maken meer mensen gebruik van. Enige winstpuntje is dat de kans op het halen van de aansluiting groter wordt.
Reputatie 4
Het aantal overstappers op de stoptrein richting Weert zal beperkt zijn.
Met zo'n lange overstap is het waarschijnlijk makkelijker om een van de vele bussen te nemen naar Geldrop vanuit Eindhoven of zelfs Helmond.
Zo op Google maps kijkende komen er 3 bussen in Geldrop
Lijn 10 Eindhoven-Geldrop
Lijn 20 Eindhoven-Geldrop-Asten
Lijn 24 Helmond - Geldrop - Eindhoven
Waarom zou je de bus nemen als je kiest voor een treinabonnement??
Reputatie 4
Als dat een uur per dag aan reistijd scheelt, dan is de keus snel gemaakt. Overigens als Jullies bestemming aan de route van bus 24 ligt is ze waarschijnlijk ook nog eens 75 euro minder kwijt voor de trein door een abonnement te nemen tot Helmond.
Reputatie 7
Badge +3
Voor de reizigers vanaf Deurne en Helmond wordt de aansluiting op de sprinter naar Weert niet slechter omdat die aansluiting wordt overgenomen door de sprinter Deurne-Arnhem.
Reputatie 2
Het aantal overstappers op de stoptrein richting Weert zal beperkt zijn.
Met zo'n lange overstap is het waarschijnlijk makkelijker om een van de vele bussen te nemen naar Geldrop vanuit Eindhoven of zelfs Helmond.
Zo op Google maps kijkende komen er 3 bussen in Geldrop
Lijn 10 Eindhoven-Geldrop
Lijn 20 Eindhoven-Geldrop-Asten
Lijn 24 Helmond - Geldrop - Eindhoven

Nadeel van Google(n) is wel dat op het juiste moet Googlen natuurlijk. De genoemde informatie is deels verouderd.
Lijn 320 Helmond - Asten - Geldrop - Eindhoven
Lijn 324 Eindhoven - Geldrop

Let op de bovengenoemde lijnen stoppen niet op Geldrop, NS. Dit waarschijnlijk vanwege het feit, dat er geen concurrende buslijn mag rijden op het traject "Eindhoven - Weert" (discussie rondom heropening station Maarheeze). Het slimste is dus te reizen van Eindhoven naar Venlo. En afhankelijk van waar je moet zijn en wanneer toch de sprinter te nemen. Of buslijn 24, 320 of 324.
Reputatie 7
Badge +3
Dat ze niet bij het station stoppen is omdat dat te ver buiten de doorgaande ligt en omdat de wegen bij het station niet geschikt zijn voor bussen.

Verder rijdt lijn 320 oeverloos om via Asten en Someren, dat is helemaal geen alternatief.
Reputatie 2
Dat ze niet bij het station stoppen is omdat dat te ver buiten de doorgaande ligt en omdat de wegen bij het station niet geschikt zijn voor bussen.

Verder rijdt lijn 320 oeverloos om via Asten en Someren, dat is helemaal geen alternatief.

Voor de mensen die de toeristische willen afleggen wel hoor. Asten is trouwens een hele mooie plaats. Ze hebben er zelf een beiaardmuseum/klokkenmuseum. Vaak zijn die trage trajecten wel de mooiste.
Ik moet nu terug naar Breda met de stoptrein vanuit weert( heeze). Je mist de IC naar breda. dus nu met de sprinter naar Tilburg en daar overstappen op de IC naar Breda, waar ik vroeger een overstap op de IC vanaf Eindhoven nam. Nu dus iedere dag een kwartier langer reizen per reis. Wachten op de IC vanaf Eindhoven heeft geen zin. Duurt vanwege de wachttijd nog langer in totaal.Naar Breda Prinsenbeek duurt deze reis nu zelfs 133u tegen 101u met de oude dienstregeling. Dat is meer dan een uur langer reistijd op een dag omdat geen enkele sprinter dus nog aansluit met een redelijke wachttijd. Voor mij is de nieuwe dienstregeling een ramp.
Reputatie 2
Ik moet nu terug naar Breda met de stoptrein vanuit weert( heeze). Je mist de IC naar breda. dus nu met de sprinter naar Tilburg en daar overstappen op de IC naar Breda, waar ik vroeger een overstap op de IC vanaf Eindhoven nam. Nu dus iedere dag een kwartier langer reizen per reis. Wachten op de IC vanaf Eindhoven heeft geen zin. Duurt vanwege de wachttijd nog langer in totaal.Naar Breda Prinsenbeek duurt deze reis nu zelfs 133u tegen 101u met de oude dienstregeling. Dat is meer dan een uur langer reistijd op een dag omdat geen enkele sprinter dus nog aansluit met een redelijke wachttijd. Voor mij is de nieuwe dienstregeling een ramp.
Om welke vertrektijd hebben we het hier?

bij mijn planner is de reistijd van station Weert naar station Breda Prinsenbeek
respectievelijk 1 uur en 25 minuten en 1 uur en 36 minuten.

Bij die van 1 uur 25 minuten

Overstap in Eindhoven en
Overstap in Tilburg

Vertrek Weert: 15.18
Weert spoor 2 (richting Schiphol Airport)
Eindhoven spoor 6

Eindhoven spoor 5 (richting Breda)
Tilburg spoor 2

Tilburg spoor 3 (richting Dordrecht)
Breda-Prinsenbeek spoor 1

Bij die van 1 uur en 36 minuten

Vertrek Weert: 15.37
Weert spoor 2 (richting Schagen)
Den Bosch spoor 4b

Den Bosch spoor 6b (richting Dordrecht)
Breda Prinsenbeek spoor 1
Ik stap op in Heeze op de stoptrein vanuit Weert. Dus bijvoorbeeld Heeze 14.39, overstap in Tilburg 15.49, overstap Breda 16.09, Breda-Prinsenbeek 16.13. Dat is dan 1.34

Reageer