beantwoord

Reistijd Almere buiten - Apeldoorn

• 3 July 2021
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Dag, voor mijn werk reis ik met de auto van Almere Buiten naar Apeldoorn. De hoogte van de reiskostenvergoeding hangt er o.a. van af of de reis met OV langer dan 2 uur duurt. 

Bij mijn aanstelling op 1 maart heb ik op 9292.nl gekeken en duurde de reis 2:17 uur. Daardoor heb ik de hoge reiskostenvergoeding ingevuld wat destijds is goedgekeurd door mijn leidinggevende. Nu blijkt de dienstregeling te zijn veranderd en duurt de totale reis 1:54 uur. Doordat ik geen bewijzen heb zijn met terugwerkende kracht al mijn declaraties teruggedraaid. 

Is er een mogelijkheid om in ieder geval voor de trein de historische reistijden van de reis te achterhalen? En misschien wellicht voor de reis van deur tot deur?

Alvast bedankt!

Andy

icon

Beste antwoord door iMark 3 July 2021, 10:34

Is dat een reisadvies geweest van deur tot deur? Dan zitten daar ook ritten bij met bussen. Dat is bijna niet terug te halen omdat er uitgedunde dienstregelingen geweest zijn i.v.m. corona.

De treinreis zelf duurt op dit moment niet langer dan 1u20m. De reisplanner geeft ook opties via andere routes dan via Hilversum maar ook die zijn niet langer dan 1u49m.

Je zou contact kunnen opnemen met de busvervoerders om na te gaan welke ritten er vanaf 1 maart zijn uitgevallen en wanneer die weer zijn gaan rijden. Dat wordt nog een hele puzzel.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is dat een reisadvies geweest van deur tot deur? Dan zitten daar ook ritten bij met bussen. Dat is bijna niet terug te halen omdat er uitgedunde dienstregelingen geweest zijn i.v.m. corona.

De treinreis zelf duurt op dit moment niet langer dan 1u20m. De reisplanner geeft ook opties via andere routes dan via Hilversum maar ook die zijn niet langer dan 1u49m.

Je zou contact kunnen opnemen met de busvervoerders om na te gaan welke ritten er vanaf 1 maart zijn uitgevallen en wanneer die weer zijn gaan rijden. Dat wordt nog een hele puzzel.

Reputatie 6
Badge

IN Alm is eigenlijk enkel sinds dat All-Go kwam als vervanging van de Conx iets ingrijpenders veranderd aan de stadsbusregeling en dan amper aan de reisitjden op zich. Al zou het net zo kunnen uitkomen dat je door iets andere tijdligging bvb 10 min eerder weg zou moeten voor dezelfde trein.

Er bestaat-dit mede ter info voor de anderen, overigens wel een soort enthousiasten-site die tevens oude PDF bus (en trein etc.) DR/blaadjes vergaart maar die is niet compleet en het vraagt dus, als het al wil lukken, behoorlijk wat spitwerk de tijden van toen op te sporen.Vind links op ovinnederland.nl

Bedoel je 1/3 dit jaar? DAN is hoogstwaarschijnlijk corona-tijdelijke uitval van een trein onderweg de reden-bvb tussen Amf en Apd reden toen minder treinen een tijdlang ook de EC Ams-Berlin bvb niet. Hoe lang dat duurde voor net de trein die jij nodig zou hebben weten anderen mogelijk, daar hou ik me niet zo mee bezig. 

Reputatie 6

Voor een specifieke trein zou je eventueel nog op treinposities.nl terug moeten kunnen vinden wanneer die op een bepaalde dag reed. Kan wellicht nog handig zijn als toch (ook)een trein deel van de verklaring van dit verschil blijkt. Om verder dan drie maanden terug te kunnen kijken, zie ik dat je daar wel (gratis) een account aan moet maken.

Reageer