beantwoord

Overstaptijden te kort bij nieuwe dienstregeling

• 28 december 2016
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

Ik moet dagelijks met de trein van Assen naar Apeldoorn en terug. Sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan mis ik regelmatig mijn aansluiting in Zwolle en/of Deventer. Omdat de overstaptijden zijn ingekort is een minuut vertraging al genoeg om je overstap te missen.
Ik heb 's morgens de trein van 5:58 vanuit Assen naar Zwolle deze zou om 6:45 moeten aankomen in Zwolle, maar is bijna altijd te laat. In Zwolle moet ik dan overstappen op de trein n naar Deventer die aan de andere kant van het station vertrekt om 6:50 en in Deventer hoort aan te komen om 7:14, maar ook elke dag te laat is waardoor ik de trein naar Apeldoorn van 7:18 mis.

Op de terugweg is met name de aansluiting in Zwolle erg krap geworden nu de Intercity nar Assen/Groningen om 15 minuten over of 45 minuten over het hele uur vertrekt terwijl de trein uit Deventer om 11 over of 41 over aan moet komen, maar meestal te laat is waardoor je vaak de aansluiting mist.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 28 december 2016, 20:42

Hoi erik.wever en welkom op het Serviceforum.
Jammer om te lezen dat de dienstregeling op jou traject minder goed uitpakt. Ik heb hier even naar gekeken en zie dat zowel bij de overstap op Zwolle als op Deventer de overstaptijd met 1 minuut is ingekort. Op Zwolle is de overstaptijd 5 minuten en op Deventer 4 minuten, in principe moet dit haalbaar zijn. Wat de overstap op Zwolle lastig(er) maakt is dat de overstap van perron 5a naar perron 10 is. Ik zal dit melden, wellicht kan hiernaar gekeken worden. Bedankt voor je feedback.
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi erik.wever en welkom op het Serviceforum.
Jammer om te lezen dat de dienstregeling op jou traject minder goed uitpakt. Ik heb hier even naar gekeken en zie dat zowel bij de overstap op Zwolle als op Deventer de overstaptijd met 1 minuut is ingekort. Op Zwolle is de overstaptijd 5 minuten en op Deventer 4 minuten, in principe moet dit haalbaar zijn. Wat de overstap op Zwolle lastig(er) maakt is dat de overstap van perron 5a naar perron 10 is. Ik zal dit melden, wellicht kan hiernaar gekeken worden. Bedankt voor je feedback.

Reageer