beantwoord

Reisadvies Rotterdam Blaak - Eindhoven

• 28 februari 2017
  • 9 reacties
  • 525 Bekeken

De reisplanner geeft als advies voor een reis tussen Rotterdam Blaak en Eindhoven aan dat deze reis 1:34 uur duurt. Wanneer in het reisplan ingevuld wordt om via Rotterdam Centraal te gaan wordt de reistijd verkort naar 1:12 uur.
1. Waarom wordt niet standaard de snelste reis gekozen?
2. Welke reisduur geldt er wanneer er vertraging is om in aanmerking te komen voor geld terug bij vertraging.
icon

Beste antwoord door Edwin 28 februari 2017, 17:50

Op vraag 1: De snelste reis vanaf Blaak is 1:34. Een reisplanner zal (als er gewoon een verbinding mogelijk is) geen terugsteekadvies genereren.
Op vraag 2: GTBV geldt voor het reguliere reisadvies.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Op vraag 1: De snelste reis vanaf Blaak is 1:34. Een reisplanner zal (als er gewoon een verbinding mogelijk is) geen terugsteekadvies genereren.
Op vraag 2: GTBV geldt voor het reguliere reisadvies.
Reputatie 1
Soms kom je met zelf puzzelen tot betere oplossingen met de Reisplanner
Reputatie 6
Badge
Omdat Rotterdam Blaak bizar ongelukkig ligt richting Eindhoven vanwege de 0 service die Dordrecht heeft sinds de nieuwe dienstregeling. Ik zou gewoon terugsteken via Rotterdam Centraal, maar wel even uitchecken om problemen te voorkomen.
Tegenwoordig adviseert de reisplanner ook via Sloterdijk of Amsterdam Zuid. Dat duurt dan ca. 2:50 min. Is dat geen terugsteken? De logica ontgaat me volledig hier. Ik reis gewoon via Rdam CS en dat is 1:10. Barendrecht - Eindhoven gaat weer wel via Rdam CS. Het is duidelijk dat het algoritme niet in orde is. Dit is vervelend want bij vertraging moet ik dikwijls in beroep voor mijn geld terug. Als je Altijd Vrij aan zet dan krijg je wel de optimale route.
Badge +3
Sloterdijk (en Zuid) is niet zo'n probleem want dan móet je wel door poortjes vaak, en als je dat doet betaal je gewoon voor de afstand die je reist.

Van Blaak (of Lombardijen) naar Eindhoven (als je toch op voltarief reist) kan je inderdaad beter een e-ticket kopen vanaf Barendecht.

Da's goedkoper én je mag legaal terugsteken via Rotterdam CS ook nog (zonder daar uit- en weer in te checken).

Heb het ook niet bedacht. Systeem zegt het... Tot zover de logica :P

Met een ov-chipkaart steek je terug (als je op Rotterdam CS niet omcheckt). Als je geen Altijd Vrij hebt (of ander afgekocht reisrecht zoals een SRP) mág men dan een UvB uitschrijven bij controle.

De optie Altijd Vrij in de reisplanner aan zetten is leuk, maar dat heb je niet dus mag het eigenlijk niet. Van of naar een adres plannen ZONDER die optie werkt ook, om een terugsteekadvies te 'forceren'. NS heeft aangegeven dat te accepteren bij controle.
Reputatie 5
Sterker nog, vanaf Zwijndrecht, nog een stop verder dan Barendrecht (de laatste stop voor Dordrecht), wordt het ook officieel aangeraden om via Rotterdam CS te reizen. En dat is nog 0,90 euro goedkoper dan vanaf Barendrecht.

Ook voor reizigers op Rotterdam CS - Eindhoven ideaal: je bent 2,20 euro goedkoper uit als je een kaartje vanaf Zwijndrecht hebt - en het is ook nog eens volledig volgens de regels want de NS app adviseert reizen via Rotterdam CS.
Badge +3
Hoe is het (maanden later) hiermee, beste NS?

De totaal geldige station-station (dus geen 9292 adviezen van of naar een adres, met bijbehorende prijs wegens terugsteken) 🤔

Zwijndrecht - Eindhoven (standaard advies reisplanner is nog altijd via Rotterdam Centraal) €16.70

Rotterdam Centraal - Eindhoven is €19,10 (zonder reisadviezen via Utrecht)
In april heb ik in een ander topic al een reactie gegeven over dit vraagstuk, Robert B. Helaas kan ik er niets anders van maken.
Badge +3
Tja, dan wordt het toch even uit- en weer inchecken bij een reis via Rotterdam Centraal. Daarvoor hoef je in principe niet helemaal naar buiten door de poortjes, want er staan ook CiCo overstappaaltjes (met de witte kubus erboven) op diverse perrons. Deze kan je ook gebruiken.

Voor de kosten hoef je het niet te laten. Blaak - Eindhoven is € 19,00 (107 TE) en via Rotterdam Centraal met netjes 'overstappen' is het € 19,20 (109 TE) op basis van voltarief 2e klas.

Reageer