beantwoord

Reisplanner Roosendaal -Schiphol

  • 20 July 2022
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

  • Reisleider**
  • 138 reacties

Ik ben vandaag van Roosendaal naar Schiphol gereisd. Het was mij duidelijk dat er een storing was tussen Vlissingen en Roosendaal die van invloed kon zijn op reizen vanaf Roosendaal richting de Randstad, dus ik heb goed in de reisplanner in de app gekeken.

Dit was verwarrend, want overal in de reisplanner stond op hetzelfde moment andere informatie. Ik heb bij vertrektijden vanaf Roosendaal gekeken, de reis gepland in de planner en/of de IC naar Amsterdam in detail opengeklikt. 

Ik kreeg toen op hetzelfde moment drie verschillende uitkomsten. Screenshots zijn kort na elkaar genomen en ook na het nemen van de screenshots was de informatie nog hetzelfde.

 

 

Hoe kan een trein in dezelfde NS-reisplanner tegelijkertijd 9 minuten vertraging hebben, 16 minuten vertraging hebben en niet rijden? Welke informatie in de reisplanner is het meest actueel?

En waarom werd de snelste reisoptie (via Breda) niet weergegeven in de reisplanner? Dit is de optie die ik heb gekozen, anders was ik volgens mij een stuk later op Schiphol aangekomen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 July 2022, 14:25

Bekijk origineel

3 reacties

Als je hier kijkt bij 8:47 uur, dan zie je dat er inderdaad 2 opties waren. Vandaar dat je de 2 opties met vertraging en niet rijden zag. Die wel reed zou op het moment van kijken net geüpdatet kunnen zijn, waardoor je dat verschil in de hoeveelheid vertraging zag.

Ik weet niet zeker waarom het door jou genomen advies niet actief werd gegeven.

Badge +3

Er bestaan geen standaard adviezen voor Roosendaal - Schiphol via Breda, die zijn via Rotterdam.

Of bedoel je dat je om 8:57 de IC naar Zwolle genomen hebt? Dat is om, en kost extra.

Ook qua tijd, want je zou dan om 9:15 in Breda (spoor 3) zijn en haal je de overstap op de IC direct niet, want die vertrekt om 9:15 vanaf spoor 6.

Dat wordt dan dus de IC Den Haag (vertrek 9:23) en op Rotterdam overstappen op de IC direct van 9:51 (of de gewone IC van 10:12, die je ook vanuit Roosendaal gehad had bij vertrek om 9:31).

Omdat de IC Amsterdam met +15 reed was via Breda op dat moment wel iets sneller, omdat je de overstap op Rotterdam (of Leiden) gemist zou hebben.

Helaas is de Reisplanner niet zo slim om automatisch het snellere omreisadvies te tonen, met 4 minuten eerder vertrek uit Roosendaal.

Hey @Robert B . Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het eigenlijke plan was om vanuit Roosendaal naar Rotterdam te reizen om daar de Intercity Direct van 9:54 te nemen.  

Dat bleek door de vertraging of eventueel zelfs helemaal niet (meer) rijden van de IC naar Amsterdam Centraal onhaalbaar. Ik ben inderdaad snel naar de IC naar Zwolle gelopen en heb in Breda de ICD die ik in Rotterdam zou missen met gemak gehaald.

Reageer