beantwoord

Reis 29 Mei 's morgens

Om op mijn werk te komen zal ik 29 mei om 5:51 op de Snelbus vanuit Leeuwarden moeten stappen. Rijdt deze en staat de trein in Akkrum dan ook klaar, of kan ik beter mijn werkgever informeren dat ik thuis werk?
icon

Beste antwoord door Thom 29 mei 2019, 00:20

Onze machinist Jeroen heeft aangegeven dat er mogelijk problemen kunnen zijn als treinen maandagnacht niet volgens het boekje zijn aangekomen om de volgende dag op tijd op te starten. Het is vanaf hier moeilijk te zien of dit het geval is. Ik denk, net als Robert, dat alles gewoon rijdt en het wel mee zal vallen.
Bekijk origineel

11 reacties

Beste KevinB84, welkom bij onze Community!

Vervelende situatie hè? Ik denk dat je beter tegen je baas kunt zeggen dat je morgen thuis werkt. Ik durf werkelijk waar niks te zeggen over morgenochtend, we kunnen niks garanderen. Hopelijk levert dat voor jou niet teveel problemen op. Laat je morgen even weten of er iets reed als je toch een poging gaat doen?
Badge +3
Ik zou me er niet druk over maken, want zie dit topic.

De vorige 66-minuten staking van maart gooide de dienstregeling behoorlijk in de war (als olifant in porseleinkast) waardoor de gevolgen tot in de middag doorspeelden.

Nu staat alles gewoon op de juiste plaats, en is er zelfs extra personeel (de mensen die vandaag 'vrij hadden') om alles goed te laten verlopen.

De dienstregeling wordt gewoon na 04:00 opgestart, en ingehuurde bussen hebben sowieso geen last van de staking.
Ik vind je optimisme heel fijn Robert B, hopelijk valt het inderdaad allemaal mee!
Badge +3
Met de input van anderen (insiders) geloof ik er bijna heilig in...

Oké, ik werk niet bij Astro TV maar voorzie geen problemen verder.

We gaan het zien of lezen of horen, maar ik maak me er totaal geen zorgen over (en ns personeel ook niet dus).

Ze mogen weer aan het werk, dus dan gebeurt dat ook.. Business as usual. 😗
Badge +3
@Emma NS
Met optimisme heeft het niets te maken. Wel met realisme en ervaring.
Reputatie 7
Badge +2
@Robert B Ik maak me ook geen zorgen, maar ik check morgenochtend wel even extra of mijn treinen wel volgens planning rijden. Desnoods pak ik wel een treintje later.
Badge +3
Die 'aftermath' (nasleep van de staking) zal dus minimaal zijn...

Waarom de NS dan nog steeds denken dat je misschien beter de 29e ook maar niet kan rekenen op treinen die op tijd rijden?

Geen idee, maar dat komt helemaal goed dus (en ik ben geen NS!).
Reputatie 7
Badge +4
Onze machinist Jeroen heeft aangegeven dat er mogelijk problemen kunnen zijn als treinen maandagnacht niet volgens het boekje zijn aangekomen om de volgende dag op tijd op te starten. Het is vanaf hier moeilijk te zien of dit het geval is. Ik denk, net als Robert, dat alles gewoon rijdt en het wel mee zal vallen.
Reputatie 7
Badge +2
Het zal misschien wel meevallen, maar ik zie nu bv op mijn vertrekstation dat er toch 3 vroege sprinters naar Amsterdam zijn vervallen (4621, 4623 en 4625) en elders op mijn traject ook een IC naar de Dordrecht (2423).
Verder zijn zowel de sprinter als de IC die ik normaal neem een stuk korter (SNG3 ipv 6 of 7 en VIRM4 ipv 8 of 10). Om de drukte te vermijden neem ik wel een kwartiertje later de trein.
Beste KevinB84, welkom bij onze Community!

Vervelende situatie hè? Ik denk dat je beter tegen je baas kunt zeggen dat je morgen thuis werkt. Ik durf werkelijk waar niks te zeggen over morgenochtend, we kunnen niks garanderen. Hopelijk levert dat voor jou niet teveel problemen op. Laat je morgen even weten of er iets reed als je toch een poging gaat doen?

Poging gedaan, niets aan de hand en, zoals het er nu uitziet, gewoon volgens dienstregeling op mijn bestemming!

Dank iedereen voor de input!
Fijn dat het allemaal goed gekomen is, KevinB84.

Reageer