beantwoord

Plannen reis

• 21 maart 2020
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Hallo lezer,

Ik heb vandaag de reisplanner gebruikt en dit schepte bij mij wat onduidelijkheid. De treinreis van Amsterdam-Sloterdijk naar Bovenkarspel-Grootebroek om 14.55 uur staat doorgestreept maar een regel daaronder staat hij nog een keer en niet doorgestreept. Mijn vraag is of deze trein nou wel of niet rijdt? 

De app 9292 geeft aan dat dit reisadvies is komen te vervallen maar ik wil het graag zeker weten. 

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Vriendelijke groet,

Maartje

icon

Beste antwoord door loklok8 21 maart 2020, 13:36

Het ziet er een beetje gek en verwarrend uit, maar de trein staat gepland en gaat in principe ook rijden.

De reden dat het er zo uitziet is omdat deze treinserie in 2 delen rijdt, namelijk: Heerlen - Sittard en Amsterdam Centraal - Enkhuizen. Deze trein hoort normaal vanuit Heerlen naar Enkhuizen te rijden en omdat deze tijdens de basisdienstregeling niet volgens het normale traject rijdt staat er dat de trein niet rijdt, terwijl hij eigenlijk wel rijdt maar dan opgeknipt.

Dit geldt trouwens voor de hele dag en niet alleen voor de trein waarover u het heeft. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Edit: en ik ben weer eens te laat.

Tja, de treinen op de HSL rijden op dit moment niet. Komt het misschien daardoor? Normaal reageer je echt op hoge snelheid. 😂

Badge +3

Ze staan onder twee ritnummers in de planner. 7039xx rijdt niet, 39xx wel.

Reputatie 7
Badge +1

Het ziet er een beetje gek en verwarrend uit, maar de trein staat gepland en gaat in principe ook rijden.

De reden dat het er zo uitziet is omdat deze treinserie in 2 delen rijdt, namelijk: Heerlen - Sittard en Amsterdam Centraal - Enkhuizen. Deze trein hoort normaal vanuit Heerlen naar Enkhuizen te rijden en omdat deze tijdens de basisdienstregeling niet volgens het normale traject rijdt staat er dat de trein niet rijdt, terwijl hij eigenlijk wel rijdt maar dan opgeknipt.

Dit geldt trouwens voor de hele dag en niet alleen voor de trein waarover u het heeft. 

Dit is inderdaad wat onhandig aangegeven, maar de trein van 14:55 zou gewoon moeten rijden.

Edit: en ik ben weer eens te laat.

Reputatie 7
Badge +3

703946 rijdt alleen Heerlen - Sittard en 3946 rijdt Amsterdam C - Enkhuizen

Reageer