beantwoord

overstap IC Leiden niet mogelijk

• 30 augustus 2019
  • 36 reacties
  • 1064 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Badge +3
@AbbeyRoad
Volgens mij heb je de strekking van mijn betoog niet begrepen. Ik heb het niet over het aanpassen van haltetijden op een paar stations. Ik heb het over het aanpassen van het de overstaptijden aan de werkelijkheid. Dus geen overstappen meer van 2 minuten in de reisplanner tonen wanneer die in werkelijkheid maar 90 seconden of minder is.

Verder wil je maar niet begrijpen dat de door NS zelf gewijzigde vertrekprocedure overstaptijd weghaalt. Wat heeft het voor zin om de treinen "op tijd" te laten vertrekken wanneer de helft van de reizigers nog op het perron staat omdat 30 seconden voor vertrektijd de deuren al werden gesloten? Dat is wat ik bedoel met de papieren werkelijkheid.
Reputatie 6
Ik dacht inderdaad @iMark dat je de haltetijden der treinen op 3 minuten wilde brengen, maar je wil alle overstapmogelijkheden van 2 minuten en korter uit de reisplanner hebben.
Dat zal een flinke oppepper van de punctualiteit opleveren.
Dat je half Nederland over je heen krijgt ivm "verzwegen krappe overstapmogelijkheden" neem je dan voor lief ? Ik vol het volgende topiconderwerp al komen 😀
Badge +3
@AbbeyRoad
Ook dat heb ik niet gezegd. Ik zou het beperken tot een paar stations in de Randstad waar de frequentie hoog is. Leiden is daar een voorbeeld van.

Natuurlijk stel ik niet voor om dat te doen op stations waar maar eens in de 30 minuten een IC vertrekt. Dat heb ik dan ook nergens geschreven. Een slecht verstaander heeft blijkbaar aan een heel woord nog niet genoeg.
Badge
@Abbeyroad, wat een trieste manier van reageren in de richting van een PLP die aan de reizigers denkt. Je wil meteen een klacht deponeren over een PLP die daar zijn best doet het belang van de reizigers op 1 te zetten en daarbij ook weet wat er wel of niet kan qua vertraging van de treinen.

Ik laat het hier verder bij, de zin om hier verder op te reageren is mij door jouw reacties wederom ontnomen.
Reputatie 6
Inderdaad daar laten we het maar bij, maar blijf van mening dat wat deze "Herman" doet niet past in het streven naar punctualiteit en vertrekken op de seconde, waar NS miljoenen aan uit geeft in de vorm van dure horloges en tablets.
Deze medewerker der NS geeft daar blijkbaar een eigen invulling aan.
Reputatie 5
Waar staat dat precies in de functieomschrijving?

https://werkenbijns.nl/vacatures/procesleider-perron-servicemedewerker-rotterdam-centraal-716248/
Reputatie 7
Badge +3
De vertrekprocedure zal in de nabij toekomst hoe langer hoe meer exact op de seconde gaan plaatsvinden.
Daar zie ik voorlopig niets van komen want dat vereist een andere veel strakkere bedrijfscultuur bij het rijdend personeel. En iedere bedrijfskundige kan je vertellen dat de bedrijfscultuur veranderen extreem moeilijk is.
Reputatie 7
Badge +3
En helemaal op zondagen wanneer er op sommige trajecten maar één keer per uur een Sprinter rijdt.
Ook daar rijden de treinen nu soms voor de neus van de overstappende reiziger weg.
Badge +3
Strak allemaal hoor.. (off topic maar als onderstaande blijkbaar structureel lukt, dan een minuutje wachten op overstap/aansluiting ook wel, toch)?

Oh nee wacht.. we moeten de trein uit en er aan de andere kant weer in!

Reiziger op 1, 2 en 3.. Of vooruitziende gaves moeten hebben? Hebben ze daar geen 'Herman' of zo, om het zomaar te fixen voor de Beste Reizigers?

Toegegeven, Rsd is geen Ledn waar je wel weg MOET omdat de volgende achteropkomende trein je anders een (figuurlijke) butt-kiss geeft.

Want ja, alles op de seconde natuurlijk... en zo niet dan een enorme sneeuwbal of dubbele energieverspilling (trein B moet remmen, en trein A een sprintje trekken)...

Laat het bij een cross-platform overstap/aansluiting gewoon niet op aankomen en neem je 'verlies' qua op de seconde rijden, met als voordeel de cijfers die de reizigers geven aan de NS dienstverlening (reizigerservaring)!
Reputatie 2

De vertrekprocedure zal in de nabij toekomst hoe langer hoe meer exact op de seconde gaan plaatsvinden.Daar zie ik voorlopig niets van komen want dat vereist een andere veel strakkere bedrijfscultuur bij het rijdend personeel. En iedere bedrijfskundige kan je vertellen dat de bedrijfscultuur veranderen extreem moeilijk is.

"bedrijfs"cultuur bij de NS, haha
Om een lang verhaal kort te maken. Inmiddels weet ik wie Herman is, mede dankzij collega's, en snap ik enigszins hoe het allemaal in zijn werk gaat. Hoewel ik snap dat AbbeyRoad graag wil dat de regels gehandhaafd worden begrijp ik Jeroen ook. Waar mogelijk willen we de reiziger tegemoet komen en de PLP is daarvoor de aangewezen persoon, in overleg met de verkeersleiding. Ik merk overigens dat dit topic, en andere veel kwaad bloed zetten tussen bepaalde gebruikers van de community. Ik vind dat erg jammer om te merken. Deze NS community is voor en door reizigers en het is dan uitermate belangrijk dat zowel reizigers als collega's zich welkom voelen. Opmerkingen zoals Rocco_Siffredi passen dan ook echt niet binnen de huisregels. Voor hen die zich aangesproken voelen: zie dit als een algemene waarschuwing.

Reageer