beantwoord

reis plannen in de app

• 8 februari 2020
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

goedendag,

er wordt al weken gecommuniceerd dat er werkzaamheden zullen zijn van 8 feb tot 17 feb van leiden naar den haag cs. Als ik me reis wil plannen via de app zie ik geen onregeldheden of treinuitval. Klopt de informatie die in de app te zien zijn? Wat kan ik verwachten vanaf maandag 8 februari?

icon

Beste antwoord door Momo 8 februari 2020, 17:03

Er blijven treinen rijden, maandag rijden er geen sprinters wel IC's. Ze kunnen mogelijk wel korter zijn en van andere perrons vertrekken.

Vanaf dinsdag rijden er weer sprinters en kunnen IC's een andere eindbestemming hebben of geknipt zijn waardoor men moet overstappen. Dit laatst geldt dan voor doorgaande reizigers, die bv in Amsterdam, Haarlem of Schiphol hun reis beginnen. Bij reizen vanaf Leiden zal er op het oog in de reisplanner weinig veranderd zijn, wellicht een ander perron en misschien een vertrektijd van 1 of 2 minuten later. En omdat treinen korter kunnen zijn, kunnen ze ook drukker zijn dan normaal.

Advies blijft wel om de reisplanner in de gaten te houden, of anders de informatie schermen op het station. De ervaring van de werkzaamheden van vorig jaar hebben geleerd dat een op zich kleine verstoring bovenop de werkzaamheden voor grote chaos kunnen zorgen. 

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Westgb en welkom bij de NS Community,

Je kan de Reisplanner gewoon hanteren. Daar zie je staan dat je vandaag (zaterdag 8 februari) met de vervangde bus kan reizen. De reis begint dan op het station in Leiden waar je vervolgens met de bus naar het Transferium wordt gebracht. Vanaf daar kan je verder met de bus naar Den Haag Mariahoeve. Het laatste stukje kan je gewoon met de trein reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Er blijven treinen rijden, maandag rijden er geen sprinters wel IC's. Ze kunnen mogelijk wel korter zijn en van andere perrons vertrekken.

Vanaf dinsdag rijden er weer sprinters en kunnen IC's een andere eindbestemming hebben of geknipt zijn waardoor men moet overstappen. Dit laatst geldt dan voor doorgaande reizigers, die bv in Amsterdam, Haarlem of Schiphol hun reis beginnen. Bij reizen vanaf Leiden zal er op het oog in de reisplanner weinig veranderd zijn, wellicht een ander perron en misschien een vertrektijd van 1 of 2 minuten later. En omdat treinen korter kunnen zijn, kunnen ze ook drukker zijn dan normaal.

Advies blijft wel om de reisplanner in de gaten te houden, of anders de informatie schermen op het station. De ervaring van de werkzaamheden van vorig jaar hebben geleerd dat een op zich kleine verstoring bovenop de werkzaamheden voor grote chaos kunnen zorgen. 

Reageer