beantwoord

Overstaptijden- NS en Milieu

• 24 november 2017
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 3
NS gaat er prat op dat hun treinen op groene stroom rijden,hetgeen een goede zaak is en goed voor het milieu.
Ik begrijp dan ook niet dat er overstaptijden van een half uur bestaan.
Ik las al bij den bosch en Eindhoven.
Per 1-12 komt Enkhuizen-Alkmaar hier nog bij.
Dit jaagt mensen de auto in.
Met name vanuit Hoogkarspel zit je in ruim een half uur in Alkmaar met de auto.
Vanuit Enkhuizen zo'n 3 kwartier.
Denk ook eens op deze manier aan het milieu NS!
icon

Beste antwoord door Arnold NS 24 november 2017, 13:24

Hallo Satneef,

Wat Martin7182 aangeeft is inderdaad juist. Het hele jaar rond wordt er jaar na jaar intensief bestudeerd hoe de dienstregeling geoptimaliseerd kan worden. Alhoewel het voor sommige reizigers op bepaalde trajecten lijkt alsof ze gepest worden, kun je je wellicht voorstellen dat hier uiteraard geen sprake van is. Hier, hier en hier lees je ook meer over de dienstregeling van 2018, mocht je je hierin willen verdiepen. Mocht je concrete suggesties hebben voor verbetering (dus niet: ik zou graag minder overstaptijd willen op mijn traject), dan kun je hierover meedenken op het forum onder 'Dienstregeling 2018'. Experts van de afdeling dienstregeling kunnen dit verder tot in detail uitleggen of eventueel zelfs je suggestie opnemen!
Bekijk origineel

5 reacties

Dit verbaast me. Heb je wel een studie gedaan over een representatieve groep van alle reizigers? Bij een positief resultaat zijn bepaalde lange overstaptijden dus terecht. Ook al is dat jammer voor de reizigers die het betreft en mogelijk overstappen op de auto.

Kortom, zonder deze lange overstaptijden zitten er waarschijnlijk nog meer mensen in de auto. De NS zal dit ongetwijfeld onderzocht hebben.
Hallo Satneef,

Wat Martin7182 aangeeft is inderdaad juist. Het hele jaar rond wordt er jaar na jaar intensief bestudeerd hoe de dienstregeling geoptimaliseerd kan worden. Alhoewel het voor sommige reizigers op bepaalde trajecten lijkt alsof ze gepest worden, kun je je wellicht voorstellen dat hier uiteraard geen sprake van is. Hier, hier en hier lees je ook meer over de dienstregeling van 2018, mocht je je hierin willen verdiepen. Mocht je concrete suggesties hebben voor verbetering (dus niet: ik zou graag minder overstaptijd willen op mijn traject), dan kun je hierover meedenken op het forum onder 'Dienstregeling 2018'. Experts van de afdeling dienstregeling kunnen dit verder tot in detail uitleggen of eventueel zelfs je suggestie opnemen!
Reputatie 3
De dienstregeling hier in de omgeving gaat er al jaren op achteruit.
Nu is de kersenboogerd aan de beurt:
De sprinter gaat 6 minuten voor het hele- en 6 minuten voor het halve uur.
5 minuten later gaat de intercity (1 minuut voor het hele- en 1 minuut voor het halve uur)
De volgende trein gaat daarna pas 25 minuten later,dus een enorme achteruitgang.
Eerst ging er ongeveer om het kwartier een trein.(sprinter op het hele- en het halve uur,de intercity om kwart over en kwart voor het hele uur)

De wachttijd in Hoorn op de trein naar Alkmaar blijft vreemd,want er rijdt tot Heerhugowaard geen enkele trein naar een andere bestemming over deze lijn en vrachtvervoer is er ook niet.
Reputatie 6
Badge
De ongelukkige spreiding bij Hoorn, heeft te maken met de 10 minuten-trein tussen Amsterdam en Eindhoven. De trein van/naar Enkhuizen wordt hier onderdeel van. Elders op het forum, is er meer over te vinden. Het enkelspoor in de buurt van Hoorn zal ook niet meewerken.
Satneef, ik snap je frustratie en je mag ook best klagen. Maar het milieu is waarschijnlijk geen goed argument. Ergo, je klacht is in deze discussie off-topic, of je moet de titel aanpassen 😉

Reageer