beantwoord

R-Net Alphen a/d Rijn - Gouda

• 17 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 846 Bekeken

• Intercity
  • 73 reacties
Vanaf 11 december gaat R-net bovenstaand traject overnemen. Blijft deze reis met een weekend vrij of welk abonnement dan ook nog gratis? Reizen bij Arriva, Connexion ect zijn dat wel maar van R-net heb ik gehoord dat hiermee nog geen overeenkomst is?
icon

Beste antwoord door Slidestops 17 oktober 2016, 11:08

De lijn wordt gereden door Abellio, een dochter onderneming van NS. Ik ga ervan uit dat je je nergens druk over hoeft te maken en dat de abonnementen gewoon geldig zijn.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
De lijn wordt gereden door Abellio, een dochter onderneming van NS. Ik ga ervan uit dat je je nergens druk over hoeft te maken en dat de abonnementen gewoon geldig zijn.
Reputatie 4
En hoe zit het met de incheck zuilen? Komt daar voor Abellio ook een aparte set zuilen, zoals voor andere vervoerders in de rest van Nederland ook het geval is?
Reputatie 3
Nee, u hoeft bij een overstap van NS op Rnet Gouda-Alphen v.v. niet apart uit- en in te checken. Bent u ingestapt in bijvoorbeeld Gouda Goverwelle dan kunt u in Gouda zonder uit- en inchecken overstappen op R-net richting Alphen en daar weer zonder uit- en inchecken doorreizen naar Leiden. Als u maar niet vergeet uit te checken aan het eind van uw reis 😉
Reputatie 3
Ik hoor in de trein altijd dat ik uit en in moet checken bij overstap naar een andere vervoerder.
Dit is voor de normale treinreiziger niet te begrijpen.
Reputatie 3
R-net is ook (een dochter van)NS. Dus he hoeft niet over te checken
Reputatie 7
Goed punt Schraper, ik verwacht ook dat dat een aandachtspunt gaat zijn met de nieuwe consessie.

Om je gerust te stellen, mocht je toch "om"checken, voor het stuk met R-NET of NS, dan maakt dat niets uit, tarieven, tijden en dergelijke zijn dan niet van invloed, er verandert dus niets ten opzichte van ingecheckt blijven.
Reputatie 7
@InterCityNederland
R-NET wordt gereden door:

Arriva
Connexxion/Pouw Vervoer
EBS/Oostenrijk
HTM
RET
Abellio (vanaf december 2016, NS dochter)

En is dus zeker niet alleen NS, sterker nog:
De verantwoordelijkheid voor het invoeren van de formule ligt bij de negen vervoersautoriteiten van het gebied (stadsregio's en provincies) en bij het Rijk.
Ik had begrepen dat R-net geen vervoerder is, maar de verzamelnaam van verschillende openbaar vervoer, die onder dezelfde huiskleur van R-net rijdt. NS had de concessie Gouda - Alphen gewonnen, vandaar dat dat stuk onder NS valt, althans zo heb ik hem begrepen.
Reputatie 7
@Loes klopt helemaal 🙂

Reageer