plan stadsspoor vlissingen | NS Community
beantwoord

plan stadsspoor vlissingen


weet iemand of plan stadsspoor Vlissingen doorgaat? of is dit nog onbekend? En welk soort treinen er mogelijk zouden kunnen rijden als dit doorgaat 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 11 June 2022, 12:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat er momenteel wat dringender zaken bij Prorail liggen dan de ontwikkeling van dit stadsspoor.

 

Op Treinreiziger.nl staan er wel wat opmerkingen over.

https://www.treinreiziger.nl/zeeland-niet-enthousiast-over-connexxion-plan/

 

Dit heeft in feite weinig met NS te maken  

 

Nog nooit eerder van gehoord.

Reputatie 7
Badge

Ik ook niet. Komt bij mij over als een overbodig prestigeproject.

Reputatie 3

Ik heb hier nog een email gevonden van twee jaar geleden die verzonden was naar de gedeputeerde n.a.v. het nieuwsartikel dat @Henkpeetersen heeft geplaatst. Ik kon alleen niet vinden of hier al updates over waren.

Badge +3

Uh? 

Verbindingen met Noord-Brabant en België zullen er best toe doen, maar hoe (even) belangrijk voor Middelburg-Vlissingen zijn Limburg en Duitsland (en verder)? Zo niet belangrijker 😅

Zet er dan bij dat die (alleen) voor Connexxion belangrijk zijn.

Reputatie 3

Uh? 

Verbindingen met Noord-Brabant en België zullen er best toe doen, maar hoe (even) belangrijk voor Middelburg-Vlissingen zijn Limburg en Duitsland (en verder)? Zo niet belangrijker 😅

Zet er dan bij dat die (alleen) voor Connexxion belangrijk zijn.

Mij lijkt ook dat goede verbindingen naar Limburg en Duitsland verder voortvloeien uit goede verbindingen met Brabant. Vlissingen hoeft natuurlijk niet met elke regio een goede verbinding te hebben, maar ik denk wel dat het al heel veel scheelt voor reizigers naar Brabant/Gelderland/Limburg of daarbuiten (Duitsland) als er een betere verbinding met Breda komt.

Badge +3

Vind dat Zeeland zich best mag bemoeien met aansluitingen in Roosendaal (of Breda?) maar als Connexxion daar partij in is gaat het voorlopig niet over treinen, toch? 😅

Reputatie 3

Excuses, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd - ik dacht dat Connexxion die treinverbinding dan ook wilde verzorgen, maar als ik het goed begrijp is de provincie Zeeland daar geen voorstander van. Dan ligt dat inderdaad bij de provincie en NS (als de houding van de provincie Zeeland t.o.v. het treinvervoer nog niet veranderd is). Maar corrigeer me als ik weer fout zit 🙂

Badge +3

Excuses, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd - ik dacht dat Connexxion die treinverbinding dan ook wilde verzorgen.

Ook mijn excuses. Teruglezend gaat het inderdaad om de introductie van een sprinter Vlissingen - Breda, die Connexxion/Transdev dan zou willen exploiteren, zodat NS zich op de (echte) intercity’s kan richten?

Het klinkt aannemelijk zoals Pier Eringa het zegt… https://www.youtube.com/watch?v=BzE_vRU5oHI, totdat hij over het salaris van buschauffeurs begint… 😅

 

Excuses, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd - ik dacht dat Connexxion die treinverbinding dan ook wilde verzorgen, maar als ik het goed begrijp is de provincie Zeeland daar geen voorstander van.. 

De Provincie Zeeland wil geen zeggenschap over het treinvervoer omdat ze als de dood is dat ze dan zelf ook financieel wat zou moeten betalen bijdragen want dat geld hebben ze niet. De olifant in de kamer is het voetveer bij Vlissingen dat 35-40% van het hele OV-budget in Zeeland opslurpt waardoor er te weinig budget voor busvervoer overblijft, laat staan voor het spoor.  

Reputatie 7

Had dit vorig jaar of zo al eens zien staan in de regionale krant, maar nooit meer iets over teruggehoord. Mooi regionaal basisnetwerk voor Zeeland en West-Brabant, met ook een aantal nieuwe stationnetjes. Zou het goed doen en de bereikbaarheid met ov verbeteren. Maar ja. Dromen mag je hebben 🙂

Reageer