beantwoord

overstaptijd in Roosendaal 3 min

• 29 januari 2017
  • 35 reacties
  • 1337 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 2
@Nstrein het beste zou natuurlijk zijn geweest, als de trein van Vlissingen zou doorrijden tot Breda.
En de Intercity Zwolle - Roosendaal zou ingekort worden tot Breda.
En de stoptrein (Puurs - )Antwerpen - Essen - Roosendaal verder naar Etten-Leur - Breda.
2x per uur een intercity naar Breda en 2 keer per uur een intercity naar Randstad vanaf Vlissingen.
2 extra mogelijkheden per uur met overstap in Roosendaal voor zowel Breda als de Randstad

Je wilt Etten-Leur afschepen met die met graffiti ondergespoten Vlaamse museumboemel? 😉 , ook wel bekend als de stoptrein Puurs - Antwerpen - Essen - Roosendaal?
Vlissingen - Breda rechtstreeks is een prima idee, maar dan wel doorgetrokken tot Zwolle en met halte in Etten-Leur, Dieren en Olst/Wijhe. Een mooie lange doorgaande lijn. Als Alkmaar - Maastricht kan, moet dit ook kunnen.

In mijn voorstel behoudt Etten-Leur haar/zijn intercityverbinding van en naar Breda. Alleen is Roosendaal niet meer het begin of eind-station, maar Vlissingen.
Er komt een extra stoptrein-verbinding Breda - Etten-Leur - Essen - Antwerpen - Puurs, waarbij gestopt wordt op alle tussenliggende stations. Deze verbinding kan eventueel doorgetrokken worden naar Tilburg (Universiteit)
Reputatie 4
Moeten we nog serieus ingaan op alle mogelijke verbindingen die je steeds aandraag?
Reputatie 2
Moeten we nog serieus ingaan op alle mogelijke verbindingen die je steeds aandraag?
Als u wilt, mag u van mij. Maar voelt u nergens verplicht toe. En mijn reactie was een verduidelijking en enkele alternatieve routes toegevoegd. Dat hiermee uw eventuele ergernissen bij de NS niet zijn opgelost, kan ik ook niet veel aandoen. Dat is toch iets, waar u zelf mee zult moet leren omgaan. Dat moet ik ook in situaties, die ik als lastig ervaar...
Reputatie 6
Badge
Blijf vooral verbindingen voorstellen. Maar realiseer je wel dat NS er niks mee zal doen. Tenzij je een winstgevend idee hebt en het kan uitleggen.
Sprinter naar Dordrecht en stoptrein richting Antwerpen op spoor 1. De IC naar Zwolle het ene halfuur op spoor 3a en het andere halfuur op 3B. Dan kan je te gelijk aankomen en vertrekken en dan kan de IC Zwolle 3 minuten eerder aankomen en 3 minuten later vertrekken. Dit wordt bereikt door een kortere stop te Breda. Spoor 4 is dan voor de trein richting Vlissingen en IC naar Amsterdam en de IC Brussel.
Ik heb nog geen privébericht ontvangen van famaey, daar sta ik natuurlijk nog altijd voor open. Op dit moment heb ik helaas niet meer kunnen betekenen.

Betreft de andere reacties: We waarderen jullie terugkoppeling over andere trajecten, maar misschien is het verstandig om dat even in een ander topic te doen om te voorkomen dat de vraag van de topic starter ondergesneeuwd raakt.
Gisterenavond was het weer gekkenwerk: de IC vanuit Breda kwam om 23.03 aan op spoor 1b, en de deuren van de IC naar Vlissingen sloten net voor 23.06 op spoor 4a. In principe was het allebei netjes volgens de dienstregeling qua tijden, maar het is een afstand die eigenlijk niet te doen is in 2 minuten. Dat het informatiescherm in de IC vanuit Breda aangaf dat de eerste aansluiting naar Vlissingen zou zijn om 23.36 zegt misschien al genoeg...
Reputatie 2
@ThomasBoz is het ook niet haalbaar als je strategisch uitstapt? Dat doen wel meer mensen, die vlug een aansluitende trein of bus moeten halen.
@ThomasBoz is het ook niet haalbaar als je strategisch uitstapt? Dat doen wel meer mensen, die vlug een aansluitende trein of bus moeten halen. Toen ik er achterkwam dat we op 1b zouden aankomen ipv het gebruikelijke spoor ben ik in de trein al naar voren gelopen.
Reputatie 2
Is de overstap Bergen op Zoom - Roosendaal - Breda wel redelijk te doen? Ik heb die overstap al sinds de oude dienstregeling niet meer gehad, en ik wist nog wel dat hij toen prima was. Hoe vaak halen jullie hem gemiddeld?

Mijn partner reist dagelijks van Breda naar Bergen op Zoom v.v. In de oude dienstregeling geen probleem. Reistijd was standaard rond 45 minuten, met grote zekerheid. Nu zou de reistijd rond 30 minuten moeten zijn maar is gemiddeld per week 2 tot 4 keer het dubbele door de combinatie van enkele minuten vertraging en de overstap van 3a naar 4b of omgekeerd. Deze komt nog steeds in beide richtingen voor. Soms met een flinke ren partij weet hij de aansluiting te halen. Hij heeft ook al verschillende valpartijen gezien in de sprint van de ene trein naar de andere. De 3 minuten overstap is echt te krap op Roosendaal.

Reageer