beantwoord

Papieren spoorboekjes

• 21 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 333 Bekeken

Mijn HBO-studenten hebben geen idee hoe het klassieke papieren spoorboekje werkt. Ik ben daarom op zoek naar een aantal van deze gele boekjes. Wie heeft er één of meerdere in de aanbieding? Graag mail naar stormbroek@hotmail.com.

Jan van Stormbroek

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 oktober 2019, 12:42

Moeten het echte boekjes zijn, of zijn deze tabellen van de huidige dienstregeling al voldoende?

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Moeten het echte boekjes zijn, of zijn deze tabellen van de huidige dienstregeling al voldoende?

Reputatie 5
Badge

Voorheen, totdat Rover en Treinreiziger.nl met het Spoorboekje uitkwamen, kon je bij de NS gewoon de dienstregelingen op papier kosteloos naar je toesturen. Toen kreeg je een hele bundel met een paar honderd pagina's gewoon thuisgestuurd. Geen idee of er nog een editie 2020 van dit boekje uit komt.

Eventueel kan ik mijn papieren bundels (ik denk 2011/2012 of iets ouder) wel opsturen, omdat ik thuis toch opruiming wil houden…. :-)

Beste Aar,

Fantastisch - ik kan ze eventueel ook ophalen afhankelijk van de regio waar je woont. Waar is dat?

Jan

Reputatie 5
Badge

Omgeving Woerden… :-)

PS; Ik had je net ook nog gemaild!

Reputatie 4

worden nog steeds elk jaar uitgegeven, door ROVER en Treinreiziger gezamenlijk, ze zijn nu rood en kosten zonder korting 10€, leden van die verenigingen krijgen kortingsbonnen. Steeds per dec. als de grote wijzigingen zijn. Maar het hele jaar door zijn er hele kleine-minuten-wijzigingen, voorheen kwamen daar zelfs nog wijzigingsbladen voor uit, dat is niet meer.

Ik zag er pas nog een stapel liggen in een AKO, ik denk Groningen, ergens in een hoekje.

ben net verhuisd en heb een grote stapel oudere weggedaan, netjes in de papierbak, maar ik zie dat er anderen zijn met nog voorraad.

Dat soort gedrukte landelijke spoorboeken zijn een rap uitstervend fenomeen, in EUR bij mijn weten enkel nog in Tsjechie, Slowakije, Roemenie en van enkele andere landen per regio of per lijn. Als het echt studie op hoger nivo is, gezien het enorme aantal reisjes tegenwoordig voor de uitblinkers wellicht nuttig die eens te vergelijken-let op de details! De meeste staats-landelijke-spoormIJen hebben die als tabel nog wel ergens op hun website staan om zelf te printen.

Reputatie 5
Badge

@JZvS Nog interesse ? En zie je kans om het op te halen?

@JZvS,

Als het minder belangrijk is waar de treinen rijden, dan kan https://www.cfl.lu/en-gb/timetable#nationalTimetable ook interessant zijn. Bij de internationale treinen vind je ook verbindingen naar Nederland.

Beste Aar,

Is het mogelijk dat we vanavond even tel. contact hebben? Waarschijnlijk ben ik morgen aan het einde van de dag in de buurt, maar ik heb nog een paar vragen. Zou je mij willen bellen op 06 X? (alleen tussen 20.00 en 21.30 even niet bereikbaar.

Alvast bedankt!

Jan

Misschien is het handig om @Aar even een privé bericht te sturen @JZvS, dan kan door op @Aar zijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht’. Ik heb voor nu je mobiele nummer eventjes afgeschermd, anders krijg je het misschien nog druk komende dagen. Er lezen hier natuurlijk een heleboel andere mensen mee! 

@JZvS Volgens Hildebrand komen de nieuwe spoorboekjes rond half december 2019 uit. Je kunt t.z.t. het via de website gaan bestellen of anders naar de AKO gaan. Hou de website dan in de gaten van de Treinreiziger

Badge +3

Bij deze.. https://treinwebshop.nl/product/spoorboekje-2020

Reageer