beantwoord

Overstap van Arnhem naar Zwolle

• 20 november 2019
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Hi NS,

Iedere dag reis ik van Zwolle naar Doetinchem en weer terug. Dit bedraagt (inclusief fietsen 4 uur per dag)! Nu is het zo dat de trein vanuit Doetinchem om 16:37 uur vertrekt en om 17:11 uur aankomt op perron 9 in Arnhem centraal. Nu komt het vervelende: de trein naar Zwolle vertrekt precies om 17:11 uur vanaf Arnhem centraal op perron 3. Ondanks dat ik weet dat het niet haalbaar is, blijf ik het proberen. Mede omdat de volgende trein pas vanaf 17:41 uur vertrekt. Ik haal het steeds halverwege de trap of wanneer ik net boven sta, dat de trein vertrekt.

Is het nou echt niet mogelijk om de trein vanuit Doetinchem niet te laten arriveren op perron 4 in Arnhem? Op perron 4 vertrekt namelijk 1 trein om 16:08 uur naar Tiel. De volgende pas op 16:38 uur (tevens naar Tiel).

Voor mij (ook voor andere reizigers) kan dit zo enorm veel schelen in het dagelijkse leven. Helaas is het voor mij niet toegestaan om eerder te vertrekken vanuit werk om de trein uit Doetinchem van 16:22 uur te pakken. Ik weet ook wel dat die trein hem wel ruimschoots haalt, maar helaas..

Vandaar deze vraag!

Groetjes,

icon

Beste antwoord door Slidestops 20 november 2019, 16:11

Planmatig moet er 3 minuten tussen de treinen zitten. De ene trein moet nog binnenkomen en de andere moet nog wegrijden waardoor dat gat alleen maar groter wordt. Het zal dus niet mogelijk zijn zo kort achter elkaar treinen binnen te krijgen.

Voorbeeld Roosendaal; de trein naar en uit Zwolle zit 6 minuten tussen gepland (dat de ene vertrekt en de andere aankomt). Zelfs met 6 minuten komt het nog voor dat de een op de ander moet wachten.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Planmatig moet er 3 minuten tussen de treinen zitten. De ene trein moet nog binnenkomen en de andere moet nog wegrijden waardoor dat gat alleen maar groter wordt. Het zal dus niet mogelijk zijn zo kort achter elkaar treinen binnen te krijgen.

Voorbeeld Roosendaal; de trein naar en uit Zwolle zit 6 minuten tussen gepland (dat de ene vertrekt en de andere aankomt). Zelfs met 6 minuten komt het nog voor dat de een op de ander moet wachten.

Oke vandaar! Dat schept al duidelijkheid. Jammer, het kan ook maar net die ene minuut zijn waarin ik het wel kan halen. Dit zou dagelijks erg veel schelen voor mij. In ieder geval bedankt voor het antwoord!

Reageer