Beste lezer,
Sinds drie weken rijdt de intercity zaterdagochtend om 6:12 van Rotterdam Centraal naar Schiphol niet. In de app wordt door de weeks aangegeven van wel, maar de avond van tevoren (vrijdag) is de reis ineens niet meer te vinden. Dit is nu al drie keer gebeurd. De trein rijdt dan pas rond 7 uur. Ik werk op Schiphol en moet i.v.m. het rooster weten waar ik aan toe ben. Rijdt de trein vanaf nu pas om 7 uur ‘s ochtends en is het een fout in de app dat hij aangeeft dat hij om 6:12 rijdt, of wordt de trein sinds drie weken op het laatste moment verhinderd?
Met vriendelijke groet,
Roos-Marijn
Beste antwoord door Julian
Vanwege de huidige coronamaatregelen is de ICD treindienst aangepast, waardoor de ICD slechts 1x per half uur in plaats van 1x per 15 minuten rijdt. Helaas heeft dit tot nu toe tot gevolg dat vanaf Rotterdam de eerste twee ICD-treinen ook uitvallen. Er wordt op dit moment gekeken naar de mogelijkheden om die specifieke twee ICD-treinen (dus die van 6:26 en die van 6:55) toch nog te laten gaan rijden, maar of dat gaat lukken is op dit moment helaas nog onduidelijk.
Dus voor nu is de ICD van 7:11 de eerste reismogelijkheid met de ICD richting Schiphol Airport/Amsterdam.
De reguliere IC-treinen van 5:42/5:57/6:12/6:27/6:42/6:57 rijden wel gewoon (waarbij Schiphol dan om :12 en :42 met een overstap in Leiden te bereiken is).