reisplanner nog steeds niet up to date doorlink ontbreekt

• 31 maart 2020
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Voor de 4e dag op rij lees ik op de homepage van www.ns.nl  dat de reisplanner niet de juiste informatie verstrekt.

Er staat dit te lezen

Reis alleen indien strikt noodzakelijk en houd 1,5 meter afstand

Laatst gewijzigd: 30 maart 2020, 08.42 uur

Tot nader bericht is een speciale basisdienstregeling van kracht. Dit houdt in dat vanaf ieder station in Nederland in alle richtingen twee treinen per uur rijden. Vanaf stations waar normaal één keer per uur een trein vertrekt blijft dit zo. Plan uw reis kort voor vertrek met de reisplanner van 9292.nl voor het meest actuele reisadvies. Let op: de treinen blijven rijden zodat mensen die daar echt afhankelijk van zijn, zoals mensen in vitale beroepen, er gebruik van kunnen maken. Reis dus alleen met de trein als dat noodzakelijk is! Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, op het station, in de trein en bij het in- en uitstappen.

Wat ik mij afvraag

1. waarom kan ik dan nog wel een reis plannen op jullie site 
  2. Waarom kan ik niet doorklikken op 9292.nl

4 reacties

De reisplanner is inderdaad niet up to date, Pingpong. We werken hard aan een oplossing of in elk geval een koppeling met de reisplanner van 9292 zodat de informatie weer klopt. Voor nu, zit er helaas niets anders op dan de website van 9292 te gebruiken.

Inmiddels plukt onze reisplanner de data bij 9292.nl vandaan en moeten de adviezen langzaam maar zeker weer in orde zijn.

Reputatie 6
Badge +1

Fijn dat de reisinformatie nu wel langzamerhand klopt, maar met de informatie die gevoed wordt uit 9292.nl ontstaat er een probleem. Voor reizen tussen bepaalde stations worden nu ook adviezen gegeven waarbij de bus, tram en metro in de reisplanner weergeven worden, zelfs als er tussen 2 treinstations wordt gepland waarbij normaal gesproken alleen de trein wordt weergeven. Treinkaartjes/abonnementen zijn buiten de treinen natuurlijk niet geldig.

Oei.. Ik zie het inderdaad. Ik ga het doorgeven.

Reageer