Per 7 september geen aansluiting meer van 2900 op 3600 in Den Bosch? | NS Community

Per 7 september geen aansluiting meer van 2900 op 3600 in Den Bosch?

  • 1 September 2020
  • 82 reacties
  • 4857 Bekeken

Reputatie 1

Beste allen,

 

Nog steeds reis ik in de daluren van Eindhoven naar Nijmegen/Arnhem. Zie eerdere topics over de “aansluiting” in Den Bosch:

 

https://community.ns.nl/dienstregeling-59/eindhoven-nijmegen-arnhem-aanlsuiting-in-s-hertogenbosch-daluren-55563

https://community.ns.nl/dienstregeling-59/eindhoven-nijmegen-arnhem-na-18-00-42898

 

Nu is het zo dat de 2900 om .52 en .22 aankomt op 4b in Den Bosch en dan aan de overzijde kan worden overgestapt op de 3600 die om .54 en .24 vertrekt van 3b. Los van het feit dat deze overstap vaak mis gaat, blijkt deze volgende week helemaal te zijn verdwenen uit de reisplanner…

Op wo 02-09 van Eindhoven naar Nijmegen om 18:34 duurt 0:48 (aankomst 19:22). Op wo 09-09 is dit ineens 1:09 (vertrek 18:34, aankomst 19:43). Reden: de overstap in Den Bosch is verdwenen ?!

Wat blijkt, de 2900 komt vanaf 07-09 op spoor 4a aan in Den Bosch, en de 3600 vertrekt van spoor 3. Geen cross-platform overstap volgens de reisplanner dus, in de praktijk rennen. Wat is hier de logica van? Waarom kan de 3600 bijvoorbeeld niet vanaf 3a vertrekken zodat de overstap weer verschijnt in de reisplanner? Of is de intentie om deze overstap te schrappen?


82 reacties

Ik moet je helaas vandaag nog even zonder update laten, maar hoop in de loop van de week misschien je een update te kunnen geven! Mocht ik hem hebben, dan meld ik mij weer!

Sanne is door persoonlijke omstandigheden deze week afwezig geweest, dus helaas hebben we nog geen update kunnen geven. Volgende week weer verder!

Helaas is Sanne ook deze week afwezig geweest, ik heb zelf geen inzicht in de voortgang van het uitzoeken. Onze excuses. Naar verwachting zal Sanne de komende week een update kunnen geven.

Hoi Rubennn,

Zoals aangegeven door mijn collega Stijn, ben ik inderdaad afwezig geweest. Maar ik ben er weer met een update van mijn kant! Mijn collega's zijn voor je aan het uitzoeken of er een mogelijke oplossing is voor deze overstap. Hier wordt door logistiek naar gekeken en helaas heb ik nog geen inzicht in hoever zij hiermee zijn. Wel geeft hij aan, dat er een reden is voor het aankomen op het bepaalde spoordeel, maar hij helaas niet kan inzien waarom. Wel ziet hij dat de kwestie al 2 jaar loopt en daarom is het voor je doorgezet naar logistiek. Zodra ik hier een update van heb, dan zal ik je hier natuurlijk van voorzien! 

Badge +3

Als een trein in Den Bosch gewoon over spoor 4b naar 4a mag binnen rijden, dan kan die ook gewoon tegenover de trein op spoor 3 stoppen.

Of zet die IC Nijmegen/Zwolle (aan de overkant) een stukje verder naar voren (op 3a i.p.v. 3 dus) en dan is het ook goed (voor de reisplanner én de reizigers die wat minder goed ter been zijn).

Reputatie 1

Hoi Rubennn,

Zoals aangegeven door mijn collega Stijn, ben ik inderdaad afwezig geweest. Maar ik ben er weer met een update van mijn kant! Mijn collega's zijn voor je aan het uitzoeken of er een mogelijke oplossing is voor deze overstap. Hier wordt door logistiek naar gekeken en helaas heb ik nog geen inzicht in hoever zij hiermee zijn. Wel geeft hij aan, dat er een reden is voor het aankomen op het bepaalde spoordeel, maar hij helaas niet kan inzien waarom. Wel ziet hij dat de kwestie al 2 jaar loopt en daarom is het voor je doorgezet naar logistiek. Zodra ik hier een update van heb, dan zal ik je hier natuurlijk van voorzien! 

Hoi Sanne,

Bedankt voor de update. Fijn dat er wordt gekeken naar een mogelijke oplossing! Ik ben echter heel nieuwsgierig naar de reden waarom de spoordelen zo zijn gekozen, het probleem zou daarmee namelijk eenvoudig opgelost zijn zoals Robert hierboven al aangeeft. Dus ik hoop dat hier iets meer duidelijkheid over gegeven kan worden dan “de reden waarom kan hij niet inzien”, is toch geen bedrijfsgeheim of iets dergelijks ;)

 

Hoi Rubennn,

Ik snap je vraag! Ik ga deze ook mee uitzetten! Helaas heb ik nog geen update van logistiek mogen ontvangen, maar ook hier ga ik weer even voor aan de bel trekken! 

Ik heb helaas nog geen nieuwe update voor jullie! Ik zit er nog bovenop voor jullie en ben bezig om het uit te zoeken! Mocht het mij lukken, dan ga ik proberen of ik jullie deze week nog van een extra update kan voorzien. Want zelf ben ik afwezig ivm kerst volgende week. 

Badge +3

@Sanne NS er was (niet gerelateerd aan dit topic maar als je er toch bent nu) ook een issue met hoofdletters en kleine letters.

