beantwoord

Overstap Leiden centraal voor Schiphol airport.

• 3 juli 2019
  • 19 reacties
  • 725 Bekeken

Reputatie 4
Ik wil 24 juli van Vlissingen naar Schiphol airport. In de planner zie ik dat je kan kiezen tussen de IC direct en overstappen op Leiden centraal. Is die overstap op Leiden centraal van 2 minuten wel haalbaar?

In de planner zag ook iets merkwaardigs namelijk dat er bij sommige IC direct treinen die uit Brussel komen er niet bij staat dat er een toeslag is.
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 juli 2019, 13:59

Het is cross-platform dus dat zou in 2 minuten moeten kunnen. Als je vlucht ervan afhangt zou ik toch een beetje speling nemen en een trein eerder nemen.
Bekijk origineel

19 reacties

Het is cross-platform dus dat zou in 2 minuten moeten kunnen. Als je vlucht ervan afhangt zou ik toch een beetje speling nemen en een trein eerder nemen.
Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij is het ook niet zo erg om de overstap te missen, aangezien er veel treinen van Leiden naar Schiphol gaan (acht per uur?).

Ik zie trouwens ook de de Intercity Direct die afkomstig is vanuit België voor 24 juli zonder toeslag in de reisplanner staat.
Reputatie 4
Oke bedankt voor de informatie.
4 IC's en 4 sprinters inderdaad
Reputatie 6
Badge +1
In de planner zag ook iets merkwaardigs namelijk dat er bij sommige IC direct treinen die uit Brussel komen er niet bij staat dat er een toeslag is.

Ik vraag me nog wel af hoe dit nou precies zit. Volgens de reisplanner hoeft er met ingang van 22 juli geen toeslag meer te worden betaald op deze Intercity Direct-treinen. Zie bijvoorbeeld de ICD die vertrekt om 10:58, maar als je verder zoekt in de reisplanner dan zul je zien dat NS de toeslag bij deze treinen (afkomstig uit België) verwijderd heeft.

Ben wel benieuwd of dit klopt en zo niet of dit nog wordt aangepast in de reisplanner?

Reputatie 7
Badge
Als je gaat vliegen @Melvinhage, neem je dan wel twee of meer uurtjes speling......
Badge +3
Voor de IC direct van/naar Brussel is natuurlijk gewoon toeslag nodig als je alleen binnen NL reist.

Denk dat de planner die voor de zekerheid maar niet toont (ook al plan je een binnenlandse reis), omdat je met een internationaal ticket geen toeslag nodig hebt.
Reputatie 6
Badge +1
Heeft er voor zover ik weet wel altijd bij gestaan.

Badge +3
Dan weet ik het ook niet.

Hooguit als er werkzaamheden zijn en de IC direct omgeleid wordt (via Dordrecht of zelfs via Den Haag en Leiden), maar gezien de andere reisadviezen is de HSL op 24 juli gewoon open.
Reputatie 5
Dan weet ik het ook niet.

Hooguit als er werkzaamheden zijn en de IC direct omgeleid wordt (via Dordrecht of zelfs via Den Haag en Leiden), maar gezien de andere reisadviezen is de HSL op 24 juli gewoon open.

Gewoon open is pas echt zeker als je zo'n 10 dagen van te voren in de planner kijkt 😉

De 2 minuten overstap is in principe haalbaar maar niet altijd betrouwbaar. Zou dus zeker wat speling nemen.
Reputatie 4
Als je gaat vliegen @Melvinhage, neem je dan wel twee of meer uurtjes speling......
KLM adviseert 3 uur van te voren aanwezig te zijn op Schiphol airport of is dat overdreven? Het gaat om een vlucht binnen Europa.
Reputatie 3
Dat schijnt overdreven te zijn, volgens de mensen in mijn omgeving die met vliegtuig reizen. Maar ik zou geen risico nemen. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van je eigen ervaring.
Reputatie 7
Badge +3
3 uur van te voren aanwezig zijn is misschien overdreven maar je weet nooit of er een storing is waardoor er 1 of 2 uur (of zelfs langer) geen treinen rijden op (een deel van) het traject wat je neemt.
Reputatie 6
Vergeet niet dat eind juli/begin augustus zelf ook een piekmoment is op Schiphol qua aantal vliegtuigpassagiers. Better safe than sorry.
Reputatie 4
Het was gelukt om op tijd te komen op Schiphol. Helaas was mijn vlucht na uren vertraging geannuleerd. Toch bedankt voor de tips en adviezen.
Reputatie 6
Badge +1
Oh wat jammer, vlieg je nou vandaag of later (of helemaal niet meer)?

Ik zie trouwens dat het probleem met de verdwenen toeslagen blijkbaar is opgelost, ze staan er weer bij elke ICD bij.
Reputatie 4
Nou het is omgeboekt naar Vrijdag en ik zou normaal gezien Zondag al terug gaan dus het is afwachten of iets met kan regelen om wat langer dan tot zondag te blijven.
Reputatie 6
Badge +1
Ja,.wordt wel erg krap dan. Hopelijk lukt dat en hebben de vliegtuigen dan ook wel benzine...
Reputatie 4
En dan was het ook nog de eerste "poging" om te vliegen, hoewel ik eerder wilde vliegen maar toen was ik zelf te laat maar dat was jaren geleden en toen kon nog met de trein naar Berlijn helaas is dat voor Rome gewoon te ver.

Reageer