beantwoord

overstap Venlo-Eindhoven-Rotterdam

• 15 december 2019
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

Goedendag,

Vanaf januari reis ik iedere dag van Deurne naar Rotterdam. De gehele dag vertrekt deze trein om 24 en 54 over, behalve uitgerekend op het moment dat ik de trein moet hebben: 6.24. In eerste instantie dacht ik dat de trein van Venlo naar Eindhoven op dat moment nog om het uur zouden rijden en ik dus gewoon pech heb.

De treinen zijn er echter wel: 6.24 - 6.41 Deurne-Eindhoven en 6.43 vertrek uit Eindhoven. Op alle andere tijdstippen is dit een officiële overstap met aangrenzende perrons. Alleen op dit tijdstip is dat niet zo en moet je door de gangen naar een ander perron rennen. 

Mijn vraag aan NS: waarom is het alleen op dit tijdstip geen officiële overstap? Kan dit aangepast worden?

Mijn vraag aan passagiers: heeft iemand ervaring met deze overstap en is 2 minuten realistisch wanneer je naar de andere kant van station Eindhoven moet rennen?

Met vriendelijke groet, Jeroen 

icon

Beste antwoord door parfait 15 december 2019, 13:53

Dit komt omdat de trein naar Den Haag van 6:43 als leeg materieel uit Rotterdam moet komen (geen grap). Deze rit is zodanig onhandig ingepland door NS dat het ze niet lukt om de trein op spoor 5 te krijgen. Dat hierdoor een grote groep reizigers geen overstapmogelijkheid meer heeft is voor de NS geen enkele reden te proberen te trein eerder uit Rotterdam te laten komen. Helaas. Een half uur later gaat er weer een trein. 

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Deze kwestie is eerder besproken op dit forum; zie dit topic voor informatie over deze specifieke overstap.

Reputatie 1

Dit komt omdat de trein naar Den Haag van 6:43 als leeg materieel uit Rotterdam moet komen (geen grap). Deze rit is zodanig onhandig ingepland door NS dat het ze niet lukt om de trein op spoor 5 te krijgen. Dat hierdoor een grote groep reizigers geen overstapmogelijkheid meer heeft is voor de NS geen enkele reden te proberen te trein eerder uit Rotterdam te laten komen. Helaas. Een half uur later gaat er weer een trein. 

Bedankt, in mijn geval betekent dat een half uur eerder, want een half uur later kom ik te laat voor mijn werk. Hopelijk keert ooit de IC Venlo-Den Haag weer terug, want heb inmiddels gelezen dat ook op hetzelfde perron de overstap vaak gemist wordt sinds deze route niet meer gereden wordt. Ik vrees ijdele hoop. 

Kan je de laatste trein Eindhoven - Rotterdam dan niet beter uitvoeren met afwijkend materieel? Die trein mag namelijk niet op de HSL. Je rijdt dan met het materieel dat gebruikt wordt voor de trein Heerlen - Eindhoven. En die trein stuur je dan leeg terug voor de trein naar Heerlen die om 7:08 vertrekt.

Reageer