beantwoord

reisduur den haag cs- Amsterdam Sloterdijk

• 14 October 2016
  • 8 reacties
  • 382 Bekeken

Hoe kan het dat in de nieuwe dienstregeling de treinen van Den Haag cs naar Amsterdam sloterdijk de reis langer is dan in de huidige dienstregeling. Ik mis hierdoor elke dag op 2 min mijn aansluiting naar de Zaanstreek.
icon

Beste antwoord door Sneltram 14 October 2016, 18:48

In 2017 gaan alle reizen van Den Haag en Leiden naar Sloterdijk via Haarlem. Die treinen staan 5 minuten in Leiden stil. Dat is langer dan nu. Vandaar de langere reistijd. Van de 5 minuten zijn 2 minuten nodig voor het aanbieden van een overstap naar Schiphol. De andere 3 minuten zijn nodig omdat de trein naar Schiphol als eerste weg mag. De trein naar Haarlem rijdt er achteraan. ProRail stelt vast dat hier ten minste 3 minuten tussen moet zitten. Deze keuze is gemaakt omdat er vanuit alle richtingen (Amsterdam CS / Haarlem en Amsterdam Zuid / Schiphol enerzijds; Den Haag CS, Den Haag HS/Rotterdam anderzijds) elk kwartier een naadloze overstap in Leiden is. Zo kan iedereen op alle verbindingen elk kwartier reizen met dezelfde reistijd.
Bekijk origineel

8 reacties

Graag een reactie van de ns
Reputatie 5
Badge
In 2017 gaan alle reizen van Den Haag en Leiden naar Sloterdijk via Haarlem. Die treinen staan 5 minuten in Leiden stil. Dat is langer dan nu. Vandaar de langere reistijd. Van de 5 minuten zijn 2 minuten nodig voor het aanbieden van een overstap naar Schiphol. De andere 3 minuten zijn nodig omdat de trein naar Schiphol als eerste weg mag. De trein naar Haarlem rijdt er achteraan. ProRail stelt vast dat hier ten minste 3 minuten tussen moet zitten. Deze keuze is gemaakt omdat er vanuit alle richtingen (Amsterdam CS / Haarlem en Amsterdam Zuid / Schiphol enerzijds; Den Haag CS, Den Haag HS/Rotterdam anderzijds) elk kwartier een naadloze overstap in Leiden is. Zo kan iedereen op alle verbindingen elk kwartier reizen met dezelfde reistijd.
Reputatie 2
Sneltram had dit niet beter kunnen verwoorden! Vervelend voor je @Evenline20 dat jij hierdoor minder rechtstreekse reismogelijkheden hebt. Wel heb je trouwens nog een extra rechtstreekse reismogelijkheid met de Sprinter, maar die doet er wel 62 minuten over, begrijpelijk dat die niet jouw voorkeur heeft.
Geen probleem als de trein naar Uitgeest aansluit op de trein naar denhaag. Nu mag ik elke dag zien hoe hij voor mijn neus wegrijdt
Reputatie 3
Badge
Geen probleem als de trein naar Uitgeest aansluit op de trein naar denhaag. Nu mag ik elke dag zien hoe hij voor mijn neus wegrijdt

Wat is dan uw traject?
De aansluiting vanuit Den Haag naar Uitgeest wordt geboden in Haarlem...
De reistijd vanuit Den Haag naar stations langs de Zaanlijn (bijvoorbeeld Krommenie-Assendelft) wordt inderdaad wel zes minuten langer. U ziet inderdaad de sprinter op Sloterdijk voor uw neus vertrekken, maar in totale reistijd scheelt het gelukkig geen vol kwartier...
Mijn traject is van krommenie naar Den haag cs. Wel jammer dat het nog langer is geworden. Bij de vorige grote verandering kwam er ook zoveel minuten bij. Hoop dat de ns ziet dat de aansluiting echt verbeterd moet worden.
Een slechtere aansluiting kan niet. 14 min wachten op een trein die 4x per uur gaat .
Reputatie 7
Andere optie is de Sprinter naar Zaandam (overstaptijd 7 minuten), Sprinter naar Schiphol (overstap 13 minuten) en IC naar Den Haag. Duurt even lang als de optie via Haarlem.

Reageer