beantwoord

Rechtstreeks Amsterdam-Zuid > Enschede

• 16 februari 2021
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Hallo,

Ik wil in de komende voorjaarsvakantie weer naar Enschede met de rechtstreekse intercity die ik altijd pakte maar die rijd niet meer lijkt het op..... of wel dus 

Ik heb geen idee kan iemand het me laten weten?

Alvast bedankt!

Groetjes Micha van leeuwen 

icon

Beste antwoord door Momo 16 februari 2021, 01:59

Morgen rijdt die rechtstreekse IC wel, maar vanaf de 17e zijn er werkzaamheden. Je zult dus helaas moeten omreizen met een een overstap.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Morgen rijdt die rechtstreekse IC wel, maar vanaf de 17e zijn er werkzaamheden. Je zult dus helaas moeten omreizen met een een overstap.

Heel erg bedankt voor de reactie!!

Reputatie 7
Badge +3

Iemand enig idee wat voor werkzaamheden dit zijn die bijna twee weken moeten duren? 

Reputatie 7
Badge +3

Die werkzaamheden staan op nummer 8 van het top 10 meeste reizigershinder lijstje van ProRail.

https://www.prorail.nl/series/lijstjes/top-10-meeste-reizigershinder-door-spoorwerk-in-2021

8. Deventer–Apeldoorn

ProRail vernieuwt het spoor in Apeldoorn tussen 16 februari en 1 maart. Hier is groot onderhoud nodig. We vervangen er de rails, wissels, de bovenleiding, het spoorgrind, kabels en leidingen. We hanteren hier een andere ‘wisseltactiek’; de wissels worden slimmer neergelegd zodat er minder terug hoeven te komen. Dit verkleint de kans op wisselstoringen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees zojuist dat deze werkzaamheden worden uitgesteld vanwege vorst in de grond. https://www.prorail.nl/nieuws/werk-apeldoorn-uitgesteld

Op deze trajecten zal dan een deel van het afgezegde treinverkeer alsnog gaan rijden. Zo te zien niet de directe IC naar Enschede, maar wel sprinters tussen Apeldoorn en Deventer. Check daarom de reisplanner voor vertrek want nu zal de reisplanner nog snel moeten worden aangepast dat deze sprinters wel gaan rijden. En waarschijnlijk blijft het sneller om via Zwolle te gaan, scheelt dan ook weer een overstap.

Ik lees zojuist dat deze werkzaamheden worden uitgesteld vanwege vorst in de grond. https://www.prorail.nl/nieuws/werk-apeldoorn-uitgesteld

Op deze trajecten zal dan een deel van het afgezegde treinverkeer alsnog gaan rijden. Zo te zien niet de directe IC naar Enschede, maar wel sprinters tussen Apeldoorn en Deventer. Check daarom de reisplanner voor vertrek want nu zal de reisplanner nog snel moeten worden aangepast dat deze sprinters wel gaan rijden. En waarschijnlijk blijft het sneller om via Zwolle te gaan, scheelt dan ook weer een overstap.

Tot wanneer worden deze werkzaamheden dan uitgesteld precies?

Tot wanneer worden deze werkzaamheden dan uitgesteld precies?

En zou ik dan 22 februari nogsteeds de rechtstreekse IC kunnen pakken naar Enschede?

Reputatie 7
Badge +3

Het artikel op de ProRail site geeft niet aan tot wanneer de werkzaamheden worden uitgesteld. Mogelijk moeten ze nu eerst kijken wanneer er weer ruimte is in het hele werkzaamhedenschema en het afstemmen met de aanmemer. 

Ook wordt er aangegeven in het artikel dat het heel lastig om de planning voor het treinverkeer op korte termijn terug te draaien, maar dat wel lukt om Sprinters te laten rijden tussen Apeldoorn en Deventer. Dat betekent dus geen rechtstreeks IC in de periode waarin de werkzaamheden zouden zijn.

Check vooral de reisplanner voor je vertrek.

Reageer