Een trein die dan aankwam op 4A waarbij de aansluiting vertrok op 3a snapte de reisplanner ook niet, maar dat is al een tijd geleden en hopelijk opgelost?

Fijne kerst alvast! Het heeft allemaal niet zoveel haast zolang de overstap haalbaar is. Wel pech bij GTbV als je bijv. naar Zwolle moet (Nijmegen levert je +20 op met een sprinter).

Reputatie 3

@Robert B GTbV naar Zwolle is in ieder geval niet van toepassing. ( Die route is volgens mij altijd via Utrecht ) GTbV naar Zutphen of Dieren is wel van toepassing. ( Deventer kan zowel via Nijmegen als Utrecht CS) 

Helaas heb ik nog geen nieuwe update ontvangen. Ik heb er deze week nogmaals achteraan gemaild en wel kreeg ik aangegeven dat hier ook al meerdere collega's een bericht over hebben geschreven. Het balletje is dus aan het rollen, het passende antwoord blijf ik je helaas nog verschuldigd. 

Een nieuw jaar en ook gelijk een nieuwe update! Helaas nog geen definitief antwoord, want daar wordt backstage nog naar gezocht. Maar ik heb wel een kleine update. De borden blijken namelijk een aantal jaren geleden door regio Zuid te zijn aangepast. Maar dit is incidenteel geweest. Verder worden jullie vragen nog uitgezocht en hoop ik volgende week nog iets voor jullie te horen! 

Helaas blijf ik jullie nog even een antwoord verschuldigd. Ik ben later deze week nogmaals aanwezig en dan hoop ik misschien nog een update voor jullie te hebben. Mocht dit het geval zijn, dan laat ik zeker nog wat van mij horen! 

Sorry voor mijn lange radiostilte. Ik ben met een stage begonnen, waardoor ik minder aanwezig ben voor NS. Hierdoor heb ik niet eerder een update kunnen geven. Helaas is er nog geen nieuwe verandering in deze zaak. Ik heb er nogmaals een reminder achteraan gestuurd. Hopelijk kan ik jullie volgende week alsnog van een update voorzien! 

Daar ben ik weer! Met een onwijs lange update dit keer. De reden dat het soms wat lang duurt voordat ik een update heb is omdat het binnen NS bij een aantal afdelingen ligt die samen op onderzoek uit zijn. Helaas is er nog geen definitief antwoord, maar kan ik aangeven dat we wel weer een stap dichterbij zijn. Ik heb namelijk wat foto's onder ogen gekregen over de treinlengtebordjes en de fasehaltering. Het lijkt erop dat deze op station Den Bosch niet overal gelijk zijn. Hierdoor is de stop voor een trein op spoor 4 aan het einde bij a, maar is het bij 3 of 6 wel in het midden. Dit heeft er voor gezorgd dat binnen NS een aantal balletjes zijn gaan rollen en er wordt nu gekeken of er misschien een aanpassing gedaan kan worden op Den Bosch, wat deze overstap weer mogelijk maakt. Wordt nog vervolgd dus. 

Helaas is er nog geen nieuwe update beschikbaar voor dit topic! Ik hou mijn ogen open en zodra hij er is, dan ontvang je van mij een bericht! 

Reputatie 1

Hoi Sanne,

 

Lees nog steeds mee en maak ook nog steeds gebruik van de ‘aansluiting’. Fijn dat er balletjes aan het rollen zijn. Een ding wat ik niet begrijp is waarom de oude situatie niet weer in ere hersteld kan worden? De 2900 en 3600 stopte op resp. sp. 4b en 3b, daar komen ze ook over binnen dus waarom niet daar stoppen? Nu is het dus 4 en 3 waardoor ze vaak niet tegenover elkaar staan, beetje naar inzicht van de machinist lijkt het wel. Maar ik wacht geduldig af!

Helaas nog niets nieuws! Ik hou mijn ogen open!

Helaas heb ik nog niets weer vernomen van de afdelingen achter de schermen, maar ik weet dat er nog hard voor je aan gewerkt word! Hopelijk heb ik snel een update

Goedemiddag! 

Helaas heb ik nog geen nieuwe update! Ik hou het in de gaten

Het geeft toch wel te denken dat men dit intern bij NS na 7 maanden nog niet kan oplossen. 

Reputatie 7

Het geeft toch wel te denken dat men dit intern bij NS na 7 maanden nog niet kan oplossen. 

Heeft geen prioriteit...... 

Het is niet zo zeer dat het niet opgelost kan worden, maar dat het via veel verschillende afdelingen loopt. Daardoor kost het helaas veel tijd. Hopelijk kan ik snel iets laten weten

Ik heb gehoord dat er nog aan gewerkt wordt, zodra ze meer weten, horen jullie het van mij! 

Badge +3

Het zal wel door werkzaamheden elders komen, maar voor de verandering vertrekt de IC die je naar Nijmegen eigenlijk zou willen hebben vandaag dus ‘gewoon’ ook van spoor 1 in Den Bosch. Aankomst van de 2978 is 21:52.

Spoor 4 gebruiken ‘we’ dan maar voor de sprinters naar Eindhoven of Utrecht Terwijde, maar als je spoor 4a zou gebruiken voor de IC Olst van 21:54 heb je een prima overstap.

De volgende trein van 4a is deze en die gaat pas om 22:03 en spoor 4b op Ht (voor de sprinter naar Eindhoven) is gewoon bereikbaar via een wissel toch, als er een VIRM-6 op 4a staat?

Bizar, of gaat er iets mis in mijn/onze visie?

 

Reageer